Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
mitsubishi-canter-l-01.jpg

Mitsubishi Canter

Mitsubishi Canter Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Mitsubishi Canter, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

Interesse in een Mitsubishi Canter

Mitsubishi Canter tweedehands auto
Mitsubishi Canter nieuwe auto
Mitsubishi Canter dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

De Mitsubishi (Fuso) Canter ('kana' in het Japans) is een reeks van lichte vrachtwagens voor commercieel gebruik. Hij wordt gemaakt door de Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation en verschijnt in Japan, Europa, Australië, Nieuw Zeeland, Indonesië en nog een aantal Aziatische landen. Vanaf 1985 wordt hij ook in de VS aangeboden, al gebeurt dat eerst onder de naam FE. Het is pas in 2012 dat ook hier op Canter wordt overgegaan. Tot vandaag blijft de reeks bestaan. Een oudere Canter is en blijft een eersteklas tweedehands auto.

De Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation

Hoewel de fabriek is gevestigd in Kawasaki-shi, Kanagawa, Japan is deze truckbouwer in Duitse handen. Het is om precies te zijn de gigant Daimler AG die ongeveer 89% van de aandelen houdt. De Fuso Truck Corporation is een van de grootste vrachtwagenbouwers ter wereld. Zijn naam Fuso laat zich vertalen als Hibiscus, een oud-Chinese naam voor Japan. Het was ook het eerste bedrijfsproduct, een creatie uit 1932.

De Cant ubishi

De naamplaat van de Canter werd geïntroduceerd in maart 1963. Hij werd gebruikt voor de benoeming van de T720 Serie, een bestaande reeks van lichte trucks en de opvolger van de T710 uit 1960. Vroege modellen werden haast uitsluitend in Azië verkocht, en tot de jaren 70 bleef dat ook de grootste markt voor de Canter. Het is pas daarna dat de truck ook het oude continent bereikt en delen van het Midden-Oosten en Noord-Amerika. Een aanvankelijk nadeel was daarbij de hoge (invoer)prijs van de Canter, waardoor hij al snel vervangen werd door Fuso Truck, zodra die beschikbaar werd vanaf het begin van de jaren 80.

Naar Portugal

Na een aantal omzwervingen in Australië (en even ook in België) komt de productie van de Canter in Portugal terecht, in Tramagal om precies te zijn. In december 2014 stond de teller van geproduceerde voertuigen op meer dan 110.000. De grote troeven van de Canter zijn daarbij zijn hoge productiekwaliteit (gecertificeerd door ISO standaarden) in combinatie met een rigoureus testprogramma en een perfectionistische eindkeuring. Het maakt deze truck robuust en uiterst betrouwbaar.

Mitsubishi Canter modellen

De Canter modellen laten zich onderscheiden aan de hand van de bekende naamplaten of badges. Bij deze Mitsubishi bevinden die zich bovendien vooraan, daar waar ze zich bij anderen achteraan bevinden. Op de Europese markt maakt men een onderscheid tussen de FB, de FE en de FH. Er zijn verder Canters van 3.5, 5.5, 6.5, en 7.5 ton. De Europese markt wordt daarbij uitsluitend bediend door de Portugese fabriek. Sinds 2009 is de versnellingstechnologie dan ook van de hand van ZF Friedrichshafen. De motor wordt geleverd door Fiat Powertrain Technologies. Om te voldoen aan de nieuwe Japanse emissieregelgeving (vanaf 2015) worden alle Canter modellen bovendien voorzien van een 4-stroke dieselmotor, de DOHC4 FPT. Het is dezelfde motor die ook terug te vinden is in de Fiat Ducato en de Iveco Daily. Hij is watergekoeld, intercooled en turbocharged. Aan het einde van 2005 werd tot slot ook een hybride versie van de Canter gepresenteerd, de Canter Eco Hybrid. Hij is niet alleen voorzien van tal van ecologisch verantwoorde vernieuwingen, maar doet het ook uitzonderlijk goed op het gebied van veiligheid.