![Renault-Modus-2004-1600-29.jpg](/cms-content-assets/1gz9vxlSZ1Emhd8kztJdhG-93aebd238de7828590d8107872efbad3-Renault-Modus-2004-1600-29-1100.jpg)
![Renault-Grand_Modus-2008-1600-0b.jpg](/cms-content-assets/24jZ2ZYj7jk18wyKvXe8Ci-9c9a9c8964c008a14443d2ad347c5b60-Renault-Grand_Modus-2008-1600-0b-1100.jpg)
![Renault-Grand_Modus-2008-1600-05.jpg](/cms-content-assets/7Dc3hsgByfvO8NP5yKpfji-d5d0cb6280aad49da00b136478b01dfb-Renault-Grand_Modus-2008-1600-05-1100.jpg)
![Renault-Modus-2004-1600-1e.jpg](/cms-content-assets/5oMvSSdmFMAXLAgITCf12W-b4ee72188382b8dc22053d1ca8545edd-Renault-Modus-2004-1600-1e-1100.jpg)
![Renault-Modus-2004-1600-07.jpg](/cms-content-assets/7607WD2p4QhQ0RTGWsoqIm-f2f10dbf6bcf0cc50b6df0ce2abfc8c5-Renault-Modus-2004-1600-07-1100.jpg)
![Renault-Modus-2004-1600-12.jpg](/cms-content-assets/2i409hq7HWLpUCfRnZrVdb-a5b1f07efbccc4ba8172c73f6dc58de9-Renault-Modus-2004-1600-12-1100.jpg)
Sterke punten
- Ruim interieur voor zijn formaat
- Comfortabel weggedrag
- Twee formaten beschikbaar
Zwakke punten
- Koffer is niet zo groot in kleine Modus
- Centrale tellers zijn niet overzichtelijk
- Afwerking interieur
Renault Modus Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Renault Modus, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Renault Modus
-
Renault Modus 1.2i AIRCO 129000km 2005 !!! EERST LEZEN A U B !!
€ 1.200,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 129.000 km
- 10/2005
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
5,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
140 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9860 oosterzele -
Renault Modus Modus 1.2i 16v Eco Générique
€ 2.900,-- 86.000 km
- 05/2012
- 48 kW (65 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
5,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-4317 faimes -
Renault Modus Modus 1.2i 16V
€ 4.200,-- 37.743 km
- 07/2009
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
5,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-7090 Braine le Comte -
Renault Modus 1.2 16v Alyum²
€ 1.150,-- 205.000 km
- 01/2007
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
6,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-4000 Liège -
Renault Modus 1.2 16V Avantage
€ 3.000,-- 81.000 km
- 09/2009
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
5,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-8600 Diksmuide -
Renault Modus 1.6i Pack
€ 6.750,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 31.805 km
- 02/2012
- 82 kW (111 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
179 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-8570 Anzegem -
Renault Modus 1.4 essence/unique model/toit pano/carnet d’entr
€ 3.950,-- 161.000 km
- 07/2007
- 72 kW (98 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
6,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1831 Diegem -
Renault Modus Modus 1.2 16V Authentique
€ 1.000,-- 204.000 km
- 03/2005
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
5,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-2050 Antwerpen -
Renault Modus | 2010 | 55dkm | benzine | airco | gekeurd
€ 5.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 55.000 km
- 12/2010
- 82 kW (111 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
7,6 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
179 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-2870 Puurs -
Renault Modus 1.5 dCi - A/C - RADIO CD - VITRES ELECTRIQUES
€ 1.501,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 195.002 km
- 01/2009
- 63 kW (86 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Diesel
-
4,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
114 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1440 Wauthier-Braine -
Renault Modus 1.5 dCi Authentique Confort
€ 1.300,-- 150.000 km
- 06/2005
- 50 kW (68 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
4,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-5660 Couvin -
Renault Modus 1.2i essence - 2012 - 118.000km - clim - très prop
