Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.
Met enkele lichte aanpassingen heeft Audi de Q5 beter gewapend in de strijd tegen de BMW X3 en de Mercedes GLK.
Het nieuwe DTM-seizoen is net gestart, met Audi, BMW en Mercedes als spektakelmakers. Maar voor de meute uit rijdt de C 63 AMG Safety Car. Krachtiger dan de racewagens.
De Opel Astra GTC heeft al een dynamischer onderstel meegekregen dan zijn vijfdeurs broertje. In de OPC-versie doet Opel daar nog een schepje bovenop.
‘Lotus beleeft momenteel een moeilijke tijd’, geeft Lotus-CEO Dany Bahar toe. Doordat moederbedrijf Proton momenteel een nieuwe belangrijke aandeelhouder heeft, raakt het Britse sportwagenbedrijf moeilijk aan centen. ‘En die hebben we net hard nodig.’
De dure smaak van ‘Posh Spice’ Victoria Beckham. Ze mocht zich even bezighouden met de Evoque. Die kost na haar doortocht 110.000 euro.
De 4008 is nog maar net gelanceerd, of daar is Peugeot al met een concept voor een nog kleinere SUV. Deze Urban Crossover concept staat momenteel op het Autosalon van Bejing.
Volkswagen heeft deze E-bugster in speedstervorm meegebracht naar het Autosalon van Bejing. Zie hem maar als een voorsmaakje op de Beetle cabrio.
Mercedes blijft maar nieuwe modellen uit zijn mouw schudden. Deze CSC is een concept, maar geeft aan dat Mercedes een vierdeurs coupé op basis van de A-klasse wil lanceren.
Twee keer kijken, maar dit is echt een nieuw plan van Lamborghini. De Urus is nog een concept, maar lang niet de eerste 4x4-uitstap van de Italianen.
Eindelijk is Seat er mee klaar: op het Autosalon van Bejing toont Seat deze Ibiza Cupra Concept. De laatste rechte lijn naar de uiteindelijke snelste der Ibiza’s.
In een bijzonder jeugdig gamma lijkt de Santa Fe, geboortejaar 2006, al een beetje de ‘bompa’. Wel een jeugdige, want hij heeft in New York net een opvolger gekregen.
Om de lancering van het DS-submerk in China te ondersteunen, toont Citroën in Bejing deze Concept Numéro 9. Wat is daar zo interessant aan? Hij biedt al een blik op de komende drie DS-modellen.
Omdat het niet echt meer past om een grote SUV een sportkuur te laten volgen (BMW X6 M?), probeert Audi het kleiner. Deze RS Q3 debuteert in conceptvorm in Bejing.
Na de premies voor de werknemers bleef er bij Audi blijkbaar nog wat geld in de kas over. Voor 860 miljoen euro neemt het merk de Italiaanse motorlegende Ducati over.
33 jaar is de Mercedes G-klasse intussen, en af en toe verandert er eens iets. Nauwelijks zichtbaar. Zo heeft Mercedes ruimte moeten vinden voor de led-dagrijlichten.
En hiermee maakt Jaguar het officieel: het merk is klaar om een roadster onder de XK in de markt te plaatsen. De F-Type wordt een concurrent voor de Porsche Boxster.
‘De 208 had een logische uitvloeier kunnen zijn van 205, 206 en 207. Dat is hij niet, we hebben risico’s genomen door hem kleiner en lichter te maken’, zegt Xavier Peugeot, telg van de beroemde familie en productverantwoordelijk bij Peugeot.
Ook BMW gaat de ecologische toer op, maar verdringt daarbij gelukkig niet helemaal de emoties, zoals blijkt met de spectaculaire i8 Concept Spyder.
Terwijl wij hier al aan de eerste bloesemrally’s denken, scheuren ze in het Finse Lapland nog rond op bevroren meren. Nu ja, dat is dan ook reuzeleuk.
Dit is de zevende generatie van de Mercedes SL, en dit is vooral het topmodel: de 65 AMG. Roffelt als het luchtafweergeschut, en maakt elke omstander even bang.
Citroën en Peugeot toonden in Genève hun compacte SUV, al konden ze voor de ontwikkeling van de C4 Aircross en de 4008 wel rekenen op de hulp van partner Mitsubishi.
‘De V40 stelt de toekomst van de Gentse Volvo-fabriek veilig’, zegt Stefan Jacoby, CEO van het merk. Nochtans blijft Volvo vooral verder inzetten op groei in China. Wij spraken de man in Genève.
Renault blijft inzetten op de elektrische auto. Nadat de Fransen eerder al de Fluence Z.E., Kangoo Z.E. en Twizzy lanceerden, is er nu de ZOE. Zeg maar de elektrische Clio.
Bentley en Ruf hadden twee opmerkelijke verschijningen op de stand in Genève staan, die vlot over de tong gingen. Maar helaas niet in positieve bewoordingen. Waar gaat smaak over in wansmaak?
