Passer au contenu principal
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
Camaro 4.jpg

Chevrolet Camaro

1 / 4
Camaro 4.jpg
Camaro 1.jpg
Camaro 2.jpg
Camaro 3.jpg

Sterke punten

  • Motor
  • Prijs
  • Standaarduitrusting

Zwakke punten

  • Stuur
  • Plaats achteraan
  • Rij-assistenten

Chevrolet Camaro Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Chevrolet Camaro, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:€ 49.890,-*
Tweedehands vanaf:€ 3.944,-*
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:4.4 - 8.8s
Maximumsnelheid:193 - 290 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):181 - 329 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):8 - 14.1 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4784 x 1883 x 1303 mm
Portieren:2 - 3
Kofferruimte:328 - 384 liter
Aanhangergewicht:261 - 450 kg

De paardentemmer

De Chevrolet Camaro is een naam die in Amerikaanse pony car-middens al even vertrouwd in de oren klinkt als de Ford Mustang. Geen toeval: de Chevrolet Camaro is al sinds de jaren 60 decennialang de uitdager van de Ford. Ook in zijn huidige generatie, die bij ons niet meer wordt verkocht.

Interesse in een Chevrolet Camaro

Alle artikelen

Alternatieve modellen

Goeie redenen

  • U bent gewoon een fan van Amerikaanse musclecars, ze hoeven niet per se een big block onder de motorkap te hebben. Het oog wil namelijk meer dan het oor en de voet. Dan heeft u aan de laatste Camaro een fijne metgezel, met zijn 275 pk sterke 4-cilinder turbomotor.

  • De Chevrolet Camaro biedt een oldschool rijbeleving.

  • Zoals het een goede sportieveling betaamt stuurt de Camaro zijn kracht naar de achterwielen.

  • De Chevrolet Camaro is een eigenzinnig alternatief voor de gevestigde Europese waarden.

Belangrijke gegevens

Motoren

Geen 6.2l big block meer, een 4-cilinder in lijn turbobenzine maakt de dienst uit! 275 pk sterk, 400 Nm krachtig. Goed voor een Euro 5 norm.

Afmetingen

De Camaro is 4,79 m lang, 1,90 m breed en 1,35 m hoog. In de koffer is er plaats voor zo’n 257 liter aan bagage. Bij de cabrioversie schieten daar nog 72 liters van over met het dak achterin opgeborgen.

Prijzen

De cabrio bleef met zijn laatste catalogusprijs net beneden de € 50.000, de coupé ging voor net iets meer dan € 41.000 van de hand. Tweedehands wordt er voor de 2.0 l nog behoorlijk veel geld uitgegeven en schommelen de prijzen tussen de € 26.000 en € 29.000. De Cabrio begint aan € 29.000 tot gemiddeld € 32.000

Design

Buitenzijde

De Camaro heeft vele gezichten gehad, niet altijd even fraai, nu is hij weer bij de les. Zeker de allerlaatste coupéversie ziet er stoer genoeg uit, met een stevig uitgebouwde achterkant, waarin de typische Camaro-achterlichten opvallen, hoewel ze er veel minder als een bril uitzien. De cabrio voegt er net als de coupé achteraan nog een spoiler aan toe, de lijn van de coupé is met het dalende dak zuiverder. Vooraan domineert een gigantische motorkap aan- en uitzicht. Op de flanken wordt niet op een plooi in het koetswerk gekeken, Chevrolet legt het met aerodynamica uit. Veel glaswerk is er opzij niet te zien, dat heeft repercussies op de zichtbaarheid schuin naar achteren.

Binnenkant

Het mocht wat kosten, binnen, althans kostelijk uitzien. Leder, afwerking in pseudo chroom, riante boordplank, de middenconsole gedomineerd door het multimediascherm en joekels van luchtroosters. Het oogt Amerikaans, breed vooral, net zoals de stoelen de nodige ruimte innemen en bieden. Het is voer voor de liefhebber. Achteraan zijn er 2 stoelen, eerder noodzitjes voor de kleinsten.

Veiligheid

Een flinke set remmen, prima ABS met remkrachtverdeling en een naar eigen goeddunken in te stellen tractie- en stabiliteitscontrole, daar moet de Camarorijder het mee stellen. En die vindt dat niet erg. Want hij heeft ook nog 2 frontale, 2 laterale, 2 gordijnairbags en 2 knieairbags ter beschikking mocht het onverhoopt mislopen. Euro Ncap testte de auto niet. Maar uit een vergelijkende test in de US, scoorde de Camaro net zo matig als de Mustang en die werd door Euro Ncap ook maar pover bevonden.

Alternatieven

Je komt, als je het over een musclecar hebt, automatisch bij de Ford Mustang terecht en niet de elektrische SUV-versie. De Mustang heeft ook een 4-cilinder turbomotor (2.3 l) ter beschikking, heeft ook een cabrioversie. Wil je ook Europees kijken, dan komt de Audi A5 in de buurt, ook als cabrio.

FAQ

Kan de Camaro nog op een Chevroletnetwerk terugvallen?
In ieder geval heeft Chevrolet bij zijn Europese exit beloofd dat alle Chevrolets nog bij een (Europees uitgebouwd) netwerk voor service terecht kunnen.
Is de viercilinder in de Camaro qua prestaties te vergelijken met de V8?
Hij is voor een turbomotor niet overpowered, heeft ook een mak geluid, er is m.a.w. geen vergelijk mogelijk.
Cabrio of coupé voor de Chevrolet Camaro?
De Cabrio heeft extra gewicht en toch niet de stijfheid van de coupé. Voor echt sportief rijden is de coupé te verkiezen.

Beoordelingen voor Chevrolet Camaro

10 Beoordelingen

4,8