Ga naar hoofdinhoud

Nieuwe design – bekende functies

Ontdek nu ons nieuw design, die we stap voor stap over de hele website heen gaan implementeren.

Nog één ding...

Bedankt dat je deel uitmaakt van de testgroep die als eerste de sneak previews te zien krijgt. Je zult nog een paar kleuren zien, zodat we jouw feedback kunnen gebruiken voor ons definitieve ontwerp.

Abarth 695 te koop: tweedehands en nieuw

Abarth 695

Abarth 695

De 695 symboliseert waar Abarth voor staat

“Het meeste Abarth van alle Abarths”, dat is hoe de Turijnse automaker zijn Abarth 695 serie omschrijft. Met een 1.4 turbo benzinemotor in een auto die nog net geen 1000 kg weegt is dat geen eens een vreemd statement. Het pronkstuk van de collectie vind je bij de 695 Biposto. Met 190 pk en een dubbele uitlaat is dit de auto die zich zowel in de stad als op het circuit helemaal thuis zal voelen. Benieuwd wat een gebruikte Abarth 695 voor jou oplevert? Lees dan snel even verder! Lees meer

Technische gegevens van de Abarth 695

Overzicht van de technische gegevens, zoals verbruik, pk, afmetingen en gewicht

Toon technische gegevens

Vind nu uw droomauto

Tussen de 2,4 miljoen auto's, op de grootste online automarkt, Europawijd.

Carrosserievorm

Carrosseriekleur

Een samenspel van limited editions

Net als zijn voorganger, de Abarth 595, was de 695 voor het eerst te zien tijdens de Autoshow van Genève in 2014. Dit is ook het jaar dat de 695 voor het eerst in productie ging. Zoals het gaat met een echte Abarth wordt hij natuurlijk geproduceerd in hun eigen fabriek in Turijn.

Op het eerste gezicht lijken er niet zoveel verschillen tussen de 595 en de 695 te zitten. Toch zijn die er wel degelijk. Zo begint de 595 met een vermogen van 135 pk en kan dit oplopen naar 180 pk. De 695 bestaat uit 3 series: de Yamaha XRS, de Rivale en de Biposto. Deze produceren 165, 180 of 190 pk. Daarnaast bestaat de 695 serie uit een combinatie van limited edition. Zo zijn er van de Yamaha XRS maar 695 gemaakt. Tot slot is de Biposto het bijzonderste van de gehele serie. Bij deze serie krijg je bijvoorbeeld plastic race ramen met schuifpanelen en 18-inch lichtmetalen velgen.

Een Abarth is nooit echt goedkoop. Je kunt verwachten dat Abarth hier met een limited edition serie geen verandering in gaat brengen. De prijs van deze snelle hatchback begint daarom bij minimaal € 49.950. Afhankelijk van de serie die je kiest kan dit rustig oplopen naar de € 75.000.

Abarth, Opel en Renault

Binnen de eigen serie is de 695 dus vooral de speciale en krachtige uitvoering van een Abarth 595. Hoe zit dat met vergelijkbare auto’s van andere concurrenten? Die zijn er natuurlijk ook! Als eerste is er Opel met de Corsa Opel Performance Center, afgekort naar Corsa OPC. Een sportieve 3-deurs hatchback met een 1.6 turbo benzinemotor. Als tweede concurrent is er Renault met de Clio RS Trophy, met eenzelfde 1.6 turbo benzinemotor.

Het gaat hier om hatchbacks die snelheid najagen. De eerste vraag is daarom hoe deze sportieve 3-deurs het op dit gebied doen. Als het gaat om de 695 dan zet deze een hele rappe 0-100 km/u tijd neer. De Italianen hebben ervoor gezorgd dat dit in 5,9 seconden gebeurd. Een stukje verderop vind je de Clio RS Trophy terug. Met een 0-100 km/u tijd van 6,6 seconden ligt er toch een aardig gat met de 695. De Corsa OPC vind je zelf nog iets verder naar beneden terug. 6,8 seconden is hoeveel tijd deze auto er voor nodig heeft.

