Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
ferrari-488-gtb-l-01.jpg

Ferrari 488 GTB

1 / 4
ferrari-488-gtb-l-01.jpg
ferrari-488-gtb-l-02.jpg
ferrari-488-gtb-l-03.jpg
ferrari-488-gtb-l-04.jpg

Ferrari 488 Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Ferrari 488, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:2.9 - 3s
Maximumsnelheid:320 - 340 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):260 - 294 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):11.4 - 12.4 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4568 x 1945 x 1203 mm
Portieren:2
Kofferruimte:170 - 230 liter
Aanhangergewicht:200 - 275 kg

Ferrari 488 GTB: krachtig en sportief

Wie op zoek is naar een razendsnelle tweedehands auto, komt al gauw uit bij een Ferrari. De Ferrari 488 GTB is de nieuwste V8 van de Italiaanse sportautofabrikant. De 488 GTB is daarmee de opvolger van de Ferrari 458 Speciale en de 458 Italia. Deze nieuwste sportauto van Ferrari is precies 40 jaar na de eerste V8, de klassieke 308 GTB, uitgebracht en ontleent er dan ook deels zijn naam aan. Lees meer

Interesse in een Ferrari 488 GTB

Ferrari 488 GTB tweedehands auto
Ferrari 488 GTB dealeraanbiedingen

Alle artikelen

Alternatieve modellen

Hoewel de 488 GTB een hommage is aan de 308 GTB, is de Ferrari sportauto flink veranderd in de afgelopen 40 jaar. Waar de 308 GTB een 3.0 L V8 met een vermogen van 250 pk had, heeft de 488 GTB een 3.9 V8-biturbo met een vermogen van maar liefst 670 pk.

488 GTB: aerodynamisch exterieur en krachtiger motor

Qua design lijkt de Ferrari 488 GTB nog veel op zijn voorganger, de 458. De basislijnen zijn grotendeels hetzelfde gebleven, maar de lijnen zijn iets scherper. Het front is strakker en de voorspoiler is meer opengewerkt en bevat een windgeleider, die de rijwind naar de onderzijde van de auto geleidt. Door deze slimme aanpassingen genereert de 488 GTB 50% meer neerwaartse druk dan de 458 Italia. Samen met de brede lage achterkant, zorgt het strakkere design voor een efficiënte, aerodynamische auto. Daarnaast is speciaal voor de 488 GTB de nieuwe kleur Rosso Corsa Metallizzato ontwikkeld, om het sportieve maar elegante en exclusieve karakter van de auto te benadrukken. Het resultaat is een auto met een krachtige, sportieve uitstraling. De verf heeft verrassende diepte en glans, dankzij het gebruik van een drielaagse verfformule.

Motor flink aangepast

Niet alleen het exterieur van de Ferrari 488 GTB is veranderd ten opzichte van zijn voorgangers, ook de motor is flink aangepast. De 458 Italia was voorzien van een 4,5 L V8 met 562 pk. Deze is bij de 488 GTB vervangen voor een 3.9 L V8-biturbo met een vermogen van 670 pk. De turbo zorgt voor extra vermogen bij een lager verbruik van brandstof en is daarmee beter voor het milieu. Het koppel stijgt daarnaast met 220 Nm ten opzichte van de 458 Italia, wat zorgt voor een totaal van 760 Nm. Daarmee is de Ferrari 488 GTB een van de sterkste sportauto's met een V8. Hoewel pas bij 8.000 tpm de volle 670 pk vrijkomt, zijn de 760 Newtonmeters al beschikbaar bij 3.000 tpm. Binnen 3,0 seconden zit de 488 GTB op 100 km/u en in 8,3 seconden al op 200 km/u. De topsnelheid reikt zelfs verder dan 330 km/u.

Om de motor te koelen, zitten er op de achterflanken van de 488 GTB luchtinlaten. Dit ontwerp is een knipoog naar de 308 GTB, die ook van soortgelijke luchtinlaten voorzien was. De auto is bovendien voorzien van Side Slip Control (SSC2) van de tweede generatie, dat ervoor zorgt dat de auto veilig door de bochten glijdt.

Personalisation Programme: aanpasbaar interieur en exterieur

De cabine van de auto heeft net als het exterieur een sportieve uitstraling, maar levert niet in op comfort. De in zwart en rood gekleurde cabine is voorzien van twee leren stoelen en is erg ruim en open. Het dashboard heeft zowel analoge als digitale functies en het bekende Ferrari-stuur - dat doet denken aan Formule 1-auto's - is ook voorzien van enkele knoppen. Om ervoor te zorgen dat de Ferrari 488 GTB uniek is en voldoet aan de individuele eisen van de eigenaar, heeft Ferrari een Personalisation Programme gecreëerd. Hiermee kunnen dingen aangepast worden aan het exterieur en interieur. Er is ook een speciaal telemetriesysteem beschikbaar voor de 488 GTB, gebaseerd op dat van de Ferrari LaFerrari. Het telemetriesysteem meet elke rit van de auto, analyseert de prestaties en laat de belangrijkste data zien aan de bestuurder. Bovendien kan een high-end audiosyseem met 12 speakers en een 1280 Watt amp met Quantum Logic-technologie worden geïnstalleerd voor een puur en krachtig geluid.

De Ferrari 488 GTB is een krachtige, sportieve auto in Ferrari's V8-serie. Met zijn optimale aerodynamische design en zijn krachtige biturbo, is de 488 GTB een uiterst geschikte tweedehands auto voor liefhebbers van snelheid.