Mercedes-Benz E 200 te koop: tweedehands en nieuw

Mercedes-Benz E 200

Mercedes-Benz E 200

Ruim, comfortabel en waarde stabiel: zo overtuigt de Mercedes-Benz E 200

In de hogere middenklasse werd het merkgezicht van Mercedes-Benz bijna vijftien jaar lang bepaald door de karakteristieke vier ronde koplampen die designer Murat Günak in 1995 ontworpen had. Ze waren speciaal ontworpen voor de E-klasse en andere series van de autofabrikant uit Stuttgart. Lees meer

Vind nu uw droomauto

Tussen de 2,4 miljoen auto's, op de grootste online automarkt, Europawijd.

Carrosserievorm

Carrosseriekleur

Het kleinste voertuig van de E-klasse, de Mercedes-Benz E 200, werd met dit 'vier-ogen-gezicht' één van de meest geliefde modellen uit de hogere middenklasse van Mercedes-Benz. De klanten waardeerden zijn plaatsaanbod, de omvangrijke veiligheidsuitrusting en het rijcomfort. Verder profiteerden ze ervan dat de Mercedes-Benz E 200 tot één van de meest waarde stabiele auto's uit het middenklassesegment telt.

Vanaf 2009 neemt de Mercedes-Benz E 200 afscheid van het klassieke 'vier-ogen-gezicht'

In de loop van 2009 presenteerde de autofabrikant zijn nieuw ontworpen Mercedes-Benz E 200 modellen uit genaratie W212 als sedan, combi, cabriolet en coupé. Als eerste verscheen aan het begin van het jaar de combi, vanaf midden 2009 volgden de sedan en de andere carrosserievarianten. De ronde koplampen werden in generatie W212 vervangen door vier koplampen met een dynamischer en hoekiger design.

Motoren met een lager brandstofverbruik voor de Mercedes-Benz E 200

Het T-model van de Mercedes-Benz E 200 met 100 kW (136 pk) CDI-motoren, onderscheidt zich vanaf 2009 positief van de andere modellen dankzij een lager gemiddeld brandstofverbruik van 7,1 liter diesel (188g /km CO2). Als benzinemodel met compressormotor verbruikt de Mercedes-Benz E 200 als combi vanaf 2009 gemiddeld 8,9 liter super (212 g/km CO2). De CDI sedans uit de generatie W212 verbruiken circa 5,3 liter diesel (139 g/km CO2).

De Mercedes-Benz E 200 was één van de eerste auto's die met een gastank uit de fabriek kwam

De Mercedes-Benz E 200 uit de generaties W210 en W211 (vanaf 1995), was bij de vaste clientèle van de fabrikant het meest gewild als sedan. Het benzinemodel werd aanvankelijk met een 100 kW (136 pk) motor aangeboden. Deze werd vanaf 2000 vervangen door een compressormotor met 120 kW (163 pk) en vanaf 2002 door beter presterende motoren met een prestatievermogen van 135 kW (227 pk). Met deze motoren haalde de Mercedes-Benz E 200 maximaal 230 km/u bij een gemiddeld brandstofverbruik van 8,7 liter. De 100 kW (136 pk) commonrail dieselmotoren van de Mercedes-Benz E 200 CDI, gaven de auto een maximumsnelheid van 214 km/u bij een gemiddeld verbruik van 6,5 liter diesel. De Mercedes-Benz E 200 met CDI-motoren kon vanaf 2003 ook met een roetfilter besteld worden. Begin 2004 bood de fabrikant de sedanversie van de Mercedes-Benz E 200 bovendien voor het eerst met een gastank aan als E 200 NGT (Natural Gas Technology). Bij deze voertuigen werd de 65 liter benzinetank gecombineerd met een gastank die een inhoud van 18 kilogram kon bevatten. Brandstof besparen was bij de Mercedes-Benz E 200 ook mogelijk door te rijden in de versie met automaat met zeven versnellingen. De Mercedes-Benz E 200 was als combi en sedan in de uitrustingsvarianten Classic, Elegance en Avantgarde verkrijgbaar.

In 1993 ontstaat vanuit de 200 E de Mercedes-Benz E 200

De voorgangers van de Mercedes-Benz E 200 waren de voertuigen met als modelbenaming de letter/cijfercombinatie 200 E, die in de generaties W114/115, W123 en W124 tussen 1967 en 1996 geproduceerd werden. Drie jaar voor de komst van generatie W210 vanaf 1996, koos de autofabrikant uit Stuttgart er vervolgens voor om zijn voertuigklasses nieuw te definiëren. Tijdens het tweede modelonderhoud van de generatie W124 werd de naam van de serie veranderd in E-klasse. Zo werd het kleinste E-klasse model sinds 1993 als Mercedes-Benz E 200 op de markt aangeboden. Qua uiterlijk onderscheidden de modellen met de nieuwe benaming zich slechts een klein beetje van de 200 E. Ze kregen witte knipperlichten en een naar de motorkap verplaatste Mercedes-ster. De Mercedes-Benz E 200 verscheen als sedan, combi T-model, coupé en cabriolet met stoffen dak. De cabrioversie werd in 1997 afgelost door de nieuw geïntroduceerde Mercedes-Benz CLK 200 op basis van de C-klasse. De Mercedes-Benz E 200 beschikte in de jaren '90 in alle carrosserieversies over een benzinemotor met een prestatievermogen van 100 kW (136 pk). Als Mercedes-Benz E 200 diesel beschikten de auto's uit de eerste generaties over een kleine motor met 55 kW (75 pk).

Beoordelingen voor Mercedes-Benz E 200

142 Beoordelingen

4,6

Technische gegevens van de Mercedes-Benz E 200

Overzicht van de technische gegevens, zoals verbruik, pk, afmetingen en gewicht

Toon technische gegevens