Hoe komt het dat de 695 zoveel sneller is dan de OPC en de RS Trophy? Dat heeft alles te maken met hoeveel gewicht er per paardenkracht wordt voortgeduwd. Als je kijkt naar hoe de auto’s het hier doen is de 695 namelijk weer de beste. Met een totaal van 5,2 kg/pk is de auto ontzettend licht voor zijn klasse. De Clio RS Trophy komt goed in de buurt met 5,35 kg/pk. De Corsa OPC vind je weer op de laatste plek terug met 5,8 kg/pk.

Als je de topsnelheden erop naslaat dan zie je dat het hier weer ontzettend dicht bij elkaar ligt. Voor het eerst mag de Clio RS Trophy een overwinning op zijn naam schrijven met 235 km/u. Zowel de 695 als de Corsa OPC zijn net iets trager met “maar” 230 km/u.

Een 1.4 turbo motor

Alle auto’s in de 695 serie worden aangedreven door een 1.4 turbo benzinemotor met 165 (XSR Yamaha), 180 (Rivale) of 190 (Biposto) pk. Daarnaast kun je kiezen uit een handgeschakelde versnellingsbak of een automaat.

Voor zijn vermogen rijdt de 695 nog verrassend zuinig. Verwacht ongeveer 1 op 16 te rijden.

Uitrusting en opties

Van de Abarth 695 zijn 3 uitvoeringen beschikbaar. Het verschil tussen deze uitvoeringen zit hem dus vooral in het motorvermogen. Daarnaast zijn er per uitvoering ook verschillende opties mogelijk. Wel beschikken alle 695’s over de volgende standaardopties:

  • ABS
  • Airbags
  • Alarm
  • Centrale deurvergrendeling
  • ESP
  • Getint glas
  • Mistlampen
  • Parkeersensor
  • Startonderbreker
  • Traction Control
  • Airconditioning
  • Climate Control
  • Elektrisch bedienbare ramen
  • In hoogte verstelbaar stuur
  • Lederen bekleding
  • Stuurbekrachtiging
  • Xenon verlichting
  • Navigatiesysteem
  • 17-inch lichtmetalen velgen
  • Sportstoelen
  • Buitenspiegels in carrosseriekleur
  • Binnenspiegel (automatisch dimmend)
  • Elektrisch verstelbare spiegels
  • Dubbele uitlaat

De XSR Yamaha is een gelimiteerde uitvoering waar er in totaal maar 695 van zijn gebouwd. Het bijzondere aan deze auto is dat het altijd een cabrio uitvoering is:

  • Cabrio uitvoering
  • 17-inch “Supersport” lichtmetalen velgen

De Rivale heeft van alle modellen de grootste focus op connectie en navigatie met de volgende opties:

  • 7-inch touchscreen met Uconnect
  • Navigatiesysteem
  • 17-inch “Supersport” lichtmetalen velgen
  • Panoramadak (optioneel)

De Biposto is het racepaard van de 695 familie. Afgezien van de meest krachtige motor heeft de Biposto ook de volgende opties:

  • Ramen met schuifpaneel (race-uitvoering)
  • Verbeterde achterspoiler
  • Aerodynamische voor- en achterbumpers
  • 18-inch lichtmetalen velgen

De meest krachtige hatchback

Een gebruikte Abarth 695 is ideaal voor iemand die naar een compacte hatchback zoekt, maar hier wel het maximale vermogen uit wil halen. Met een opgevoerde 1.4 turbo benzinemotor levert deze auto het maximale en laat hij de concurrentie ver achter zich. Daarnaast zorgen de verschillende opties ervoor dat je niet alleen heel comfortabel rond rijdt, maar ook nog eens dat extra beetje vermogen uit de auto kunt halen.