Triumph TR6 Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Triumph TR6, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Triumph TR6
-
Triumph TR6 '71 CH512I
€ 19.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 99.374 km
- 01/1971
- 110 kW (150 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-9880 Aalter -
Triumph TR6 2.5i / HARD-TOP / OLDTIMER / HISTORIQUE /
€ 15.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 166.000 km
- 09/1971
- 92 kW (125 PK)
- Tweedehands
- 3 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-7800 ATH -
Triumph TR6 Overdrive
€ 23.490,-BTW verrekenbaar - 99.999 km
- 01/1971
- 78 kW (106 PK)
- Oldtimer
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-5561 Celles -
Triumph TR6
€ 26.500,-- 44.000 km
- 01/1970
- 77 kW (105 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- - (Transmissie)
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-7322 Pommeroeul -
Triumph TR6
€ 32.990,-- 6.585 km
- 02/1974
- 111 kW (151 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-8500 Kortrijk -
Triumph TR6 '71 CH000I
€ 18.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 75.715 km
- 01/1971
- 110 kW (150 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-9880 Aalter -
Triumph TR6 - Perfect Condition! -
€ 24.999,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 48.900 km
- 09/1969
- 92 kW (125 PK)
- Tweedehands
- 3 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-4020 Liège -
Triumph TR6
€ 25.600,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 22.550 km
- 09/1973
- 76 kW (103 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-3520 Zonhoven -
Triumph TR6 met overdrive
€ 25.995,-- 20.500 km
- 09/1974
- 81 kW (110 PK)
- Tweedehands
- 3 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-2170 Merksem -
Triumph TR6 PI Body Off restored
€ 36.000,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 15.037 km
- 06/1970
- 110 kW (150 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-2570 Duffel -
Triumph TR6 PI '72 CH22LP
€ 26.500,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 40.674 km
- 01/1972
- 110 kW (150 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-9880 Aalter
Interesse in een Triumph TR6
Alle artikelen
Special: Renault – Paleis 5 – Fluence en Clio Grandtour en RS zijn de sterren bij Renault
Special: Seat – Paleis 9 – Olé, olé voor Leon en Toledo
Test: Mini Countryman Cooper d – De geest en de letter
Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV: eerste keer, goede keer?
Test: Mercedes E-Klasse, van taxi tot iPad (2023)
Seat Mii Electric: klein maar dapper
Alternatieve modellen
Dit had vooral te maken met het steeds groeiende dealernetwerk in Amerika en op het Europese vasteland, auto's hoefden niet meer zelfstandig geïmporteerd te worden en waren ook volop als LHD te verkrijgen.
Populair
De TR6 was bij zijn introductie populair en is dat als tweedehands auto nu ook nog. De mooie lijnen en het spartaanse rijgedrag maken het een gewilde klassieker. Vooral de versie met overdrive is veel gezocht. Door de overdrive hadden de versnellingen een korte ratio, hetgeen maakte dat de auto erg snel en fel accelereerde. Eigenschappen die op circuits en tijdens de populaire hill climbs goed van pas kwamen. Op deze plekken is de TR6 Triumph dan ook nog steeds vaak te vinden.
Techniek van de TR6
In feite was de techniek en manier van bouwen die Triumph voor de TR6 gebruikte in 1969 al achterhaald. Zo zorgde bijvoorbeeld de onhandig geplaatste radiator dat de motor snel aan de kook raakte. Gelukkig is dit probleem vaak al verholpen door de eerste eigenaar. De fijne balans in combinatie met de heerlijke 2,5 liter lijnmotor maakte echter veel goed. Accelereren naar 100 km/u ging in 8,2 seconden en met de overdrive lag de top op 190 km/u. Voor de VS werd de 6 cilinder van carburateurs voorzien, dit model werd TR250 genoemd, die rest van de wereld kreeg injectie. Omdat het chassis van staal is, kan roest een spelbreker zijn bij de aankoop van een tweedehands Triumph TR6.