Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
mercedes-benz-c63-amg-front

Mercedes-AMG C 63 (W205)

1 / 3
mercedes-benz-c63-amg-front
mercedes-benz-c63-amg-back
mercedes-benz-c63-amg-seating

Sterke punten

Verslavende sound Absolute krachtpatser Ook als praktische stationwagen

Zwakke punten

Aanschafprijs Geen pluimpje (Té veel) rijmodi

Mercedes-Benz C 63 AMG Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Mercedes-Benz C 63 AMG, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:3.9 - 4.6s
Maximumsnelheid:250 - 290 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):192 - 316 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):8.2 - 13.6 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4581 x 1770 x 1400 mm
Portieren:2 - 5
Kofferruimte:285 - 1510 liter
Aanhangergewicht:304 - 480 kg

AMG’s alleskunner: de C 63 AMG

Mercedes’ tweede generatie van de C 63 AMG moet wel de meest praktische familiewagen ter wereld zijn met een supercarmotor onder de kap. De 4-liter V8 belooft beestige prestaties terwijl vier carrosserietypes vier zeer verschillende visuele stijlen loslaten op de openbare weg.

Interesse in een Mercedes-AMG C 63 (W205)

Mercedes-AMG C 63 (W205) tweedehands auto
Mercedes-AMG C 63 (W205) nieuwe auto
Mercedes-AMG C 63 (W205) dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Goeie redenen

  • De C 63 AMG is een sportwagen met verschillende gezichten: Sedan, stationwagen, cabrio en coupe.

  • De 4-liter V8 voorin is een krachtbron met een bijna onevenaarbare vermogensontplooiing. Pure emotie bijgestaan door een brutale sound.

  • Hoewel een pure sportwagen is het onderstel in zijn comfortstand uitermate vergevingsgezind voor de Belgische wegen.

  • Onder gewoon gebruik is de C 63 AMG relatief zuinig. Waardoor hij niet misstaat om mee op roadtrip te gaan. Tegenover zijn voorganger is hij zelfs 30% zuiniger!

Alle belangrijke gegevens over de Mercedes-AMG C 63

Motoren

AMG’s indrukwekkende 4-liter V8 met twee turbo’s binnen de cilinderbanken krijgt een centrale rol in deze generatie van de 63 AMG. Daarmee neemt hij de fakkel over van de atmosferische 6.2-liter V8 die in de voorganger lag. Wat de nieuwe generatie inboet aan cilinderinhoud, wordt ruimschoots goed gemaakt aan exceptionele kracht.

Mercedes biedt twee vermogensversies aan in de C 63. Te herkennen aan de benamingen C 63 en C 63 S. De C 63 mag 476 pk en 650 Nm koppel uit de V8 puren. Via een 7-trapsautomaat wordt dat vermogen naar de achterwielen gesluisd. Daardoor sprint deze supercar in vermomming in 4.1 seconden naar de honderd als sedan (Estate en Cabrio: 4.2 sec, Coupé: 4 sec).

De C 63 S draait het volume verder open naar 11 door te pronken met maar liefst 510 pk en 700 Nm koppel. Dankzij dit extra vermogen wint de S-variant maar één tiende bij de acceleratie naar de honderd, al zijn de hernemingen wel een stuk indrukwekkender. Daarnaast krijgt de 63 S dynamische motorsteunen vanaf de facelift die voor meer sportiviteit of meer comfort kunnen zorgen.

Afmetingen

De C 63 (S) komt in vier verschillende carrosserietypes: Coupe, cabrio, Berline en Break. Hoewel vier compleet verschillende koetswerktypes delen de versies een onderstel en gelijkaardige dimensies. Coupe, Cabrio en Berline zijn 4.68 meter lang, de C 63 Break rekt zich uit tot 4.70 meter. De wielbasis van 2.84 meter is identiek voor alle modellen. Idem voor de breedte van 1.81 meter.

Het koffervolume verschilt uiteraard wel tussen de verschillende versies. De ruimtekoning onder de C 63’s is de Break met een laadvolume van 490 liter (max: 1.510 liter). Daarna volgen Coupe (450 liter) en Berline (435 liter). De cabriovariant slikt het minste bagage met een maximale inhoud van 360 liter.