Verrassend is niet het eerste woord dat in gedachten springt bij het zien van de nieuwe Audi A3. Wel staat hij duidelijk wat strakker. Scherp, maar dat moet ook wel, met de moordende concurrentie.
Genève was het toneel waar Mercedes de nieuwe A-klasse onthulde. Een A-klasse die veel sportiever voor de dag komt.
Voor het eerst zal je een cabrio-variant van de VW Golf GTI aan je verlanglijst kunnen toevoegen. Voor het eerst te zien in Genève.
In Genève onthult Honda hem nog als een conceptstudie, maar eigenlijk is de nieuwe CR-V zo goed als klaar. Deze herfst is hij te koop.
Ferrari heeft een nieuwe volbloed klaar: de F12berlinetta. Hij volgt de 599GT op, en is 740 pk sterk. De krachtigste Ferrari tot nog toe debuteert in Genève.
Nu je hem zo ziet, is het verwonderlijk dat Jaguar er zo lang mee heeft gewacht. In Genève tonen de Britten hun XF Sportbrake, een concurrent voor de Duitse prestigebreaks.
Volvo heeft de V40 klaar, een sportback op basis van de S40/V50. Hij wordt in de Volvo-fabriek in Gent geassembleerd, en afgaand op de eerste info heeft het Zweedse merk er duidelijk de Audi A3 mee in het vizier.
Na de Defender concept, ook te zien op het Autosalon van Brussel, gaat Land Rover nog een stap verder. In Genève probeert het 4x4 merk te weten te komen of er interesse bestaat in een cabrioversie van de Evoque.
In de wereld zijn er twee soorten GTi-mensen: de Golf GTI-liefhebbers, en de Peugeot GTi-fanaten. Die laatsten mogen binnenkort uitkijken naar het mythische logo op de 208.
Alvast nog een afspraak voor Genève: de nieuwe Hyundai i30 Wagon. Ideaal voor wie op zoek is naar break voor de familie.
Wanneer je de kans krijgt om even een uitzonderlijke auto van nabij te bewonderen, dan laat je die toch niet liggen? Wij mochten kennis maken met de Aston Martin one-77, meer bepaald nummer 9 van de 77 stuks.
De nieuwe kleine SUV van Porsche heeft een naam. Hij zal Macan heten. In 2013 start de productie.
Soms kan een recept voor verbetering zo eenvoudig zijn: minder gewicht, meer vermogen. Te bewonderen in deze Ferrari California ‘Handling Speciale’, die in Genève debuteert.
In de S4 heeft Audi al een zescilinder geplant, maar de RS 4 mag nog vrolijk verder brullen met V8-power. Goed voor 450 pk.
De Nissan 370 Z, hier recent nog getest, ondergaat een lichte facelift. De bumper is vooraan subtiel gewijzigd, en led-dagrijlichten zijn ingewerkt.
De huidige TT zou in 2013 vervangen moeten worden. En zoals dat bij Audi gebruikelijk is, barst er dan een klein feestje los. Alsof een TT RS niet genoeg zou hebben aan 340 pk.
Zo zal de Aston Martin V12 Zagato er definitief uitzien. In Genève kunnen we hem in het echt bewonderen, en er zal heel veel geluk nodig zijn om hem vervolgens nog ergens te kunnen zien.
4,2 seconden. Meer heeft de nieuwe BMW M6 niet nodig om 100 km/u te halen. Goed, hij beschikt dan ook over 560 pk. En hij is ook al meteen in zijn twee gedaantes te bewonderen: coupé en cabrio.
Mitsubishi stelt begin maart in Genève de derde generatie van de Outlander voor. Herinneren we er nog even aan dat dit in 2001 de eerste crossover was.
BMW maakt het komende seizoen zijn grote comeback in de DTM en daarin speelt het Mechelse RBM een cruciale rol. We peilden naar de stand van zaken bij teambaas Bart Mampaey.
Een kleine neuscorrectie en iets schonere motoren moeten volstaan om de carrières van de Citroën Berlingo en zijn halfbroer Peugeot Partner te verlengen.
Voortaan hoeft de Fiat 500 niet langer aan de deur wanneer de familie plots groeit. Hier is de 500L, die we volgende maand in Genève in het echt kunnen bewonderen.
Het blijft maar nieuws regenen rond de VW Up en zijn neefjes. Na de vijfdeurs krijgen we nu ook de komst van een sportieve Up bevestigd.
Kia’s werkpaard in het Golf-segment wordt vervangen. De nieuwe Cee’d valt te bewonderen op het Salon van Genève in maart.
Nadat we vorige week al de vijfdeurs VW Up te zien kregen, volgt hier de Skoda Citigo met meer deuren.
Ze waren al enige tijd aangekondigd, de eerste BMW M-modellen die een dieselmotor krijgen. Nu zijn ze er in de 5-serie, X5 en X6, alleen mogen ze zich niet echt een M noemen.