Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
ford-banner-l-01.jpg

Ford hybride

Voor zijn eerste Europese hybride auto heeft Ford in technologisch opzicht alles uit de kast gehaald. Een geavanceerde Lithium-ion batterij heeft genoeg efficiëntie om een traject van meer dan 30 kilometer af te leggen, voor deze moet worden opgeladen. Dit wil niet zeggen dat het daarna over is. Een krachtige benzinemotor neemt het over, zodra dat nodig is. Dit heeft als resultaat dat de CO2-uitstoot van de hybride auto gereduceerd is tot 46 g/km. Zelfs de meest moderne en zuinige benzinemotoren hebben een uitstoot die minstens tweemaal zo hoog ligt. De batterij opladen neemt slechts twee à drie uur in beslag en kan in elk 230V stopcontact gebeuren. Daarnaast is er de mogelijkheid om dit in een oplaadstation te doen. Een slim remsysteem moet de zuinigheid van de wagen nog verder maximaliseren.

Ford C-MAX Plug-in Hybride: energiezuinig rijden

Een overvloed aan luxe, een laag verbruik en een technisch hoogstandje. Dat geldt voor de nieuwe Ford C-MAX Plug-in Hybride. Met deze nieuwe versie van de Ford C-MAX, brengt de autofabrikant zijn eerste Europese Ford hybride op de markt. Een wagen waarin het beste uit twee werelden wordt gecombineerd, namelijk het ecologische en zuinige aspect van de elektrische motor en de kracht van de benzinemotor. Omdat comfort voor de ontwerpers minstens even belangrijk is als efficiëntie, is de Ford C-MAX Plug-in Hybride voorzien van een lederen bekleding, groot touchscreen, automatische parkeerfunctie en panoramisch dak. Een zee van ruimte voor zowel de bestuurder als de passagiers, maakt de rijervaring nog aangenamer. Omdat het oog ook wat wil, is gekozen voor een gestroomlijnd, modern design, dat klaar is om de toekomst te trotseren.

Hybride of elektrisch?

De Ford Focus Electric, de elektrische variant van de Focus, verschilt in vrijwel geen enkel opzicht van zijn diesel- of benzinevariant. Alleen op het vlak van brandstof. De auto heeft geen CO2-uitstoot, wat een plus is voor het milieu. Op het gebied van design, rijdynamiek, functionaliteit en prestaties presteert de elektrische auto identiek. Met de Ford Focus kunnen, net zoals met de hybride auto, heel wat kilometers afgelegd worden. Wie deze auto net iets te duur vindt, is gebaat met een tweedehands auto van dit type.

ECOnetic-modellen van Ford

Naast de hybride en elektrische auto's, heeft Ford een aparte ECOnetic-lijn die wagens omvat met een laag verbruik en minimale CO2-uitstoot. Auto's die deel uitmaken van deze lijn, zijn de Fiesta ECOnetic, de Focus ECOnetic, de Mondeo ECOnetic en de Transit ECOnetic. Door het op de markt brengen van deze vier modellen, is de auto geschikt voor ieder marktsegment. Zowel de alleenstaande chauffeur, het jonge gezin, de zakenman als de kleine zelfstandige vindt iets van zijn gading. Bij de ECOnetic-lijn kiest Ford voor een technologie die gebaseerd is op innovatieve ideeën en interessante aanpassingen. Dure batterijen, speciale brandstoffen of exotische technieken worden niet toegepast.