



Lancia Fulvia Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Lancia Fulvia, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Lancia Fulvia
-
Lancia Fulvia Coupé Rallye 1,3
€ 25.750,-- 3.000 km
- 05/1967
- 65 kW (88 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-1860 Meise -
Lancia Fulvia 1.3 S
€ 14.900,-- 1 km
- 01/1973
- 1 kW (1 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- - (Transmissie)
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-1420 Braine l'alleud -
Lancia Fulvia 1.3S Coupé
€ 13.500,-- 100.223 km
- 09/1975
- 67 kW (91 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-7972 Quevaucamps -
Lancia Fulvia Lancia fulvia 1.3 s de 1974 état neuve
€ 23.000,-- 3.000 km
- 05/1974
- 66 kW (90 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-4040 Herstal -
Lancia Fulvia 1.3 Rallye
€ 24.900,-- 83.000 km
- 06/1967
- 65 kW (88 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- - (Transmissie)
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-3271 Averbode -
Lancia Fulvia 13 s
€ 20.000,-- 93.000 km
- 04/1972
- 66 kW (90 PK)
- Oldtimer
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-7110 La Louvière -
Lancia Fulvia sport zagato
€ 34.000,-- 94.000 km
- 01/1970
- 66 kW (90 PK)
- Oldtimer
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
-
10 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-8558 Reichlange -
Lancia Fulvia // FULVIA SERIE 2 BERLINE //
€ 5.750,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 46.647 km
- 09/1972
- 63 kW (86 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-7033 Cuesmes (Mons) -
Lancia Fulvia FULVIA ZAGATO
€ 84.200,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 21.872 km
- 09/1972
- 84 kW (114 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
-
8,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-3090 Overijse
Interesse in een Lancia Fulvia
Alle artikelen

Test: Lancia Ypsilon 2016 – Zolang er hoop is…

Special: 30 jaar geleden – Lancia Thema 8.32, de onbekende Ferrari

Test: Lancia Ypsilon 1.3 Multijet – Recht uit het Miljoenenkwartier

Special: Lancia – Paleis 8 – Gestimuleerd

MAT New Stratos: Een nieuwe legende

Special: Renault – Paleis 5 – Fluence en Clio Grandtour en RS zijn de sterren bij Renault
Alternatieve modellen
Tijdens de productieperiode van 1963 tot 1976 werd de Fulvia continue vernieuwd en verbeterd. De motorinhoud van de V4 steeg in stapjes van 1098 cc tot 1584 cc. De exemplaren van na 1970 worden Series 2 genoemd. Deze exemplaren hadden nog betere remmen, ophanging en optioneel rembekrachtiging.
Varianten
Als basismodel was er de Fulvia Berlina. Deze 4-deurs sedan had ruimte genoeg om 4 volwassenen te vervoeren en was toch nog licht en wendbaar. Als tweede versie was er de 2-deurs Coupé. Deze stond op een korter chassis en kwam bij zijn introductie in 1965 gelijk met de grotere 1216 cc motor. De Coupé was gelijk erg geliefd bij sportieve rijders en het kleine autootje was dan ook vaak op circuits te vinden. Als uitsmijter kwam er ook nog een Sport, deze geliefde en gezochte klassieker werd door Zagato gebouwd op basis van de Coupé. Door gebruik te maken van veel lichtgewicht materialen als aluminium en het opvoeren van de motor werd het een erg snelle auto. Vooral de Berlina is een betaalbare tweedehands auto. Hoewel roest op de loer ligt, zijn er in de loop der jaren voldoende gezonde exemplaren uit het zonnige Italië deze kant op gekomen.
De Fulvia in de autosport
Uit de Coupé ontstond in 1965 de Rallye. Deze uitgeklede en getunede versie van de Lancia Fulvia werd al snel opgemerkt door sportieve rijders. Er werd door zowel particulieren als fabrieksteams geracet in verschillende klassen. Hoogtepunt was het winnen van het wereldkampioenschap Rally in 1972. Dit laatste zorgde voor een een ongekende populariteit van het merk en zorgde er voor dat ook menig Berlina en Coupé in kleine schuurtjes en garages omgebouwd werden tot 'Rallye'. Aspirant kopers van een tweedehands Fulvia Lancia doen er goed aan om te letten op tekenen van deze huis-tuin-en-keukenverbeteringen.