



Sterke punten
- Inrichting interieur
- Riante veiligheidsvoorzieningen
- binnenruimte
Zwakke punten
- prijs
- opdringerige rijvakassistent
- lawaai bij hoge toeren
Honda Jazz Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Honda Jazz, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Honda Jazz
-
Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Elegance
€ 16.099,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 14.716 km
- 06/2020
- 80 kW (109 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
3,6 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
102 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1000 Brussel -
Honda Jazz 1.3i-VTEC Elegance CVT -€2500 SUMMER DEAL
€ 14.499,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 23.659 km
- 02/2017
- 75 kW (102 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
-
4,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
114 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-2920 Kalmthout -
Honda Jazz confort
€ 11.490,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 96.123 km
- 05/2019
- 75 kW (102 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
-
131 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-7503 Tournai (Froyennes) -
Honda Jazz Jazz 1.4 LS
€ 2.600,-Hele goede prijs- 94.680 km
- 07/2007
- 61 kW (83 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
5,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-9255 Buggenhout -
Honda Jazz Jazz 1.4 LS
€ 750,-Hele goede prijs- 269.500 km
- 03/2006
- 61 kW (83 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
5,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-9890 Gavere -
Honda Jazz 2007 automaat 1.4 CVT benzine, 48 070 km
€ 5.500,-Correcte prijs- 48.070 km
- 03/2007
- 61 kW (83 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
5,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-8520 Kuurne -
Honda Jazz Jazz 1.3 i-VTEC AUTOMAAT Elegance
€ 12.900,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 48.949 km
- 02/2016
- 75 kW (102 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
-
4,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
114 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9052 Gent - Zwijnaarde -
Honda Jazz Jazz 1.4 ES Sport
€ 3.350,-Correcte prijs- 132.643 km
- 10/2004
- 61 kW (83 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
5,8 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
137 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-1800 Vilvoorde -
Honda Jazz Jazz 1.4i ES Sport 12 mois de garantie
€ 5.999,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 106.000 km
- 10/2013
- 61 kW (83 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
5,8 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-1930 Zaventem -
Honda Jazz Jazz 1.3 i-VTEC Trend
€ 10.500,-Correcte prijs- 64.152 km
- 09/2017
- 75 kW (102 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
5,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-9840 De Pinte -
Honda Jazz 1.3 i-VTEC Elegance
€ 12.500,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 50.800 km
- 08/2019
- 75 kW (102 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
5,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-9280 Lebbeke -
Honda Jazz Jazz 1.4i Comfort
€ 1.500,-Hele goede prijs- 275.000 km
- 01/2009
- 73 kW (99 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- LPG
-
5,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-6900 Marche en Famen -
Honda Jazz Jazz 1.5i-VTEC Dynamic bvm6
€ 13.300,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 101.700 km
- 08/2018
- 96 kW (131 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
5,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-6723 Habay-La-Vieille -
Honda Jazz 1.3 i prêt à immatriculé
€ 2.650,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 165.000 km
- 06/2008
- 57 kW (77 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
5,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
129 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1700 Dilbeek -
Honda Jazz 1.3 i-VTEC Elegance
€ 15.000,-Goede prijs- 28.000 km
- 03/2020
- 75 kW (102 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
5,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-8870 izegem -
Honda Jazz 1.4i ES
€ 2.800,-Goede prijs- 196.000 km
- 04/2011
- 61 kW (83 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
5,8 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-4633 Melen -
Honda Jazz 1.4 i-VTEC Comfort
€ 4.500,-Goede prijs- 193.671 km
- 03/2014
- 73 kW (99 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
5,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-9961 Boekhoute -
Honda Jazz 1.3i-VTEC Elegance CVT (EU6.2) équipée handicap
€ 14.000,-Hele goede prijs- 30.000 km
- 03/2019
- 75 kW (102 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
4,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-4170 Comblain-au-Pont -
Honda Jazz 1.4i ES Airco, Faible kilométrage
€ 2.800,-Goede prijs- 127.000 km
- 01/2005
- 61 kW (83 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
5,8 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
137 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-5600 PHILIPPEVILLE -
Honda Jazz 1.2i Cool
€ 6.450,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 74.705 km
- 05/2014
- 66 kW (90 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
-
5,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
123 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1410 Waterloo
Interesse in een Honda Jazz
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Alternatieve modellen
Goede redenen
Honda heeft een huizenhoge reputatie als het op betrouwbaarheid aankomt, zeker wat hun benzinemotoren V-tec betreft. Honda heeft ook al een langjarige ervaring met hybridesystemen, ook bij kleine auto’s: remember de Civic in de jaren 90 en de CR-Z in de jaren 10. Bij de Civic mochten een paar batterijen de auto vooral op gang helpen, bij de CR-Z stond hybride voor sportief rijden met spaarzaam verbruik, bij de Jazz vandaag moet het hybride systeem vooral het verbruik zo laag mogelijk houden.
