Enkele maanden na de lancering van de berline, onthult BMW op het Salon van Genève de nieuwe 5-serie Touring. Een lastdier dat niet met zijn neus in de wolken lijkt te lopen.
BMW laat de nieuwe 5-serie Touring zien? Dan moet Mercedes antwoorden natuurlijk, met de snelste variant van de nieuwe E-klasse break: de E 63 AMG.
Seat laat de nieuwe Ibiza zien, in afwachting van zijn première in maart op het Salon van Genève. In juni is hij in de showrooms te zien.
Hoe hoog mag de prijs van perfectie zijn? Een miljoen euro? Want dat is wat Eagle vraagt voor deze mooiste incarnatie ooit van de Jaguar E-Type: de Spyder GT.
Skoda showt in maart op het Salon van Genève de offroadvariant van de Kodiaq: de Skoda Kodiaq Scout. Die krijgt een bodemspeling van bijna 20 centimeter.
Al twee jaar houdt Ford ons in spanning met de lancering van zijn nieuwe GT met ‘meer dan 600 pk.’ Hoeveel is dat juist? Een mysterie dat pas vandaag wordt opgelost.
De eerste uitstap van de WRC-bolides in de snellere 2017-verpakking heeft spektakel opgeleverd. De rally van Monte Carlo was een topeditie, die een spannend seizoen belooft.
Opel toont officieel zijn nieuwe stads-crossover die naast de Mokka X zal plaatsnemen. Deze Crossland is nog maar een begin van een offensief, de tweede van zeven nieuwe Opels die Opel in 2017 wil lanceren.
In 2016 werden in België 353.725 nieuwe auto’s geassembleerd, 248.705 bij Volvo in Gent en 105.020 bij Audi in Vorst. Het cijfer zal de komende jaren lager liggen.
Het gaat Volvo voor de wind. De constructeur heeft een recordjaar achter de rug met de vernieuwing van het 90-gamma en wil zijn uitbreidingspolitiek ook deze maand verderzetten op het salon !
Volkswagen komt weldra met tal van verrassingen op de proppen, maar houdt het op de Heizel nog even heel bescheiden met slechts enkele verbeteringen van het huidige gamma, te beginnen met een facelift voor de Golf VII.
Als pionier van de moderne elektrische auto blijft Tesla nog steeds een geweldige blikvanger. Ook in Brussel waar het nieuwe Model X in de spots staat.
Renault zet de modernisering van zijn gamma verder met de nieuwe Koleos, Scénic en Grand Scénic die uitpakken met de nieuwe stijlcodes van het Franse merk, terwijl de elektrische Zoé evolueert met een groter rijbereik.
Vergeet de discrete Ampera hybride. Hier is zijn 100% elektrische opvolger die er een stevige lap op wil geven en meteen goed is voor een Belgische première op de Heizel.
Uiteraard gaat het hier om een facelift waarmee de bestseller van het Tsjechische VW-merk nog beter gewapend in de markt staat. De nieuwe grote SUV Kodiaq is de andere aantrekkingspool op de Skoda-stand.
De kleine berline kreeg een facelift en de eerste SUV van het Spaanse merk beleeft zijn Belgische salonpremière. 0lé, ole !
Peugeot houdt het midden tussen een monovolume en een SUV met de nieuwe 3008 en 5008. De grootste van de twee wordt in primeur aan het Belgische publiek voorgesteld op de Heizel.
Zoals tijdens de voorbije editie, blijft Suzuki ook nu weer zijn far-west concept trouw met een stand in de stijl van een saloon, waarin de nieuwe Swift echter de grote afwezige blijft.
Op de Toyota-stand is de knappe C-HR de absolute blikvanger, met daarnaast nog heel wat ander leuk nieuws, waaronder de plug-in-hybride versie van de Prius.
De nieuwe Countryman, u weet wel de SUV van MINI, beleeft zijn Europese première op de Heizel. Zelfs een dubbele primeur met de hybride versie als bonus!
Of je nu van ‘Dolce Vita’ droomt of waar voor je geld wil, in beide gevallen is er wel wat te vinden op de Fiat-stand. Daar valt voor het eerst sinds lang meer te zien dan alleen maar de 500.
De kleine stadswagen van Nissan is alweer aan zijn vijfde generatie toe. En dat levert de Micra een glansrol op de Heizel op, samen met de nieuwe versies van de Navara en de GT-R.
De Panamera 4 E-Hybrid levert een Belgische primeur op de Porsche-stand, waar ook de andere recente nieuwigheden van het merk staan te pronken.
SsangYong ontgroeit zijn puberteit en manifesteert zich als een ernstige speler op de markt met een steeds sterker gamma dat op de Heizel te bewonderen is.
Smart is het stadswagenmerk bij uitstek en pakt dan ook logisch uit met een nieuwe generatie elektrische voertuigen die ideaal zijn voor de periferie. Inpluggen maar!
De GT in het gamma kreeg zijn mid-career update en is daarmee weer even goed voor de dienst. Naast deze blikvanger, stelt Subaru zijn hele aanbod tentoon op de Heizel.
