Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
mg-ehs-front

MG (E)HS

1 / 3
mg-ehs-front
mg-ehs-side
mg-ehs-back

Sterke punten

  • Veel auto voor het geld
  • Ruimte aan boord
  • Ook als nog goedkopere HS met benzinemotor

Zwakke punten

  • Afwerking aan boord
  • Zwak infotainmentsysteem
  • Weinig instelmogelijkheden hybridesysteem

MG EHS Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto MG EHS, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:6.9 - 6.9s
Maximumsnelheid:190 - 190 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):0 - 0 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd): 0
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4574 x 1876 x 1664 mm
Portieren:5
Kofferruimte:448 - 1375 liter
Aanhangergewicht:421 - 459 kg

Meer voor minder

De MG (E)HS is voorlopig het grootste model in het Belgische gamma van het Chinees-Britse merk, met een formaat dat grofweg overeenkomt met dat van een Volkswagen Tiguan of een Toyota RAV4. Net als bij de andere modellen van het merk zet de (E)HS sterk in op een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Zo heb je al een ruime, fiscaal voordelige plug-inhybride SUV voor een prijs die (meer dan) 10.000 euro lager ligt dan de concurrentie. Voor particulieren die geen baat hebben bij een stekker, is er ook een benzineversie (de HS zonder E) voor een nog scherpere prijs. Dat je enkele compromissen moet maken voor die prijs, spreekt voor zich, maar het blijft een bijna onklopbare aanbieding.

Interesse in een MG (E)HS

MG (E)HS tweedehands auto
MG (E)HS nieuwe auto
MG (E)HS dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Goede redenen

  • Een plug-inhybride SUV van 4,57 meter lang voor een dikke 37.000 euro, of hetzelfde model zonder batterij voor nog eens 10.000 euro minder: nergens anders vind je zoveel auto voor het geld.
  • En die lage prijs wordt niet bereikt door te beknibbelen op de basisuitrusting, integendeel. Standaard krijg je al digitale tellers en een groot infotainmentscherm, een achteruitrijcamera, automatische airco en meer. En voor 3.000 euro bovenop de basisprijs heb je een volledig uitgeruste Luxury-versie.
  • Dankzij zijn formaat biedt de MG (E)HS heel wat ruimte aan boord, ook op de achterbank, waar je probleemloos lange volwassenen op kan vervoeren.
  • Het onderstel van de MG (E)HS biedt een mooie balans tussen dynamiek en comfort: geen overtollige koetswerkbewegingen, maar ook de mogelijkheid om oneffenheden op het wegdek mooi te absorberen.

Alle belangrijke gegevens over de MG (E)HS

Motoren

Het grootste model van MG is in twee smaakjes te krijgen: de HS met benzinemotor en de EHS met een plug-inhybride aandrijflijn.

De HS werd begin 2023 geïntroduceerd in België en heeft een 1,5 liter-viercilinder turbobenzine onder de motorkap van 162 pk en 250 Nm. Daarbij kan je kiezen of je deze motor koppelt aan een manuele zesversnellingsbak of een zeventraps automaat met dubbele koppeling.

Dezelfde benzinemotor zit ook in de MG EHS, maar die wordt in dit geval bijgestaan door een 122 pk sterke elektromotor, voor een gecombineerd vermogen van 258 pk. Dat is voldoende om in slechts 6,9 seconden van 0 tot 100 km/u te accelereren, terwijl het normverbruik toch beperkt blijft tot 1,8 l/100 km, met een elektrische autonomie van 52 km. Een emissieloos rijbereik dat in de praktijk trouwens perfect haalbaar blijkt. Dankzij zijn CO2-uitstoot van 43 g/km is de MG EHS nog tot juli 2023 tot 100% fiscaal aftrekbaar.

Afmetingen

Met een lengte van 4,57 meter, een breedte van 1,88 meter en een hoogte van 1,66 meter is de MG (E)HS een middelgrote SUV, in dezelfde klasse als bijvoorbeeld de Toyota RAV4 en de Citroën C5 Aircross. Dat zorgt voor veel binnenruimte, ook op de achterbank, al is het koffervolume echter wat beperkt, met 448 tot 1.375 liter. De HS zonder batterij scoort hierbij iets beter, met 463 tot 1.454 liter. Caravanliefhebbers vinden hier ook hun gading, met een maximaal trekgewicht van 1,5 ton voor de EHS en 1,75 ton voor de HS.

