Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
maserati-gransport-l-01.jpg

Maserati GranSport

Maserati GranSport Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Maserati GranSport, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:4.8 - 4.9s
Maximumsnelheid:285 - 290 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):400 - 400 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):17.5 - 17.5 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4303 x 1822 x 1295 mm
Portieren:2
Kofferruimte:0 - 0 liter
Aanhangergewicht:350 - 480 kg

Interesse in een Maserati GranSport

Maserati GranSport tweedehands auto
Maserati GranSport dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

De Maserati GranSport staat voor Italiaanse stijl en sportiviteit

Als er een auto bij Maserati van de band afrolt dan weet je 2 dingen zeker. Ten eerste is de auto ontzettend luxe. Daarnaast is hij ook altijd ontzettend snel. Maserati heeft met de levering van de GranSport weer precies aan deze verwachtingen voldaan. Onder de motorkap liggen 395 paardenkrachten. Het interieur is daarentegen weer om je vingers bij af te likken. Ben je op zoek naar een gebruikte Maserati GranSport dan ben je hier zeker op de juiste plek.

Een rasechte, sportieve italiaan

De Maserati GranSport werd natuurlijk eerst aan het Italiaanse publiek geshowd. Dit gebeurde op de Motorshow van Genève in maart 2004. Nog hetzelfde jaar rolde de eerste GranSport al van de fabrieksband af in de stad Modena in Italië. Maserati had in de tussentijd al snel plannen ontwikkeld om ook een cabriolet uitvoering te ontwikkelen met een softtop. Deze kwam in 2005 op de markt.

De ontwikkeling van de GranSport kwam vooral uit de gedachte om een sportieve variant van de Maserati Coupé te bouwen. De GranSport kreeg hierdoor onder andere een grotere grille vooraan en duidelijk scherpere lijnen over de gehele auto. Uiteindelijk lag de nadruk bij Maserati op verbetering van de prestaties. De GranSport kon rekenen op 10 extra pk, hij kwam lager bij de grond te liggen en kreeg een verbeterde versnellingsbak. Na een jaar bracht Maserati ook de GranSport Spyder op de markt. Dit was exact dezelfde auto, maar dan met een inklapbaar softtop dak.

Italiaanse luxe merken zijn natuurlijk nooit echt goedkoop geweest. Vanzelfsprekend was Maserati niet van plan dit met de GranSport te veranderen. De verbeterde prestaties en het sportieve uiterlijk mochten wel wat kosten. De basisvariant mocht je daardoor bij de dealer aftikken voor € 144,892.

Een Italiaan, een Engelsman en een Duitser

Als de Maserati dealer de plek is waar je zoekt, dan kun je de GranSport dus het beste vergelijken met de eerder genoemde Coupé. In dat geval is de GranSport dus sneller, beter bestuurbaar en ziet die er ook sportiever uit. Een makkelijke keuze. Ben je bereid om wat verder te vergelijken dan kun je wel gewoon in Europa blijven. Vergelijkingsmateriaal vind je namelijk bij Porsche met de 911 Carrera S. Een stukje de Noordzee over en we zien dat Aston Martin met de Vantage V8 uit 2005 ook de competitie aangaat.

Met dit soort luxe snelheidsduivels is het natuurlijk eerst leuk om te kijken wie nou de meeste pk’s per kilo levert. Hier kom je er gelijk achter hoe het er in het luxe autosegment aan toe gaat. Alles ligt namelijk heel dicht bij elkaar. De GranSport is met zijn 1680 kg best zwaar te noemen, maar die 395 pk moeten natuurlijk ook werken. Hij komt hiermee uit op 4,25 kg/pk. Dicht daarachter vinden we de V8 motor van de Vantage met 4,31 kg/pk. De 911 Carrera S verliest vandaag de virtuele dragrace met 4,33 kg/pk.

Topsnelheid, nog zo’n factor die we in dit segment graag te weten komen. Als je een stuk weg kan vinden waar de GranSport zijn werk kan doen dan kom je erachter dat 290 km/u de topsnelheid is. De Vantage V8 blijft op hetzelfde stuk weg toch wel iets achter met een top van 282 km/u. De verrassende winnaar in dit gevecht is de 911 Carrera S. Met een top van 294 km/u is hij net iets sneller dan de GranSport.

Een sportieve motor voor eenzelfde auto

Zowel de Maserati GranSport als de GranSport Spyder maakte gebruik van dezelfde motor. Dit was een 4.2 l V8 benzinemotor met een goede 395 pk en een koppel van 452 Nm. Een echte voorstander van zuinig rijden is de GranSport daardoor niet echt. Gemiddeld rijd je 1 op 6.

Uitrusting en opties

Behalve het luxe, sportieve interieur en de geweldige motor is een Maserati natuurlijk niet compleet zonder extra’s. Zowel de GranSport als de GranSport Spyder hadden standaard de volgende opties:

  • ABS
  • Audiosysteem met cd-speler
  • Automatische airco
  • Bestuurdersairbag
  • Climate Control
  • Elektrisch verstelbare stoelen
  • Elektrische ramen voor
  • Lederen bekleding
  • 19-inch lichtmetalen velgen
  • Mistlampen
  • Passagiersairbag
  • Startblokkering
  • Zij airbag(s) (voor)

Als je de verkoopprijs van de GranSport dan nog wat verder wilde opschroeven dan kon dat. Je keuze kwam dan uit bij een van onderstaande extra opties:

  • Alarmsysteem
  • Cruise control
  • Elektrische en verwarmde spiegels
  • Navigatiesysteem
  • Ingebouwde telefoon
  • Parkeersensor achter
  • Traction Control
  • Verwarmde voorstoelen
  • Xenon koplampen + reinigingssysteem

Voor wie zoekt naar luxe en snelheid

De GranSport is ideaal als je op zoek bent naar een echt Italiaans raspaard. Het sportieve interieur is een oase van luxe en je zult er zeker niets in tekort komen. Daarnaast is de meegeleverde 4.2 l motor bedoeld om de auto eens goed mee op zijn staart te trappen. Als je een mix van luxe en snelheid wil dan is een gebruikte Maserati GranSport een ideale optie.