Ferrari Testarossa Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Ferrari Testarossa, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Ferrari Testarossa
-
Ferrari Testarossa '90 CH3936
€ 129.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 42.049 km
- 01/1990
- 287 kW (390 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-9880 Aalter -
Ferrari Testarossa État concours !!!
€ 325.000,-- 23.000 km
- 01/1989
- 287 kW (390 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- - (Transmissie)
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-4000 Liège -
Ferrari Testarossa 4.9 ***ORIGINAL CONDITION WITH SERVICEBOOK***
€ 119.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 70.000 km
- 08/1988
- 287 kW (390 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-8490 Varsenare -
Ferrari Testarossa '90 CH3555
€ 95.000,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 64.649 km
- 01/1990
- 287 kW (390 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-9880 Aalter -
Ferrari Testarossa 4.9L - ORIGINAL PAINT - SERVICE HISTORY
€ 189.000,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 17.300 km
- 11/1990
- 267 kW (363 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-9830 Sint-Martens-Latem -
Ferrari Testarossa !! 37.800 KM !! MAJOR SERVICE 09/2022 !!
€ 128.900,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 37.800 km
- 05/1994
- 279 kW (379 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-6200 Chatelineau -
Ferrari Testarossa "Monodado"
€ 119.999,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 77.509 km
- 05/1988
- 287 kW (390 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-7141 Carnieres -
Ferrari Testarossa 512TR - CARBON SEATS - HAMANN ALLOY - PERFECT COND
€ 179.995,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 78.433 km
- 02/1992
- 315 kW (428 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-8000 Brugge -
Ferrari Testarossa
€ 120.000,-- 54.800 km
- 05/1988
- 287 kW (390 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- - (Transmissie)
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-1370 jodoigne -
Ferrari Testarossa '91
€ 199.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 43.082 km
- 01/1991
- 287 kW (390 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-9880 Aalter -
Ferrari Testarossa Monospecchio '85
€ 199.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 64.507 km
- 01/1985
- 287 kW (390 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-9880 Aalter -
Ferrari Testarossa Blu Sera '89
€ 199.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 68.547 km
- 01/1989
- 287 kW (390 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-9880 Aalter -
Ferrari Testarossa '90 CH5794
€ 165.000,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 38.607 km
- 01/1990
- 287 kW (390 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-9880 Aalter
Interesse in een Ferrari Testarossa
Alle artikelen

Test: Ferrari Portofino – Veel meer dan de opvolger van de California

Test: Ferrari 812 Superfast – Adieu F12, hier komt de krachtigste V12 ooit

Special: Ferrari 250 GTO – Duurste auto ter wereld

Eerste contact: Ferrari 488 Spider – Rood alarm

Special: Renault – Paleis 5 – Fluence en Clio Grandtour en RS zijn de sterren bij Renault

Special: Seat – Paleis 9 – Olé, olé voor Leon en Toledo
Alternatieve modellen
De racesportlegende Ferrari Testa Rossa
Toen in 1958 een Ferrari Testa Rossa van de eerste bouwgeneratie een overwinning haalde bij de beroemde 24 uur van Le Mans race, was voor de Italiaanse sportautoproducent de prestigewinst net zo belangrijk als het sportsucces. In de tijd die volgde, tot midden jaren 60, was Ferrari regelmatig succesvol in Le Mans. De Ferrari Testa Rossa werd dankzij de zes Ferrari-overwinningen een icoon en bevorderde daarmee ook de afzet van de sportautos uit Maranello die toegelaten waren op straat. De Ferrari Testa Rossa werd daarentegen uitsluitend als racemodel in kleine aantallen geproduceerd. Slechts weinig exemplaren raakten in het bezit van geselecteerde klanten.
De Ferrari Testarossa is lange tijd bepalend voor het merkgezicht
Midden jaren 80 gebruikte de fabrikant de prestigieuze naam van het racemodel nogmaals: in 1984 kwam namelijk de nieuwe Testarossa-generatie op de markt als opvolger van de Ferrari 512. Deze serie van de Ferrari Testarossa bleef ongebruikelijk lang in de collectie, namelijk tot 1996. De lange productiecyclus en de voor Ferrari hoge productieaantallen leidden ertoe dat de Ferrari Testarossa in deze tijd sterk bepalend was voor het bedrijfsimago. De Testarossa representeerde het merkgezicht van Ferrari naar buiten toe.
De Ferrari Testarossa wordt door Pininfarina ontworpen
De coupé Ferrari Testarossa had behalve qua naam, die slaat op de roodgelakte kleppendeksels van de motor, nauwelijks meer iets gemeen met zijn voorganger uit de racesport. Terwijl de raceauto met zijn ronde carrosserievormen een typische vertegenwoordiger van het design uit die tijd was en enkele door Pininfarina ontworpen modellen zelfs in kunstmusea terecht kwamen, representeerde de Ferrari Testarossa op zijn eigen wijze de smaak uit zijn tijd. De coupé, die wederom door designbureau Pininfarina ontworpen was, werd gekenmerkt door hoeken, een wigvorm en inklapbare koplampen.
Een V12-motor voor de Ferrari Testarossa
Toch hadden beide generaties van de Testarossa een technische overeenkomst: het racemodel en de moderne straatversie werden beiden uitgerust met V12-motoren. In de coupé uit de jaren 80 had de motor een prestatievermogen van 291 kW (390 pk). Daarmee kon de slechts iets meer dan één ton wegende Ferrari Testarossa in 5,3 seconden van nul naar honderd accelereren. De maximumsnelheid van de tweezitter lag op circa 290 km/u.
Modificaties voor de Ferrari Testarossa vanaf 1991
De Ferrari Testarossa werd vanaf 1991 in een technisch en optisch licht gemodificeerde versie aangeboden onder de modelnaam Ferrari 512 Testarossa (TR). De V12-motor van deze coupé had een prestatievermogen van 315 kW (428 pk). In 1994 presenteerde de constructeur de F 512 M op basis van de Testarossa. Vervolgens werd de Testarossa serie twee jaar later afgelost door de Ferrari 550.