Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
kia-magentis-l-01.jpg

Kia Magentis

1 / 4
kia-magentis-l-01.jpg
kia-magentis-l-02.jpg
kia-magentis-l-03.jpg
kia-magentis-l-04.jpg

Kia Magentis Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Kia Magentis, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:8.5 - 13.1s
Maximumsnelheid:171 - 220 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):158 - 246 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):6 - 10.4 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4720 x 1805 x 1410 mm
Portieren:4
Kofferruimte:0 - 0 liter
Aanhangergewicht:415 - 590 kg

De Kia Magentis wordt in 2001 het nieuwe vlaggenschip uit de middenklasse van Kia

Drie jaar nadat de Zuid-Koreaanse voertuigfabrikant Kia met zijn compacte model Pride en de SUV Kia Sportage haar entree maakte op de Europese markten, waagden de Aziaten zich ook in de middenklasse, een bijzonder concurrerend en groot marktsegment. Lees meer

Interesse in een Kia Magentis

Kia Magentis tweedehands auto
Kia Magentis dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

De Kia Magentis wordt in 2001 het nieuwe vlaggenschip uit de middenklasse van Kia

Drie jaar nadat de Zuid-Koreaanse voertuigfabrikant Kia met zijn compacte model Pride en de SUV Kia Sportage haar entree maakte op de Europese markten, waagden de Aziaten zich ook in de middenklasse, een bijzonder concurrerend en groot marktsegment. De sedans uit de middenklasse serie Kia Clarus waren sinds 1996 in Europa verkrijgbaar; in 1998 volgde in de tweede generatie ook een combi-uitvoering. De generatiewisseling vond plaats tijdens een economische crisis, dit bood concurrent Hyundai de kans om samen met Kia een groot Zuid-Koreaans autoconcern te vormen. Omdat Kia als zelfstandige onderneming samengewerkt had met Ford en Mazda was het logisch dat de ontwikkeling van een nieuw middenklasse model samen met Hyundai volgde. Er werd afgezien van een combi, maar de sedan kon onder de nieuwe naam Kia Magentis in 2001 in serieproductie genomen worden.


In 2005 kom de Kia Magentis voor het eerst als diesel op de markt

De Kia Magentis leek qua uiterlijk erg op de sedan die de nieuwe Kia-eigenaar Hyundai al sinds de jaren ’90 onder de naam Hyundai Sonata ook in Europa aanbood. De derde generatie hiervan diende duidelijk als voorbeeld voor de eerste Kia Magentis. Twee jaar na de introductie deed de fabrikant zijn best om de Kia Magentis een meer eigen gezicht te geven. Dit was vooral te zien aan de voorkant van de auto die voortaan dubbele koplampen had in plaats van rechthoekige koplampen. Ook al deelde de Kia Magentis zijn basis en techniek nog steeds met de Sonata van Hyundai, toch werd er bij de in 2005 geïntroduceerde tweede generatie van de Magentis meer gelet op een eigen stijl die bij het modelonderhoud in 2009 nogmaals werd benadrukt. De belangrijkste vernieuwing in de generatie vanaf 2005 was echter van technische aard. Er was namelijk voor het eerst een dieselversie van de Kia Magentis verkrijgbaar.


De motorvarianten van de Kia Magentis modellen uit de eerste generaties

Aan het begin van de bouwserie werd de Kia Magentis als goedkoopste model aangeboden met 2,0 liter ottomotor met een prestatievermogen van 100 kW (136 pk). Daarnaast was er een V6-motor met een cilinderinhoud van 2,7 liter, deze had een prestatievermogen van 136 kW (185 pk). In de tweede generatie vanaf 2005 veranderde er weinig bij de benzinemodellen. Wel kwam er een dieselmodel met een cilinderinhoud van twee liter in de collectie. Deze gaf de Kia Magentis een prestatievermogen van 103 kW (140 pk).