Passer au contenu principal
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
seat-tarraco-side

Seat Tarraco

1 / 4
seat-tarraco-side
seat-tarraco-back
seat-tarraco-front
media-Arriva SEAT Tarraco XPERIENCE completando lofferta per la gamma dei SUV VGI VS 12072022 91 (19)

Sterke punten

Dynamische uitstraling Aangenaam rijgedrag Ruim voor vijf inzittenden

Zwakke punten

Krap als zevenzitter Goedkope afwerking Voelt als kopie van zijn neefjes

SEAT Tarraco Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto SEAT Tarraco, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:€ 28.450,-*
Tweedehands vanaf:€ 18.000,-*
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:6.2 - 10.2s
Maximumsnelheid:150 - 228 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):36 - 171 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):1.6 - 7.5 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4735 x 1839 x 1674 mm
Portieren:5
Kofferruimte:610 - 760 liter
Aanhangergewicht:522 - 616 kg

De Spaanse SUV

Seat introduceerde in 2018 de Tarraco als aanvulling op en vervanging van de MPV-modellen in het gamma. Als ruime SUV met scherpe looks slaagt hij erin om een alternatief te bieden voor de premium-SUV’s en de Japanse concurrenten.

Interesse in een Seat Tarraco

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

De Spaanse SUV

Seat introduceerde in 2018 de Tarraco als aanvulling op en vervanging van de MPV-modellen in het gamma. Als ruime SUV met scherpe looks slaagt hij erin om een alternatief te bieden voor de premium-SUV’s en de Japanse concurrenten.

Goede redenen

Seat gaf de Tarraco een scherper uiterlijk dan zijn Duitse en Tsjechische neefjes. De Tarraco is iets uitgesprokener dan de anderen als het op design aan komt.

De Tarraco staat op het MQB-A2 platform, het verlengde platform uit de Volkswagen-group. Dat platform is aangepast om op z’n Spaans een wat dynamischer rijgedrag te krijgen.

Met vijf inzittenden is het ruim vertoeven in het interieur van de Tarraco. Er blijft een groe bagageruimte over, die dienst kan doen voor verre reizen.

Belangrijke gegevens

Motoren

Dankzij het modulaire MQB-A2 platform mag de Tarraco gebruik maken van de motoren die ook in andere Volkswagen-derivaten te vinden zijn. Daarbij hoort ook een plug-in hybride versie.

De benzinemotoren lopen op twee benen. Zo is er een 1.5 TSI met 150 pk en 250 Nm. Straffer is de 2.0 TSI met zijn 190 pk en 320 Nm of zelfs 245 pk en 370 Nm. De tweeliter krijgt telkens de 4Drive-aandrijving ter beschikking. Het verbruik van de 1.5 TSI ligt op 5,8 - 6,1 l/100 km en 132 - 139 g/km CO2, de 2.0 TSI is met 7,2 - 7,8l/100 km en 164 - 175 g/km CO2 een stuk dorstiger.

Half benzine - half elektrisch is de 1.4 TSI e-Hybrid met 150 pk uit de benzinemotor en 120 pk uit de elektromotor, samen goed voor een gecombineerd vermogen van 245 pk. Daarbij verbruikt de e-Hybrid 1,8 l/100 km volgens de norm, dat staat gelijk aan 37 g/km CO2. Volledig elektrisch legt de Tarraco e-Hybrid 58 kilometer af.

Diesels zijn er ook nog altijd bij de Tarraco, al blijft het beperkt tot twee vermogensversies van de bekende 2.0 TDI. De ene krijgt standaard 150 pk en 340 Nm, de andere heeft 200 pk en 400 Nm klaar zitten. De lichtste vermogensvariant verbruikt 4,6 - 5,0 l/100 km en stoot 120-131 g/km CO2 uit. De versie met 200 pk legt daarvoor cijfers van 5,3 - 5,6 l/100 km en 141-148 g/km CO2 ner.