Uitvoeringen

Complex is het gamma van de MG (E)HS niet: er zijn slechts twee uitrustingsniveaus, Comfort en Luxury. De Comfort heeft al nepleer, een digitaal dashboard en groot infotainmentscherm met smartphonekoppeling, zetelverwarming vooraan, een achteruitrijcamera en meer. De Luxury heeft specifieke velgen, een elektrisch openend panoramadak, sportzetels, sfeerverlichting, een elektrische kofferklep en LED-koplampen.

Verder heb je enkel nog te kiezen tussen een viertal koetswerkkleuren, een manuele of een automatische versnellingsbak (op de HS) en de mogelijkheid van een rood interieur op de Luxury-uitvoeringen.

Nieuw- en tweedehandsprijzen

Instappen doe je in de MG HS vanaf 26.285 euro, waarvoor je de benzineversie met een manuele versnellingsbak in de Comfort-uitvoering hebt. Het Luxury-uitrustingsniveau kost 3.000 euro extra, de automaat kost 2.000 euro, een metaalkleur heb je voor 650 euro en voor het rode interieur betaal je 1.000 euro. Voor de plug-inhybride MG EHS betaal je minimaal 37.385 euro, de opties kosten hetzelfde als op de HS.

Op de tweedehandsmarkt beginnen de eerste gebruikte exemplaren van de EHS op te duiken voor iets minder dan 30.000 euro. Daarbij is er heel vaak gekozen voor de Luxury-uitvoering, dus je hoeft enkel te kijken of het model de kleur heeft die je wenst.

Design-highlights en interieur

De MG (E)HS is duidelijk de grote broer van de ZS, met een elegant en zeer Europees ogend uiterlijk. De standaard meegeleverde en knappe lichtmetalen velgen en de dubbele uitlaatpijpen geven zelfs een sportief randje. Het model is ook een stukje groter dan je zou denken op foto. Hoewel de MG (E)HS pas sinds 2021 op de markt is in België, gaat het model al sinds 2018 mee in China. Er is dan ook al een faceliftversie aangekondigd, die nog voor het einde van 2023 naar België zou moeten komen en het model voorziet van een volledig nieuwe neus.

mg-ehs-interior

Mooi, op het infotainment na

Aan boord geniet je van een ruim interieur met zachte materialen en een standaard meegeleverde digitale cockpit, inclusief een groot centraal infotainmentsysteem dat zich laat koppelen aan Android- en Apple-smartphones. Helaas hinkt de interface van het ingebouwde systeem achter op wat de concurrentie biedt, met weinig instelmogelijkheden en een trage bediening. Zaken die wel verbeterd zouden worden met de komende facelift. Ook de afwerking is niet op het niveau van sommige concurrenten als je de zaken van dichterbij bekijkt, maar gezien de prijs is het zeker niets om je neus voor op te halen.

Rijhulp en veiligheid

De MG HS werd reeds in 2019 getest door Euro NCAP en kreeg toen de maximale score van 5 sterren, met een zeer mooie score voor de bescherming van volwassen inzittenden. Adaptive cruise control en een rijstrookassistent zijn bovendien standaard aanwezig, met ook nog een noodremhulp, verkeersbordherkenning en een dodehoekmonitor in het veiligheidsarsenaal. Ook hier kan MG inzetten met heel wat uitrusting voor het geld.

Alternatieven

Qua formaat speelt de MG (E)HS in hetzelfde segment als de Toyota RAV4, Peugeot 3008, Citroën C5 Aircross, Volkswagen Tiguan en de rest van het middelgrote SUV-segment. Qua prijs staat de MG echter op eenzame... laagte, met een verschil van 10.000 euro of meer, zeker als je naar de plug-inhybrides kijkt. Daarmee is het een bijzonder aantrekkelijk aanbod voor particulieren die de kosten niet kunnen recupereren, zeker met de benzineversie heb je ongelooflijk veel auto voor het geld.

FAQ

Hoeveel kost de MG EHS?
Instappen doe je in de MG HS vanaf 26.285 euro, waarvoor je de benzineversie met een manuele versnellingsbak in de Comfort-uitvoering hebt. Het Luxury-uitrustingsniveau kost 3.000 euro extra. Voor de plug-inhybride MG EHS betaal je minimaal 37.385 euro.
Hoe groot is de MG EHS?
Met een lengte van 4,57 meter, een breedte van 1,88 meter en een hoogte van 1,66 meter is de MG (E)HS een middelgrote SUV, in dezelfde klasse als bijvoorbeeld de Toyota RAV4 en de Citroën C5 Aircross.
Hoeveel mag de MG EHS trekken?
Caravanliefhebbers vinden hier ook hun gading, met een maximaal trekgewicht van 1,5 ton voor de MG EHS en 1,75 ton voor de HS.