Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Tesla boost Model S en X met Plaid-versie

Tesla maakt van de update van zijn Model S en X gebruik om een ultrasnelle versie te lanceren. De Plaid heeft meer dan 1.000 pk en accelereert naar 100 km/u in fors minder dan 3 seconden.

Hoewel de Tesla Model S en Model X al acht en vijf jaar op de markt zijn, blijven ze populair. Toch geeft Tesla de modellen een update, met enkele belangrijke evoluties in het interieur en onder de ‘motorkap’.

AS24 Tesla achter

Meer dan 1.000 pk

Laat ons beginnen met de cijfers. De Plaid gebruikt drie elektromotoren, goed voor 1.020 pk. De achteras krijgt actieve vectoriële koppelverdeling, de aandrijving transformeert deze twee elektrische modellen in echte raketten. De Model S haalt 100 km/u in amper 2,1 seconden, de Model Y heeft 2,6 seconden nodig. De topsnelheid ligt op 320 km/u, het rijbereik bedraagt 628 kilometer voor de Model S en 547 kilometer voor de Model X.

Nog meer? Dat kan! Tesla heeft ook een Model S Plaid + klaar. Die is verkrijgbaar vanaf september, beschikt over “meer dan 1.100 pk” en haalt 100 km/u in “minder dan 2,1 seconden” volgens de Californiërs. De prijs? 139.990 euro, tegenover 119.990 euro voor de ‘gewone’ Plaid.

AS24 Tesla interieur

Knight Rider

En daar stoppen de wijzigingen niet. Het volledige gamma krijgt immers ook een nieuw interieur. Tesla heeft de cockpit van zijn S en X volledig hertekend, van de portieren over het dashboard tot de middenconsole en het stuur. Inderdaad, dat stuur. Op de Amerikaanse modellen krijgt het de vorm van een soort vliegtuigknuppel en laat het de bediening voor de ruitenwissers en richtingaanwijzers achterwege. Elon Musk belooft immers een intelligente en predictieve richtingaanwijzer.

AS24 Tesla achterbank

Voor de rest wordt het grote verticale scherm horizontaal, maar blijft het wel 17 duim groot. De voorzetels zijn geventileerd, de S en X behouden hun digitale instrumentenpaneel, terwijl er achteraan ook een scherm opduikt om de passagiers te entertainen.

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikels

Alfa-Romeo-Junior-2024 01

Nieuw: Alfa Romeo Junior is eerste EV van het merk (2024)

Autonieuws
Maserati-GranCabrio-Folgore-01

Nieuw: Maserati GranCabrio Folgore geeft ons zin in de zomer (2024)

Autonieuws
Nissan-Qashqai-FL-2024 01

Nieuw: Nissan Qashqai Facelift (2024)

Autonieuws
Ontdek meer