Uitvoeringen

De top-AMG-versie van de C-Klasse geproduceerd tussen 2014 en 2021 komt er in twee uitvoeringen: C 63 en C 63 S. Het verschil tussen beide versies zit ‘m vooral in het vermogen. De eerste is 476 pk sterk, de S-variant 510 pk sterk. Daarenboven krijgt de C 63 S een elektronisch gestuurd differentieel vanuit de AMG GT sportwagen, opgewaardeerde remmen, standaard 19-duims velgen, actieve motorsteunen en een race-modus voor de ECU.

Daarnaast biedt Mercedes nog het Driver’s package aan dat het vermogen van de C-Klasse AMG verhoogt van een gelimiteerde 250 km/u naar een gelimiteerde 290 km/u.

In 2018 kreeg de C 63 een facelift die vooral visueel de boel opfriste. Met een nieuwe grille en opgewaardeerd infotainmentsysteem.

Nieuw- en tweedehandsprijzen

De catalogusprijzen van de Mercedes-AMG C 63 starten aan 81.675 euro voor de Berline en 83.369 euro voor de Break. De Coupe krijgt een basisprijs van 96.800 euro terwijl de Cabrio het lijstje afsluit met een basisprijs van 105.028 euro. De S-versie is zo’n 8.500 euro duurder.

De tweedehandsprijzen van de Mercedes-AMG C 63 van de tweede generatie starten aan zo’n 45.000 euro en bieden daarmee ongeziene prestaties voor het budget. Recentere exemplaren zitten eerder rond de 70.000 euro. De cabrio is doorheen de band genomen de meest dure versie op de tweedehandsmarkt.

Design-highlights en interieur

De C 63 AMG laat zich kenmerken door zijn gespierde carrosserie en uitgesproken bumpers. Het interieur neemt de bouwkwaliteiten van de reguliere C-Klasse over en voegt er een sportieve toets aan toe.

Bodybuilder in maatpak

In de basis is de vierde generatie C-Klasse een heel statige auto. AMG rust de Duitser echter uit met een sportieve bodykit die zich laat kenmerken door bredere wielkasten, een opengesperde bumper en vier einddempers achteraan. Vanaf de facelift in 2017 krijgt de C 63 de “Panamerica”-grille met verticale spijlen.

Praktische supersprinter

De sterkte van de C 63 AMG is niet enkel zijn hyperperformante motor of dynamisch chassis, ook het interieur tilt de beleving naar een hoger niveau. De cabine is feilloos afgewerkt, krijgt mooie materialen en een digitale beleving én is opvallend comfortabel en ruim voor inzittenden. De C 63 AMG is daardoor een auto die je dagelijks in kan zetten.

Rijhulp en veiligheid

Bij zijn debuut in 2014 kreeg de Mercedes-Benz C-Klasse de maximumscore van vijf sterren op de Euro NCAP-crashtests. Die classificatie geldt ook voor het AMG-derivaat. Omdat Mercedes veiligheid hoog in het vaandel draagt valt de C 63 en C 63 S uit te rusten met een ruim plethora aan veiligheidsnufjes. Van adaptieve cruisecontrole tot een noodrem en zaken zoals een actieve rijstrookassistent.

Alternatieven

Van oudsher kent de C 63 AMG van Mercedes twee rivalen: de Audi RS 4/ RS 5 en de BMW M3/ M4. Tegenwoordig loert er echter ook een nieuwe uitdager om de hoek, de Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Die komt er echter wel enkel als sedan, daar waar de andere Duitsers ook beschikbaar zijn als stationwagen, Coupe en Cabrio. De C 63 is in deze klasse echter een ongelooflijk sterke allrounder.

FAQ

Is de nieuwe Mercedes-AMG C 63 nog steeds verkrijgbaar met een V8-motor?
Sinds begin 2022 heeft Mercedes-AMG de C63 vervangen door de C 63 S E-Performance. Die is krachtiger dan ooit dankzij het samenspel tussen een viercilindermotor en een elektromotor, maar is dus niet verkrijgbaar met de ruige V8-motor van voorheen.
Is een Mercedes-AMG C 63 altijd achterwielaangedreven?
Tot voor kort was iedere C 63 achterwielaangedreven. Bij de introductie van de nieuwe C 63 S E-Performance veranderde dat echter, want die stuurt zijn vermogen voor het eerst naar de vier wielen.

Beoordelingen voor Mercedes-Benz C 63 AMG

12 Beoordelingen

4,8