Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
chevrolet-lacetti-l-01.jpg

Chevrolet Lacetti

1 / 4
chevrolet-lacetti-l-01.jpg
chevrolet-lacetti-l-02.jpg
chevrolet-lacetti-l-03.jpg
chevrolet-lacetti-l-04.jpg

Chevrolet Lacetti Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Chevrolet Lacetti, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:9.5 - 11.6s
Maximumsnelheid:175 - 194 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):146 - 218 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):5.7 - 9.1 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4295 x 1725 x 1445 mm
Portieren:5
Kofferruimte:0 - 0 liter
Aanhangergewicht:400 - 475 kg

Chevrolet biedt de Lacetti vanaf bouwjaar 2004/2005 onder haar eigen label aan

In 2002 rolden in Zuid-Korea de eerste combi's en sedans met een steile achterkant uit de serie Lacetti van de band. Voor autofabrikant Daewoo die tot 1999 onafhankelijk was, had hiermee eigenlijk een nieuw hoofdstuk in de bedrijfsgeschiedenis van start moeten gaan. Lees meer

Interesse in een Chevrolet Lacetti

Chevrolet Lacetti tweedehands auto
Chevrolet Lacetti dealeraanbiedingen

Alle artikelen

Alternatieve modellen

Chevrolet biedt de Lacetti vanaf bouwjaar 2004/2005 onder haar eigen label aan


In 2002 rolden in Zuid-Korea de eerste combi’s en sedans met een steile achterkant uit de serie Lacetti van de band. Voor autofabrikant Daewoo die tot 1999 onafhankelijk was, had hiermee eigenlijk een nieuw hoofdstuk in de bedrijfsgeschiedenis van start moeten gaan. Het model dat in Europa en op andere markten buiten Zuid-Korea later als Chevrolet Lacetti verkocht werd, hoorde samen met de Daewoo Nubira tot één van de eerste series die niet gebaseerd waren op een platform dat door het Amerikaanse concern General Motors (GM) ontwikkeld was. Daewoo had namelijk sinds de jaren ’70 als licentieproducent met de Amerikanen samengewerkt. Maar de Aziatische financiële crisis aan het eind van de jaren ’90 zorgde ervoor dat de met de Lacetti verbonden plannen niet gerealiseerd werden. In plaats van voortaan met eigen ontwikkelingen als Global Player op de wereldmarkt vertegenwoordigd te zijn, moesten de Zuid-Koreanen zich tevredenstellen met het feit dat GM vanaf 2011 de meerderheid van de bedrijfsaandelen overnam en het bedrijf veranderde in GM Daewoo. De productie van de inmiddels compleet ontwikkelde Lacetti ging van start onder leiding van de nieuwe eigenaren. GM koos er later echter voor om het model in Europa vanaf bouwjaar 2004/2005 onder de naam van zijn nieuwe Amerikaanse merk te presenteren als Chevrolet Lacetti.


In Europa wordt alleen de sedan met steile achterkant als Chevrolet Lacetti verkocht


Om marketingredenen splitste GM Daewoo de Lacetti modelfamilie, die in Azië en Zuid-Amerika van de band rolde, op veel Europese markten op. Terwijl de Chevrolet Lacetti in de rest van de wereld verkrijgbaar was als gewone sedan, als sedan met steile achterkant en als vijfdeurs combi, was hij op Europese markten vaak alleen maar in de sedanvariant met steile achterkant verkrijgbaar. De van de sedan afgeleide combi’s en de gewone sedans werden daarentegen op veel markten als Chevrolet Nubira verkocht.


Italiaans design en GM-motoren voor de Chevrolet Lacetti


De Chevrolet Lacetti als sedan met steile achterkant hoorde tot de klasse van de compacte personenwagens en was in 2004 het laatste model uit de serie, die twee jaar eerder van start was gegaan met de gewone sedan. Een bijzonderheid bij de Chevrolet Lacetti ten opzichte van de zustermodellen met andere carrosserievormen was dat de sedan met steile achterkant ontworpen was door het Italiaanse designbureau Italdesign. De baas en oprichter van Italdesign, Giorgetto Giugiaro, was bekend geworden als ontwerper van de VW Golf. Voor de Chevrolet Lacetti werden ottomotoren met een cilinderinhoud tussen de 1,4 en 2,0 liter in de collectie opgenomen. Deze hadden een prestatievermogen tussen de 70 kW (95 pk) en 101 kW (135 pk). De Chevrolet Lacetti was ook verkrijgbaar als dieselmodel met een 2,0 liter motor met een prestatievermogen van 90 kW (121 pk).