



Sterke punten
- Motor
- Prijs
- Standaarduitrusting
Zwakke punten
- Stuur
- Plaats achteraan
- Rij-assistenten
Chevrolet Camaro Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Chevrolet Camaro Een overzicht, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Interesse in een Chevrolet Camaro
Alle artikelen

Test: Chevrolet Trax 1.4 Turbo – Bescheidenheid siert

Test: Chevrolet Aveo 1.6 LTZ – Uitstekend alternatief

Test: Chevrolet Corvette Stingray Convertible – You talking to me?

Test: MG Cyberster, gelukkige verjaardag! (2024)

Special: Seat – Paleis 9 – Olé, olé voor Leon en Toledo

Special: Renault – Paleis 5 – Fluence en Clio Grandtour en RS zijn de sterren bij Renault
Alternatieve modellen
Goeie redenen
U bent gewoon een fan van Amerikaanse musclecars, ze hoeven niet per se een big block onder de motorkap te hebben. Het oog wil namelijk meer dan het oor en de voet. Dan heeft u aan de laatste Camaro een fijne metgezel, met zijn 275 pk sterke 4-cilinder turbomotor.
De Chevrolet Camaro biedt een oldschool rijbeleving.
Zoals het een goede sportieveling betaamt stuurt de Camaro zijn kracht naar de achterwielen.
De Chevrolet Camaro is een eigenzinnig alternatief voor de gevestigde Europese waarden.
Belangrijke gegevens
Motoren
Geen 6.2l big block meer, een 4-cilinder in lijn turbobenzine maakt de dienst uit! 275 pk sterk, 400 Nm krachtig. Goed voor een Euro 5 norm.
Afmetingen
De Camaro is 4,79 m lang, 1,90 m breed en 1,35 m hoog. In de koffer is er plaats voor zo’n 257 liter aan bagage. Bij de cabrioversie schieten daar nog 72 liters van over met het dak achterin opgeborgen.
Prijzen
De cabrio bleef met zijn laatste catalogusprijs net beneden de € 50.000, de coupé ging voor net iets meer dan € 41.000 van de hand. Tweedehands wordt er voor de 2.0 l nog behoorlijk veel geld uitgegeven en schommelen de prijzen tussen de € 26.000 en € 29.000. De Cabrio begint aan € 29.000 tot gemiddeld € 32.000
Design
Buitenzijde
De Camaro heeft vele gezichten gehad, niet altijd even fraai, nu is hij weer bij de les. Zeker de allerlaatste coupéversie ziet er stoer genoeg uit, met een stevig uitgebouwde achterkant, waarin de typische Camaro-achterlichten opvallen, hoewel ze er veel minder als een bril uitzien. De cabrio voegt er net als de coupé achteraan nog een spoiler aan toe, de lijn van de coupé is met het dalende dak zuiverder. Vooraan domineert een gigantische motorkap aan- en uitzicht. Op de flanken wordt niet op een plooi in het koetswerk gekeken, Chevrolet legt het met aerodynamica uit. Veel glaswerk is er opzij niet te zien, dat heeft repercussies op de zichtbaarheid schuin naar achteren.
Binnenkant
Het mocht wat kosten, binnen, althans kostelijk uitzien. Leder, afwerking in pseudo chroom, riante boordplank, de middenconsole gedomineerd door het multimediascherm en joekels van luchtroosters. Het oogt Amerikaans, breed vooral, net zoals de stoelen de nodige ruimte innemen en bieden. Het is voer voor de liefhebber. Achteraan zijn er 2 stoelen, eerder noodzitjes voor de kleinsten.
Veiligheid
Een flinke set remmen, prima ABS met remkrachtverdeling en een naar eigen goeddunken in te stellen tractie- en stabiliteitscontrole, daar moet de Camarorijder het mee stellen. En die vindt dat niet erg. Want hij heeft ook nog 2 frontale, 2 laterale, 2 gordijnairbags en 2 knieairbags ter beschikking mocht het onverhoopt mislopen. Euro Ncap testte de auto niet. Maar uit een vergelijkende test in de US, scoorde de Camaro net zo matig als de Mustang en die werd door Euro Ncap ook maar pover bevonden.
Alternatieven
Je komt, als je het over een musclecar hebt, automatisch bij de Ford Mustang terecht en niet de elektrische SUV-versie. De Mustang heeft ook een 4-cilinder turbomotor (2.3 l) ter beschikking, heeft ook een cabrioversie. Wil je ook Europees kijken, dan komt de Audi A5 in de buurt, ook als cabrio.