In afwachting van betere tijden nu de alliantie Renault-Nissan de macht in handen heeft, gaf Mitsubishi de populaire modellen uit zijn gamma - ASX en Outlander - een opfrisbeurt.
Stoffel Mulier en Chris Goris zijn één van de acht Belgen die voor het teamklassement in de komende Historic Monte Carlo rally gaan. In zijn Volvo Amazon uit 1967 kan Mulier rekenen op steun van oud-kampioen Patrick Snijers, die de weg verkent met een Volvo S60 Polestar.
Enkele dagen na de wereldpremière in Detroit, onthult Mercedes de 2017-versie van zijn GLA ook in Brussel. Daarnaast maken de Belgische premières van de E Klasse All-Terrain en de AMG GT Roadster het feest compleet.
Audi heeft flink wat ruimte nodig om zijn gamma te tonen. In Paleis 11 neemt het merk 1.495 vierkante meter in beslag, met de A5-familie en de Q2 voorop.
Het zag er een tijd naar uit dat het Autosalon van Detroit de duimen moest leggen voor New York en Los Angeles, maar met deze editie 2017 bevestigt NAIAS dat het nog steeds het belangrijkste salon van Noord-Amerika is.
Is het toeval, dat Kia zijn achterwielaangedreven concurrent voor de Alfa Romeo in het rood presenteert? Zijn naam? Stinger. Zijn doel: rijplezier schenken.
Bij Mazda trekt de nieuwe MX-5 RF alle aandacht en worden ook de opgefriste 3 en 6 aan het Belgische publiek voorgesteld.
Op de stand van de Amerikaanse 4x4-specialist heerst de rust voor de storm. Dit jaar valt er maar weinig nieuws te rapen, maar het is wel een kans om een bekroond gamma te (her)ontdekken.
Dacia bewijst in Brussel nog maar een keer dat ‘low cost’ niet synoniem hoeft te staan met ‘dumping’, met opgefriste modellen en nieuwe, moderne mechaniek.
Het Koreaanse merk blijft aantrekkelijk en laat tal van premières los op het Belgische publiek, de ene al frisser dan de andere.
Ford stelt een enorm brede waaier aan modellen tentoon op zijn stand, van de low-budget stadswagen tot de topversies. En er is ook plaats voor een echt icoon.
Zoals eigenlijk wel te verwachten was, brengt Lexus uitsluitend hybride modellen mee naar zijn stand in Brussel. Waarvan er eentje binnenkort debuteert. Hij kan Lexus’ torenhoge ambities voeden.
We hebben hem inmiddels al onder handen mogen nemen, maar voor het grote publiek op het Autosalon van Brussel wordt dit de eerste kennismaking met de nieuwe BMW 5-serie. Een Europese première nog wel.
Jaguar brengt zijn hele gamma mee naar het Salon van Brussel, met inbegrip van de nu al populaire F-Pace en de gemene F-Type SVR. Maar je moet harder zoeken naar de nieuwigheden dan dat.
De Maserati Levante heeft zijn eerste maanden in de showrooms achter de kiezen. Dit is het model waarmee Maserati zijn verkoop tegen 2018 wil verdubbelen, in een markt waar er aan concurrentie geen gebrek is. Kan hij dat?
De nieuwe Discovery wordt de voornaamste attractiepool op de Land Rover-stand. Maar het Britse merk brengt zowaar zelfs een wereldprimeur mee naar het Salon van Brussel.
Citroën zet alles in op de nog maar net gelanceerde C3, op een stand die erg huiselijk moet lijken.
Suzuki heeft de eerste beelden vrijgegeven van zijn nieuwe Swift, voor de thuismarkt in Japan. Bij ons landt hij in mei. Er valt één en ander van heuglijk nieuws aan te kondigen rond de komst van de Swift.
Het Zuid-Koreaanse merk trekt met drie Belgische primeurs naar Brussel, en eigenlijk zelfs vier. Eentje heeft net een flatterende prijs te pakken.
De commercialisering van de nieuwe Honda Civic valt samen met het Salon. Om dat goed onder de aandacht te brengen, heeft Honda een stand opgebouwd in het thema van de racerij.
Brussel 2017 mag dan een editie voor bedrijfsvoertuigen zijn, dat neemt niet weg dat Alfa Romeo de Giulia in de schijnwerpers plaatst.
VW laat op het Autosalon van Detroit voor het eerst de zevenzitsversie van de Tiguan zien. Die krijgt niet de naam Tiguan XL, maar wel Tiguan Allspace.
Na vijf jaar in zijn carrière stuurt Lamborghini de Aventador naar de schoonheidsspecialist. Al betekent dat bij Lamborghini dat hij nog gemener wordt.
De Skoda Octavia RS heeft uiteindelijk niet lang op zich laten wachten. Minder dan twee maanden na de aankondiging van de facelift van het gamma, is hij klaar voor zijn dienst. En klaar om aan de Golf te tonen dat geen enkel complex hem hindert. UPDATE