Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
ferrari-812-gts-l-01.jpg

Ferrari 812 GTS

1 / 4
ferrari-812-gts-l-01.jpg
ferrari-812-gts-l-02.jpg
ferrari-812-gts-l-04.jpg
ferrari-812-gts-l-05.jpg

Ferrari 812 Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Ferrari 812, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:2.8 - 3s
Maximumsnelheid:340 - 340 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):366 - 373 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):15.9 - 16.4 0
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4657 x 1971 x 1276 mm
Portieren:2
Kofferruimte:0 - 250 liter
Aanhangergewicht:185 - 200 kg

De nieuwe Ferrari 812 GTS - snelle cabrio met V12 van 800 pk

Met de Ferrari 812 GTS is er na 50 jaar eindelijk weer een V12 cabriolet van Ferrari. Deze sportieve hardtop is gebaseerd op de 812 Superfast en heeft dan ook veel eigenschappen van dit model. Inclusief de V12-motor die in de GTS een inhoud van 6,5 liter heeft gekregen, goed voor 800 pk. Daarmee rij je in 3 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u. Het hoge koppel en toerental zorgen voor de ultieme sportieve ervaring. Toch kun je ook leuk touren met dit model, dankzij de kofferbak van 250 liter.

Interesse in een Ferrari 812 GTS

Ferrari 812 GTS tweedehands auto
Ferrari 812 GTS nieuwe auto
Ferrari 812 GTS dealeraanbiedingen

Alle artikelen

Alternatieve modellen

Ferrari 812 GTS - de cabrio-versie van de Superfast

De Ferrari 812 GTS, een open versie van de 812 Superfast, werd in september 2019 door Ferrari onthuld. Dit is de eerste in serie geproduceerde V12-cabriolet met een voorin geplaatste motor die weer op de markt komt sinds de introductie van de 365 GTS4 "Daytona Spider" in 1969.

De 812 GTS is ontwikkeld op basis van de 812 Superfast. Ferrari wilde het opwindende gevoel van snelheid en kracht van de berlinetta-versie houden. Het nieuwe model voegt extra luxe en comfort toe, plus de mogelijkheid om volop te genieten van het geluid van de V12 met 800 pk. Het uitlaatsysteem werd aangepast, zodat je altijd en overal kunt genieten van een verfijnd en vol geluid in de cabine. Dit is vooral merkbaar als het dak open is. De intrekbare hardtop heeft verder geen invloed op de binnenafmetingen. De cockpit van de GTS is daardoor net zo ruim als van de Superfast.

De meeste innovatieve functies die op de 812 Superfast zijn geïntroduceerd, zitten ook in de GTS. Het opvallendste verschil is de opnieuw ontworpen achterkant met de twee steunen voor het open dak. Dat dak vouw je trouwens in 14 seconden open of dicht, met een snelheid van 45 km/u. De nieuwe 812 GTS heeft ook meerspaaks wielen, die exclusief voor dit model zijn ontworpen. Dit wiel is verkrijgbaar in drie afwerkingen.

Het lichte, elegante, slanke interieur dat in de 812 Superfast werd geïntroduceerd, komt ook terug in de 812 GTS. De hoofdelementen lijken te zweven door de gelaagde opbouw van het dashboard. De nadruk ligt hier op het stuur en de bediening van de auto. Aan beide kanten van het stuur kun je de auto bedienen en als bestuurder sta je centraal. Als je kiest voor de carbon stoelen met vaste rugleuning dan zit je vrij laag in de auto. De kofferbak is groot en er zit een flinke hoedenplank achter de twee stoelen die je kunt gebruiken voor bagage. Deze snelle Ferrari is in Nederland leverbaar vanaf januari 2020 en de prijs begint bij €393.865. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een gebruikte Ferrari 812 GTS.

Ferrari 812 GTS en de Ferrari 812 Superfast

De Ferrari 812 GTS cabrio is afgeleid van de Ferrari 812 Superfast, dus overeenkomsten zijn er zeker. Maar welke verschillen zijn er tussen deze twee modellen? We zochten het uit.

