Sterke punten
- Toptechnologie
- Topprestaties
- Comfortabel
Zwakke punten
- Prijs
- Onpraktisch
- Afwerking
Honda NSX Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Honda NSX, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Honda NSX
-
Honda NSX Als Nieuw,Full Option,Zwart leder,Zwarte velgen,
€ 237.500,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 5.468 km
- 01/2019
- 373 kW (507 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
-
5,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
130 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-8300 Knokke-Heist -
Honda NSX
€ 55.000,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 276.100 km
- 09/1991
- 195 kW (265 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-3941 Eksel -
Honda NSX NA1
€ 99.000,-- 87.240 km
- 07/1994
- 203 kW (276 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-9000 Gent -
Honda NSX NSX / ONE OWNER / FULL HONDA SERVICE
€ 145.000,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 29.734 km
- 12/1991
- 273 kW (371 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-9200 Dendermonde
Interesse in een Honda NSX
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Alternatieve modellen
Goede redenen
De Honda NSX is een volstrekt unieke auto, die de hybridetechnologie tot op het bot uitpuurt. Door onder meer drie elektromotoren in te bouwen, waarvan 2 op de voorwielen en eentje bij de automaat.
De 3.5 l bi-turbo V6 is op zichzelf al goed voor ruim 500 pk en heeft, eens de 7.000 opm worden gehaald een fantastisch geluid waar iedere autofan gelukkig van wordt.
Honda schopt tegen de Europese sportauto schenen door deze superauto nu eens niet met allerlei aerodynamische uiterlijkheden te tooien, maar de auto een pure lijn te geven. Er is zelfs maar 1 uitlaat.
De NSX is bijna zo exclusief als een Pagani, niet door zijn prijs, wel omdat hij maar spaarzaam in Europa wordt ingevoerd. Met andere woorden, wie de monden wil laten openvallen: dit is ‘m!
Belangrijke gegevens over de Honda NSX (NC1 / Gen.2)
Motoren
De NSX heeft een centraal ingebouwde V6 met een turbo per cilinderrij, 3.5 l sterk, in zijn eerste versie 507 pk sterk, in de S-versie met aanpassingen aan turbo en inspuiting 608 pk sterk. Die pk’s gaan integraal naar de achterwielen, maar wordt vooraan bijgesprongen door twee elektromotoren, 1 per voorwiel, plus eentje in de 9-trapsautomaat voor de voeding van de batterij, alles tezamen goed voor 581 pk en 646 Nm of 608 pk en 667 Nm in de S versie.
Afmetingen
De NSX weegt 1.801 kg (mede door de batterijen) en dat voor 4,49 m lengte, 1,94 m breedte en 1,2 m hoogte. In de koffer kan 110 l, in de brandstoftank 59 l en wie op zijn NSX’ rijdt, staat na 400 km aan de pomp. Hij is gehomologeerd voor 228 gram C02/km.
Varianten
Naast de gewone NSX was er ook nog een GT3 raceversie en de beperkte S. Maar de NSX viel wel te S’en in uitrusting met een sportcarbon pack, koolstof/keramische remmen, een carbon interieur en zelfs verlichting van deuren en dorpels. Ook voor de navigatie moet extra betaald worden.
Prijzen
De basisversie kost in 2017 € 192.500. Wie daar nog een volledig carbonpakket aan wilde toevoegen, was nog eens € 12.000 kwijt. De blits maken met verlichte deuren en dorpels was volgens Honda € 3.300 waard. De tweedehandsmarkt voor de NSX is uiterst beperkt en juist daardoor zal de auto weinig aan waarde verliezen.
Design
Buitenzijde
Wie vandaag naar de laatste versie van de Civic kijkt en daar een NSX naast ziet staan, weet meteen waar de voor- en achterkant bij de Civic vandaan komen. De NSX ziet er breed uit, heeft indrukwekkende luchthappers onder de smalle koplampen en de voorkap lijkt wel een vliegdekschip. De buitenspiegels zijn van het Ferrari F40-type. Achteraan is er een sobere spoiler, een brede licht strip, één gigantische uitlaat en een groot vensters waardoor je verlekkerd naar de V6 kan kijken. De zijkanten zijn aerodynamisch gericht om zoveel mogelijk lucht naar de middenmotor te krijgen.
Binnenkant
Het dashboard, gedeeld analoog en digitaal is sober van uitvoering, de middenconsole ziet er wel indrukwekkend uit, de middentunnel heeft geen pook, maar wel een ronde knop waarmee je de vier verschillende rijmodi (Quiet, Sport, Sport+ en Track) kiest.
Veiligheid
Met zijn Torque Vectoring en vooral een actieve tractie- en stabiliteitscontrole en zijn verschillende rijmodi heeft de NSX een actieve veiligheid à la carte. Natuurlijk is er ABS, met bekrachtiger en remkrachtverdeler en botspreventie. Maar voorts... hoeft het ook niet op deze auto. Passief zit de auto tjokvol airbags.
Alternatieven
Door zijn prijs plaatste de Honda NSX van de tweede generatie zich in exclusief gezelschap. Denk maar aan de Porsche 911, Mercedes-AMG GT, Audi R8 of - als het Amerikaans moet zijn - een Corvette. Hoewel de NSX technisch misschien een stuk meer vooruitstrevender was dan zijn concurrenten, parkeerde de Europeaan liever zijn geld bij de premium concurrenten.