Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Presentatie: Volkswagen Polo – Karmann-studie: Volkswagen Polo Cabriolet

Dakspecialist Karmann presenteert de Volkswagen Polo Cabrio. Het studiemodel moet aantonen dat het helemaal niet onmogelijk is om een auto uit de compacte klasse van een softtop te voorzien. Geheel tegen de heersende trend in is de Polo Cabrio dan ook voorzien van een dergelijke dakconstructie.

Karmann is van mening dat de softtop nog een goede toekomst heeft, zelfs in de markt van de compacte auto. Dit probeert het merk op deze manier duidelijk te maken aan het publiek en natuurlijk stiekem aan autofabrikanten.

COPS

De veiligheid van de cabriolet wordt waargeborgd door het Cabrio Overhead Protection Systeem (COPS). Dit systeem zorgt voor een goede bescherming bij een eventuele koprol. Verder is het dak voorzien van glazen panelen aan de voorzijde. Een soort van open dakje bij het rijden met de kap dicht. Zodoende krijg je meer licht in het interieur, zelfs als de kap gesloten is.

Veel glas

Aan de achterzijde zit ook een glazen ruit. Deze moet als je bij de bagageruimte wilt iets ophoog liften. Door een simpele druk op het VW logo zal deze handeling geheel automatisch verlopen. Met het dak dicht is er ruimte voor 304 liter bagage. Dat is zelfs 34 liter meer dan de gewone Polo. Als het dak open is blijft er nog 148 liter over.

17 inch OZ's

Naast het innovatieve dak wijzigde Karmann ook het uiterlijk. Zo werd de auto 13 cm langer en 4 cm breder. Daarnaast zijn er een aantal wijzigingen te vinden aan de voorbumper. Aan de achterkant vallen gelijk de dubbele uitlaten op die centraal geplaatst zijn. De VW Polo Convertible is verder voorzien van OZ Michelangelo wielen in de maat 17 inch. Deze zitten bevestigd aan 215/40 banden van Yokohama.

Toekomstmuziek

Met deze conceptcar bewijst Karmann nog maar eens dat ze het niet verleerd zijn om innovatieve dakconstrutie's te bedenken. Of we deze techniek in de toekomst nog terug gaan zien is nog niet duidelijk. Als het aan Karmann ligt in ieder geval wel. Nu nog wachten op een autofabrikant die toehapt.

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikels

Alfa-Romeo-Junior-2024 01

Nieuw: Alfa Romeo Junior is eerste EV van het merk (2024)

Autonieuws
Maserati-GranCabrio-Folgore-01

Nieuw: Maserati GranCabrio Folgore geeft ons zin in de zomer (2024)

Autonieuws
Nissan-Qashqai-FL-2024 01

Nieuw: Nissan Qashqai Facelift (2024)

Autonieuws
Ontdek meer