Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
NSX 1.jpg

Honda NSX

1 / 4
NSX 1.jpg
NSX 2.jpg
NSX 3.jpg
NSX 4.jpg

Sterke punten

  • Toptechnologie
  • Topprestaties
  • Comfortabel

Zwakke punten

  • Prijs
  • Onpraktisch
  • Afwerking

Honda NSX Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Honda NSX, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:5.6 - 5.9s
Maximumsnelheid:260 - 270 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):285 - 291 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):12 - 12.4 0
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4425 x 1810 x 1170 mm
Portieren:2
Kofferruimte:0 - 0 liter
Aanhangergewicht:200 - 240 kg

Hybridesporter, zijn tijd vooruit

Was er eind jaren 80 al opschudding in sportautoland met de introductie van de NSX, dan deed Honda dat in 2016 nog eens over met de spirituele opvolger. Vierwielaandrijving, V6 met twee turbo’s en hybridekracht. De Europese concurrenten schrokken zich een hoedje.

Interesse in een Honda NSX

Honda NSX tweedehands auto
Honda NSX dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Goede redenen

  • De Honda NSX is een volstrekt unieke auto, die de hybridetechnologie tot op het bot uitpuurt. Door onder meer drie elektromotoren in te bouwen, waarvan 2 op de voorwielen en eentje bij de automaat.

  • De 3.5 l bi-turbo V6 is op zichzelf al goed voor ruim 500 pk en heeft, eens de 7.000 opm worden gehaald een fantastisch geluid waar iedere autofan gelukkig van wordt.

  • Honda schopt tegen de Europese sportauto schenen door deze superauto nu eens niet met allerlei aerodynamische uiterlijkheden te tooien, maar de auto een pure lijn te geven. Er is zelfs maar 1 uitlaat.

  • De NSX is bijna zo exclusief als een Pagani, niet door zijn prijs, wel omdat hij maar spaarzaam in Europa wordt ingevoerd. Met andere woorden, wie de monden wil laten openvallen: dit is ‘m!

Belangrijke gegevens over de Honda NSX (NC1 / Gen.2)

Motoren

De NSX heeft een centraal ingebouwde V6 met een turbo per cilinderrij, 3.5 l sterk, in zijn eerste versie 507 pk sterk, in de S-versie met aanpassingen aan turbo en inspuiting 608 pk sterk. Die pk’s gaan integraal naar de achterwielen, maar wordt vooraan bijgesprongen door twee elektromotoren, 1 per voorwiel, plus eentje in de 9-trapsautomaat voor de voeding van de batterij, alles tezamen goed voor 581 pk en 646 Nm of 608 pk en 667 Nm in de S versie.

Afmetingen

De NSX weegt 1.801 kg (mede door de batterijen) en dat voor 4,49 m lengte, 1,94 m breedte en 1,2 m hoogte. In de koffer kan 110 l, in de brandstoftank 59 l en wie op zijn NSX’ rijdt, staat na 400 km aan de pomp. Hij is gehomologeerd voor 228 gram C02/km.

Varianten

Naast de gewone NSX was er ook nog een GT3 raceversie en de beperkte S. Maar de NSX viel wel te S’en in uitrusting met een sportcarbon pack, koolstof/keramische remmen, een carbon interieur en zelfs verlichting van deuren en dorpels. Ook voor de navigatie moet extra betaald worden.

Prijzen

De basisversie kost in 2017 € 192.500. Wie daar nog een volledig carbonpakket aan wilde toevoegen, was nog eens € 12.000 kwijt. De blits maken met verlichte deuren en dorpels was volgens Honda € 3.300 waard. De tweedehandsmarkt voor de NSX is uiterst beperkt en juist daardoor zal de auto weinig aan waarde verliezen.

Design

Buitenzijde

Wie vandaag naar de laatste versie van de Civic kijkt en daar een NSX naast ziet staan, weet meteen waar de voor- en achterkant bij de Civic vandaan komen. De NSX ziet er breed uit, heeft indrukwekkende luchthappers onder de smalle koplampen en de voorkap lijkt wel een vliegdekschip. De buitenspiegels zijn van het Ferrari F40-type. Achteraan is er een sobere spoiler, een brede licht strip, één gigantische uitlaat en een groot vensters waardoor je verlekkerd naar de V6 kan kijken. De zijkanten zijn aerodynamisch gericht om zoveel mogelijk lucht naar de middenmotor te krijgen.

Binnenkant

Het dashboard, gedeeld analoog en digitaal is sober van uitvoering, de middenconsole ziet er wel indrukwekkend uit, de middentunnel heeft geen pook, maar wel een ronde knop waarmee je de vier verschillende rijmodi (Quiet, Sport, Sport+ en Track) kiest.

Veiligheid

Met zijn Torque Vectoring en vooral een actieve tractie- en stabiliteitscontrole en zijn verschillende rijmodi heeft de NSX een actieve veiligheid à la carte. Natuurlijk is er ABS, met bekrachtiger en remkrachtverdeler en botspreventie. Maar voorts... hoeft het ook niet op deze auto. Passief zit de auto tjokvol airbags.

Alternatieven

Door zijn prijs plaatste de Honda NSX van de tweede generatie zich in exclusief gezelschap. Denk maar aan de Porsche 911, Mercedes-AMG GT, Audi R8 of - als het Amerikaans moet zijn - een Corvette. Hoewel de NSX technisch misschien een stuk meer vooruitstrevender was dan zijn concurrenten, parkeerde de Europeaan liever zijn geld bij de premium concurrenten.

FAQ

Is de Honda NSX een echte 4WD?
In de zin dat de voorwielen meer kracht krijgen als ze achteraan niet meer met de kracht om kunnen: neen. Wel dat de voorwielen door de elektromotoren worden aangedreven en zelfs gestuurd.
Kan de Honda NSX alleen elektrisch rijden?
Het is geen plug-in hybride, de batterijcapaciteit is beperkt. Maar rustig thuis vertrekken op de elektromotoren kan.
Waarom heeft de Honda NSX niet meer rij-assistenten?
Honda gaat er vanuit dat de NSX-rijder graag zo veel mogelijk de eigen kapitein op zijn eigen schip is en geen bemoeienissen van derden kan velen.