De Jazz is weliswaar door de jaren heen altijd groter geworden, vandaag groter dan de Civic in de jaren 80, maar heeft die buitenafmetingen altijd gebruikt om zijn interieur zo ruim mogelijk te maken. Daar zijn bij de laatste editie ook weer in geslaagd en nu de Jazz wat hoger op de poten staat, is het instappen ook makkelijker geworden, zeker voor mensen die niet meer de lenigheid van Nina Derwael hebben.
Deze Jazz is helemaal bij zijn tijd en heeft een multimediasysteem dat in eerste instantie met widgets werkt, zoals u dat onderhand met uw smartphone gewoon bent. De airco valt gelukkig nog fysiek met draaiknoppen te bedienen en wie eigen content wil meenemen, heeft (naargelang de uitrusting) 1 of meerdere usb-aansluitingen. Navigatie is alleen standaard bij de hoogste uitrustingniveaus.
Hoewel de Jazz zich nog het beste thuis voelt in drukke stadsverkeer, kan hij ook op de autoweg en zeker op de landelijke wegen met het verkeer mee.
Belangrijke gegevens
De Jazz is een functionele auto. Hij heeft tal van praktische bergplaatsen en bekerhouders, maar zijn Magic Seats, waarbij de zittingen kunnen opgeklapt worden om alzo de volledige hoogte van het interieur te kunnen benutten en met de achterbank neergeklap krijg je een laadvloer (niet helemaal vlak) van 1,5 m lang. Voor een auto van 4 m is dat niet mis. De voorstoelen zijn beter ontworpen en houden het lichaam prima op zijn plaats.
Honda heeft geen lange optielijsten, ook de Jazz niet. Ze hebben wel iets met lakken. Metaalglanslak kost extra, om over een tweekleurig koetswerk (Crosstar) te zwijgen. Je kan ook nog extra geld uitgeven aan de sfeerverlichting en aan lichtmetalen velgen.
De Jazz is altijd een vinnige auto geweest met een even vinnige ophanging, en nu de aandrijving wat (ge)matiger is, blijft de ophanging van de betere soort. Ook bij de Crosstar, waar de Jazz toch 3 centimeter hoger op de poten staat. Het stuur is tweespakig, geeft genoeg feedback en is precies. De Jazz kan tussen twee muren draaien die 10 m uit elkaar staan.
Motoren
De Jazz, die vroeger al evenmin op een uitgebreid palet motoren kon terugvallen, heeft vandaag één aandrijfsysteem. De steunt voor een groot deel op de 1.5 l 4-cilinder die volgens het Atkinsonprincipe werkt (dat zie je wel vaker bij hybride auto’s). Die verbrandingsmotor wordt gekoppeld aan 2 elektromotoren, waarvan er eentje als generator werkt en een andere (mee) voor de aandrijving zorgt. De Jazz heeft, als we reduceren, geen versnellingsbak, maar werkt met vaste overbrengingsverhoudingen en daardoor is de Engine Drive Modus vanaf min of meer autowegsnelheden mogelijk. Je kan de pk’s van de elektromotoren en de 4-cilinder niet bij elkaar optellen, omdat ze nauwelijks (hoewel ze het kunnen) samen werken. Nu is een top van 173 km/h mogelijk, maar dan vergaat horen en zien. Het systeem zit ingenieus in elkaar, hybride op zijn Honda’s, maar het werkt wel.