€ 3.900,-- 118.000 km
- 05/2012
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
5,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
138 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-1020 Bruxelles -
Renault Modus 📌▶️1.2 ESSENCE 75CV◀️1ER PROPRIETAIRE
€ 4.790,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 37.693 km
- 02/2011
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
5,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
138 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-6150 Anderlues -
Renault Modus 1.6i 16v Dynamique Confort
€ 4.600,-- 48.933 km
- 08/2005
- 82 kW (111 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
7,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-7090 Braine-le-comte -
Renault Modus Modus 1.2 16V Dynamique
€ 2.900,-- 115.000 km
- 07/2008
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
5,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-2140 antwerpen -
Renault Modus 1.2i
€ 2.500,-- 182.000 km
- 02/2008
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
5,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1160 bruxelles -
Renault Modus EXPORT
€ 1.000,-- 195.000 km
- 05/2005
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
5,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-2800 Mechelen -
Renault Modus 1.5 dCi Authentique
€ 1.599,-- 220.000 km
- 07/2006
- 50 kW (68 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
4,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
125 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-6180 courcelle -
Renault Modus 1.5 dCi, 75.000 Km
€ 4.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 75.000 km
- 03/2011
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Diesel
-
3,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
104 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1315 Glimes -
Renault Modus 1.2i 16v Air
€ 1.450,-- 205 km
- 01/2007
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
5,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-4100 Seraing
Interesse in een Renault Modus
Onze expertise over jouw zoekopdracht
![Special: Renault – Paleis 5 – Fluence en Clio Grandtour en RS zijn de sterren bij Renault](https://www.autoscout24.be/cms-content-assets/ll-hero/migration-nl-be-329775-mz_2012-12-31_special_renault__ndash__paleis__top-500.jpg)
Special: Renault – Paleis 5 – Fluence en Clio Grandtour en RS zijn de sterren bij Renault
![Test: Renault Mégane – Mégane Estate getest](https://www.autoscout24.be/cms-content-assets/ll-hero/migration-nl-be-138935-mz_xmlmigrated_nl-nl_8763_renault_m_eacute_gane_estate_top-500.jpg)
Test: Renault Mégane – Mégane Estate getest
![Test: Renault Wind Gordini – Sportieve windvanger](https://www.autoscout24.be/cms-content-assets/ll-hero/migration-nl-be-243441-mz_2011-8-28_test_renault_wind_gordini_top-500.jpg)
Test: Renault Wind Gordini – Sportieve windvanger
![Test: Renault Scenic E-Tech, toekomstige ster ? (2024)](https://www.autoscout24.be/cms-content-assets/1O59XdBH5HMnhr5plBhaXa-0232f3ce7f3da596fdd2733ee74a6e02-PE_RenaultScenic_013-1100.jpg)
Test: Renault Scenic E-Tech, toekomstige ster ? (2024)
![Eerste contact: Renault Mégane CC – Rijp voor de zomer](https://www.autoscout24.be/cms-content-assets/ll-hero/migration-nl-be-173494-cabriolet_top-2-500.jpg)
Eerste contact: Renault Mégane CC – Rijp voor de zomer
![Renault Captur: Nu nog beter](https://www.autoscout24.be/cms-content-assets/3iVxe43qZbJ4UO6DayBmP7-e2bef2cdee7b3b22974aabf2b0339358-All-new-Renault-Captur-Arctic-White_005-1100.jpg)
Renault Captur: Nu nog beter
Alternatieve modellen
Goede redenen
Met een lengte van amper 3,79 meter was de Renault Modus erg compact, maar toch had je veel ruimte aan boord dankzij het hoge dak en de verschuifbare achterbank, waarbij je kon kiezen tussen twee of drie zitplaatsen.
Onderweg onderscheidt de Modus zich door zijn rust aan boord, dankzij een zachte ophanging en een goede demping van de rolgeluiden. Ook de motoren doen vrij discreet hun werk.
