Lamborghini Murcielago te koop: tweedehands en nieuw

Lamborghini Murcielago

Lamborghini Murcielago

De voorgangers van de Lamborghini Murciélago dienen als stilistisch voorbeeld

Vooral in de voertuigklasse van de exclusieve supersportauto's, waarin het nog maar nauwelijks mogelijk is om met unieke technische eigenschappen de aandacht van klanten te trekken, is een duidelijk herkenbaar design dat met het merk geassocieerd wordt belangrijk. Lees meer

Vind nu uw droomauto

Tussen de 2,4 miljoen auto's, op de grootste online automarkt, Europawijd.

De voorgangers van de Lamborghini Murciélago dienen als stilistisch voorbeeld

Vooral in de voertuigklasse van de exclusieve supersportauto’s, waarin het nog maar nauwelijks mogelijk is om met unieke technische eigenschappen de aandacht van klanten te trekken, is een duidelijk herkenbaar design dat met het merk geassocieerd wordt belangrijk. Ook kleine bijzonderheden in de constructie worden als nuttig ervaren om zich van de concurrenten te onderscheiden. De Italiaanse autofabrikant Lamborghini maakt in dit verband sinds haar in 1974 gepresenteerde coupé Countach gebruik van hoeken, wigvormen en spitse punten bij de carrosserie. Verder viel het model op door zijn naar boven openende schaardeuren in de vorm van een halve cirkel.  Ook het opvolgermodel Lamborghini Diablo, die vanaf 1990 verscheen, had deze kenmerken. Dit model werd onder de toenmalige merkeigenaar Chrysler ontwikkeld en werd met een oplage van bijna 3000 exemplaren een belangrijk verkoopsucces.  

Zijn wigvorm en schaardeuren zijn de handelsmerken van de Lamborghini Murciélago

Daarna zag de nieuwe Lamborghini eigenaar Audi geen reden om bij de eind jaren ’90 in Angriff genommenen Neuentwicklung der Modellreihe mit der offenbar den Kundengeschmack zielgenau treffenden Designtradition van de Italiaanse dochter te breken. In der typischen Keilform, die nur durch die rundlich gewí¶lbte hintere Seitenpartie gebrochen wurde, und mit den nach oben aufschwingenden Scherentí¼ren rollte im Baujahr 2001 auch der neue Lamborghini Murciélago vom Band.

De Lamborghini Murciélago als coupé en roadster

Het vierwielaangedreven middenmotor-model van de Italianen werd van 2001 tot 2005 aanvankelijk alleen als tweezitter coupé aangeboden. Met Lamborghini’s pretentie om steeds de snelste of in ieder geval één van de snelste sportauto’s ter wereld in de collectie te hebben, rustte de fabrikant zijn Lamborghini Murciélago uit met een 6,2 liter twaalfcilindermotor. Hiermee had de uit koolstofvezel kunststoffen vervaardigde coupé een prestatievermogen van 426 kW (580 pk). Dat was genoeg voor een topsnelheid van 330 km/u en om in 3,8 seconden van nul naar honderd te accelereren. Pas in 2005 volgde er een open versie van de Lamborghini Murciélago, die als roadster over een identieke motor beschikte met een nauwelijks lagere performance.  

Een nog beter prestatievermogen voor de Lamborghini Murciélago LP640

In 2006 kregen de coupés en roadsters een veranderde motoruitrusting die zich in de naamstoevoeging LP640 weerspiegelde. De nu nog beter presterende motor van de  Lamborghini Murciélago had nu een cilinderinhoud van 6,5 liter en een prestatievermogen van 471 kW (640 pk). Dit maakte bij de coupé een nieuwe topsnelheid van 340 km/u mogelijk. De Murciélago accelereerde vanaf nu in 3,4 seconden van nul naar honderd. Deze waarden werden alleen nog maar overtroffen door de in kleine oplage geproduceerde SuperVeloce, die in 3,2 seconden van nul naar honderd accelereerde en met een topsnelheid van 342 km/u de snelste Lamborghini Murciélago was. Dit model met een prestatievermogen van 493 kW (670 pk) werd standaard toegelaten tot het circuit. Een tweede speciale uivoering met gewijzigd design werd in 2007 gepresenteerd, de Lamborghini Murciélago Revontón met een prestatievermogen van 478 kW (650 pk).

Beoordelingen voor Lamborghini Murcielago

2 Beoordelingen

5,0

Technische gegevens van de Lamborghini Murcielago

Overzicht van de technische gegevens, zoals verbruik, pk, afmetingen en gewicht

Toon technische gegevens