Afmetingen
De Jazz is nu een auto die net de 4 m haalt, 4,09 m lang, 1,72 m breed is en 1,6 m hoog. Dat is een behoorlijke middenklasser en hij heeft, dankzij de batterijen en het complexe aandrijfsysteem een rijklaar gewicht van 1.325 kg. De koffer is minimaal 300 l, uit te breiden tot 1.200 l en hij heeft een tankinhoud van 40 l. Hij heeft geen reservewiel.
Varianten
Je hebt in principe 2 variaties op eenzelfde thema. Alles aan de Jazz wat techniek en koetswerk betreft is uniform gelijk, je kan hem in de Elegance ende Crossstar-uitvoering wat rijkelijker laten uitrusten en dat is zeker het geval voor de Executive het geval. De meerprijs heeft met een toenemende uitrusting en veiligheidsvoorzieningen te maken.
Prijzen
Uiteindelijk hebben de verschillende uitvoeringen ook oplopende prijzen: de standaard kost €23.00, De Elegance net iets meer dan € 25.00, de Executive loopt al tegen de 28.000 aan en de duurste Crosstar kost zo’n € 30.000, want daar wil je toch minsten lichtmetalen velgen bij.
Design
Buitenzijde
De sterk dalende motorkap en het smalle radiatorrooster hebben plaats gemaakt voor een forser front, waarin de grote koplampen en de bijverlichting in de bumper een prominente plaats innemen. Het zou ook zomaar een Suzuki kunnen zijn. Het wordt nog erger, want vanop de flank bekeken denk je direct aan de DS3 van 10 jaar geleden. Honda, waer bestu bleven? Dat gaat ook op voor de achterkant, hij lijkt hem bij een of andere Roemeen te hebben besteld, met alle respect voor het Roemeense design. Hier wordt een mens, tenzij mijnheer Honda zelf, niet blij van.
Binnenkant
Gelukkig haalt Honda aan de binnenkant (en dat is toch de kant die de eigenaars het vaakst zien) wel een hoog niveau. Stoffen inlegstukken, ene fraai strakke middenconsole met daaronder een al even strakke middentunnel, met de pook die eigenlijk geen pook hoeft te zijn. Het instrumentenpaneel is digitaal en daar kunnen we mee leven. Het interieur is multi-omvorm baar, heeft prima voorstoelen en een riante -voor deze buitenafmeting- achterbank. Knus en gebruiksvriendelijk om het samen te vatten.
Veiligheid
Maar je zou met deze Jazz zomaar willen crashen: 10 airbags (ook in het dak en zelfs centraal in de middenconsole) staan ter beschikking bij malheur. Dat wil wel zeggen dat bij een flinke tik, de auto sowieso total loss wordt verklaar. Maar Honda heeft natuurlijk ook de gebruikelijke rij-assistenten ingebouwd en die moeten zo mogelijk een ongeval voorkomen. En begrijpen we het nut van de rijvakassistent, zeker als hij met een file-assistent is uitgerust, hij mag bij het gewone rijden vooral niet abrupt tussenkomen en dat doet hij wel.
Alternatieven
De concurrenten van de Jazz zijn dus kleine hybride auto’s en dan kijk je automatisch naar Toyota dat inderdaad met de Yaris een soortgelijke auto op de wereld heeft losgelaten. De Yaris presteert min of meer eender, verbruikt iets meer, is iets goedkoper dan de Jazz. De Clio E-tech Hybrid van Renault heeft een iets ruimere motor (1.6 l), ook iets meer vermogen, maar vreemd genoeg eenzelfde top. Ook het verbruik is gelijklopen, evenals de prijs (€ 24.000).