Afmetingen

De Seat Tarraco is een pronte jongen. Hij meet 4,735 meter lang, wat 12 centimeter korter is dan de Seat Alhambra. Hij is daarbij ook 1,84 meter breed en 1,67 meter hoog. Bagagegewijs kan de Tarraco 760 liter laden, met neergeklapte achterbank is dat 1.920 liter.

Varianten

Seat hanteert tegenwoordig een gestructureerde indeling van de uitrustingsniveaus. Starten doet de Tarraco met ‘Style’, een versie die standaard al Full LED koplampen biedt, net als de Digital Cockpit en parkeersensoren achteraan. De Move!-versie geeft daarbovenop een navigatiesysteem met 9,2 inch groot scherm en biedt standaard onder andere ook een achteruitrijcamera en een elektrisch openende koffer aan.

Boven deze twee versies staan nog de Tarraco Experience en de Tarraco FR waarbij de uitrusting van beide versies gelijklopend is, al krijgt de FR steeds een iets meer sportieve insteek.

Prijzen

De Seat Tarraco krijgt een basisprijs van 38.400 euro voor de Style basisversie. De Tarraco FR is de duurste versie en is beschikbaar vanaf 42.920 euro. Een plug-in hybride Tarraco kost minimaal 47.750 euro.

Op de tweedehandsmarkt liggen de prijzen een stuk lager, voor minder dan 30.000 euro is daar al een Tarraco te kopen. Uiteraard zijn de topversies duurder en ook hier gelt: hoe minder kilometers, hoe hoger de prijs.

Design

Buitenzijde

De meest apart ogende van de drie grote SUV-neven is deze Tarraco wel. Een toegespitste snuit met een prominent aanwezig zeshoekig radiatorrooster toont dat het om een Seat gaat. Achteraan worden de golfstickvormige achterlichtblokken met elkaar verbonden door een ledstrip. De brede uitlaateindes verhullen de kleinere echte uitlaatpijpen.

Binnenzijde

Het interieur van de Tarraco oogt minder geïnspireerd dan de buitenzijde. Wie niet oplet, riskeert met een erg grijs interieur naar huis te rijden. Het infotainmentsysteem staat als een tablet bovenop het dashboard. Elke versie krijgt een digitale instrumentencluster, Digital Cockpit genaamd. De harde plastics die Seat her en der gebruikt worden gecamoufleerd door een accentuerende hout- of aluminiumstrip die alle aandacht naar zich toe trekt. Met vijf inzittenden is er ruimte te over, wie voor de versie met zeven zitplaatsen kiest moet er rekening mee houden dat die achterste twee zitplaatsen enkel voor kleine kinderen geschikt zijn.

Veiligheid

Geen problemen voor deze Seat Tarraco om alle sterren te scoren op crashtests, mede dankzij het gedeelde platform dat hem in staat stelt om anders dure veiligheidssystemen te delen met zijn neefjes. Volwassene inzittenden krijgen bijna de hoogste score qua beveiliging, net als kinderen die in de auto zitten.

Alternatieven

De Seat Tarraco bevindt zich als SUV in een dicht bepakt segment. Niet alleen de Skoda Kodiaq en Volkswagen Tiguan Allspace komen aan zijn mouw trekken, zowat elke zichzelf respecterende massaconstructeur heeft wel een gelijkaardige SUV in het gamma zitten. Denk maar aan de Kia Sorento of de Nissan XTrail.

FAQ

Heeft de Seat Tarraco een plug-in hybride versie?

Ja, de Tarraco maakt gebruik van de 1.4 TSI e-Hybrid met 245 pk, zoals we hem uit andere producten van de Volkswagen-group kennen.

Hoeveel zitplaatsen heeft de Seat Tarraco?

Standaard wordt de Tarraco geleverd met vijf zitplaatsen, al kan dat optioneel worden uitgebreid tot zeven, met een derde zitrij in de kofferruimte.

Wat is de basisprijs voor een Seat Tarraco?

De prijzen voor de Tarraco beginnen bij 38.400 euro.

Meer informatie

Modellen