De 812 GTS is een cabriolet en de Superfast is een coupé. Met het dak naar beneden hoor je het schorre gebrul van de V12-motor in al zijn glorie terwijl je over de baan rijdt, of gewoon op de snelweg zit. Hoewel de voorkant van beide auto’s bijna hetzelfde is, zijn er flinke verschillen in de vormgeving van de achterkant. Het meest opvallende verschil zijn de daksteunen van de GTS, bedoeld voor het cabriodak. Dat ziet er toch heel anders uit dan de lange, hellende achterkant van de Superfast. De 812 GTS heeft bovendien een opnieuw ontworpen achterdiffusor. Dit is noodzakelijk voor compensatie van de verloren neerwaartse kracht, die verdwenen is door verwijdering van het omloopkanaal van de achterwielkast.

Elke Ferrari 812, cabriolet of niet, wordt geleverd met dezelfde motor en beide modellen kunnen een topsnelheid van 340 km/u halen. Bij de cabrio is het dan wel fijn om het dakje dicht te doen. De transmissie van de GTS heeft kleinere schakel-intervallen dan de Superfast. Het enige verschil is dat de cabrio 812 GTS een tiende van een seconde langer nodig heeft om vanuit stilstand de 100 km/u te bereiken. Dat is een klein nadeeltje, zeker als je graag de unieke ervaring van de wind door je haren wilt tijdens het besturen van een Ferrari. Hebben we al gezegd dat de hardtop in slechts 14 seconden kan worden in- of uitgeklapt bij snelheden tot 45 km/u?

De super V12-motor van de Ferrari 812 GTS

Deze 812 GTS heeft natuurlijk een aandrijving waar je “u” tegen zegt. In de 812 GTS wordt de krachtbron van de 812 Superfast gebruikt die 800 pk produceert bij 8500 tpm. Het motorontwerp werd geoptimaliseerd en er wordt o.a. een direct injectiesysteem van 350 bar gebruikt. Daardoor kon de cilinderinhoud worden verhoogd van 6,2 naar 6,5 liter om het vermogen te maximaliseren, met behoud van een prima acceleratie bij een laag toerental.

De prestaties mogen er dus zijn. In minder dan 3 seconden sprint je met deze Ferrari van 0-100 km/u. Misschien nog wel indrukwekkender is dat je al na 8,2 seconden 200 km/u rijdt. De topsnelheid van de 812 GTS ligt op 340 km/u. Een koppel van 718 Nm zorgt voor de indrukwekkende acceleratie die vrijwel gelijk is aan die van de 812 Superfast. Zo’n 80% van het maximumkoppel is al beschikbaar bij 3.500 tpm. De hoge toerenlimiet van 8900 tpm zorgt dat je bij elke snelheid lekker sportief kunt rijden.

Uitrusting en opties

Van een auto in deze prijsklasse verwacht je een fatsoenlijke uitrusting en een mooi afwerkingsniveau. De 812 GTS heeft beide. Zo bestaat de standaarduitrusting o.a. uit:

  • Automatisch verduisterende binnen/buitenspiegels
  • Manettino Race - geïntegreerde dynamische voertuigbediening
  • Temperatuurregeling van de banden TMPS
  • Carbo-keramische remschijven
  • Volledig elektrische stoelen
  • Navigatiesysteem met radio en Bluetooth

Personaliseren hoort echt bij Ferrari. Er zijn dan ook verschillende mogelijkheden om de bekleding en kleur van het interieur voor een meerprijs aan te passen. Bovendien kun je kiezen uit verschillende lakkleuren, wielen en afwerkingen om ook de buitenkant naar wens te maken. Andere opties zijn o.a.: een carbon stuurwiel, exterieurdelen van carbon, een premium Hi-Fi set of automatisch instelbare voorwielophanging.

Voor de sportieve tourers

Hoewel deze 812 GTS ontzettend snel is en binnen 3 seconden naar 100 km/uur rijdt, is het toch meer een auto om lekker mee rond te touren. Zeker als je het dak open hebt, want 200 km/u rijden met een open dak is niet echt een pretje. Dankzij de ruime kofferbak kun je voldoende spullen meenemen voor een leuke weekendtrip.