Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
mg-mgf-l-01.jpg

MG MGF

MG MGF Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto MG MGF, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:7 - 10s
Maximumsnelheid:185 - 220 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):177 - 190 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):7.4 - 8.3 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:3915 x 1630 x 1270 mm
Portieren:2
Kofferruimte:0 - 0 liter
Aanhangergewicht:260

Interesse in een MG MGF

MG MGF tweedehands auto
MG MGF nieuwe auto
MG MGF dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

De roadstertraditie van MG komt in 1995 weer tot leven met de MG F

De Britse autofabrikant MG maakte eind jaren ‘20 naam als specialist op het gebied van kleine open sportauto’s met de roadster Midget (Engels voor dwerg). Hiermee hielp hij mee bij de totstandkoming van de Engelse roadstertraditie. Met de series MGA tot MGC bracht de constructeur nog meer roadsters en coupés op de markt die bepalend waren voor hun voertuigklasse en vandaag de dag bij liefhebbers van de Britse autotraditie als Classics Cars gezien worden. In de jaren ‘80 zorgden economische moeilijkheden ervoor dat MG de productie beëindigde en onder wisselende eigenaars voorlopig alleen nog maar als merk naar buiten trad. Pas toen MG in 1994 door de Duitse autofabrikant BMW werd overgenomen ontstond er met de MG F weer een zelf ontwikkeld  open MG-model die in moest haken op de historische successen van MG.

Een innovatief veringssysteem zorgt voor gemakkelijke besturing en rijcomfort

De eerste roadsters van de MG F rolden vanaf 1995 in Engeland van de band. De kenmerken van de open tweezitter van de nieuwe generatie waren een klassiek stoffen dak en een middenmotor die achter de stoelen geplaatst was. Zijn afmetingen van 3,91 meter lang en 1,26 meter hoog en zijn wielbasis van 2,37 meter pasten bij het typische verschijningsbeeld van de oudere MG roadsters. Alleen de ver naar beneden lopende achterkant en de brede achterlichten misten de elegante eenvoud van vroegere modellen. Daarvoor in de plaats had de auto dankzij een innovatieve gasvering een rijcomfort dat bij roadsters in de prijsklasse van de MG F iets nieuws was.

De fabrikant plaatst voor het eerst een middenmotor in de MG F

De constructeurs plaatsten in de slechts circa 1000 kilogram wegende MG F een van Rover stammende viercilinder middenmotor met een cilinderinhoud van 1,8 liter. Deze had in de basisuitvoering een prestatievermogen van 88 kW (120 pk) en daarmee haalde de MG F een snelheid van maximaal 193 km/u. De lichtgewicht auto accelereerde in 9,2 seconden van nul naar honderd. Kort nadat de eerste MG F op de markt kwam verscheen er ook een versie met een sterkere motor. Deze had een 1,8 liter VVC motor met een prestatievermogen van 107 kW (146 pk).

In 1999 komt de MG F Trophy uit als sportiefste roadstermodel

Na een modelonderhoud in 1999 boden de Britten de kleine cabriolet met stoffen of stalen dak in de basisuitvoering voortaan aan met een motor met een cilinderinhoud van 1,6 liter. Deze had een prestatievermogen van 85 kW (115 pk). Tegelijkertijd werd onder de naam MG F Trophy het nieuwe topmodel van de MG F gepresenteerd. Deze had een prestatievermogen van 118 kW (160 pk). Het circa 20 centimeter dichter bij de grond liggende sportmodel accelereerde in nauwelijks zeven seconden van nul naar honderd. De maximumsnelheid steeg naar circa 220 km/u. Passend bij de dynamische rijprestatie had het model bijzondere designkenmerken zoals een beschaafde achterspoiler, sportstoelen en interieurelementen in dezelfde kleur als de auto. In 2000 verscheen er ook nog een MG F-versie met een traploze aandrijving. Deze was verkrijgbaar in combinatie met de 1,8 liter motor en had een prestatievermogen van 88 kW (120 pk). Na een omvangrijke facelift koos de fabrikant ervoor om de MG F een nieuwe naam te geven. De nieuw vormgegeven roadsters kwamen daarom vanaf 2002 onder de naam MG TF op de markt.

Beoordelingen voor MG MGF

5 Beoordelingen

4,2