Met de facelift in 2008 bracht Renault ook de Grand Modus uit, een 16 cm langere versie met nog meer ruimte voor passagiers en hun bagage. Voor een 7-zitter moest je echter nog steeds bij de Scénic of de Espace zijn.
De Modus zat propvol handigheden, zoals een apart te openen luikje in de achterklep als je in een krappe parkeerplek stond geparkeerd, of extra opbergvakken doorheen het interieur.
Alle belangrijke gegevens over de Renault Modus
Motoren
De Renault Modus stond op het platform van de Clio III en nam dus diens motorengamma grotendeels over. Op benzine had je de keuze tussen een 1.2i van 75 pk, een 1.4i van 98 pk en een 1.6i van 88 of 112 pk. Die laatste kon ook gekoppeld worden aan een automaat met 4 versnellingen, de rest kreeg een manuele vijfversnellingsbak.
Op diesel is de ster van de show de bekende 1.5 dCi, bij zijn debuut 65 of 80 pk sterk, later kwam er ook een versie met 105 pk.
Met de facelift van 2008 werden er ook enkele veranderingen doorgevoerd in het motorengamma. De 1.4i verdween en werd vervangen door een 1.2 TCe-turbobenzine van 100 pk. De 1.6 was voortaan enkel met een automaat te krijgen. De dieselmotor had voortaan 68, 86 of 106 pk.
Afmetingen
De originele Renault Modus uit 2004 had een lengte van 3,79 meter, een breedte van 1,70 meter en een hoogte van 1,59 meter. Bij de facelift werd hij iets langer (3,87 meter) en kwam er nog een Grand Modus bij, die met zijn 4,03 meter nog steeds bijzonder compact is. Het grootste voordeel van de Grand Modus is zijn grotere bagageruimte: waar de kleine Modus bleef steken op 217 tot 1.302 liter, had de Grand Modus 305 tot 1.454 liter. Met de achterbank naar voren geschoven, had je zelfs 410 liter ter beschikking. Het gewicht van de Modus schommelt rond de 1,1 tot 1,2 ton, de Grand Modus was ongeveer 50 kilo zwaarder.
Uitvoeringen
Het gamma van de Renault Modus bestond uit de Authentique, Expression, Dynamique en Privilège als topversie.
Nieuw- en tweedehandsprijzen
De Renault Modus is tweedehands erg voordelig op te pikken. Al vanaf minder dan 2.000 euro kan je een exemplaar vinden, meestal met een (Euro 4) dieselmotor. Maar zelfs voor zo’n 4.000 euro heb je een grote keuze aan Modussen (Modi?) van na de facelift met een benzinemotor, een vrij lage kilometerstand en een mooie uitrusting. Dan heb je een heel praktische auto voor het geld.
Design-highlights en interieur
Hoewel de Renault Modus was gebaseerd op de Clio van die tijd, had hij zijn looks te danken aan de Twingo, waarvan hij enkele elementen leende. Met zijn lengte van amper 3,79 meter was het de meest compacte van de compacte monovolumes, maar door het modulaire interieur kon er slim omgegaan worden met de beschikbare ruimte. Andere handigheden aan de buitenkant zijn onder meer het luikje in de achterklep dat in de tegengestelde richting openklapte, voor als er geen plek was om de achterklep volledig te openen, en de geïntegreerde montagepunten voor fietsendragers. Zo moest je geen aparte trekhaak meer monteren. In 2008 werd het uiterlijk van de Modus gemoderniseerd met nieuwe bumpers, heldere lampen en meegespoten bumpers.
Luchtig sfeertje vol opbergvakken
Aan boord hield de Modus het midden tussen de Clio en de Scénic qua design, met bedieningselementen van die eerste en de centrale tellers van die laatste. De tellers waren overigens niet erg goed afleesbaar, maar ze maakten wel plaats vrij voor een extra opbergvak achter het stuurwiel. De hele passagiersruimte van de Modus zat overigens vol extra opbergvakken, zoals onder en in de passagiersstoel, in de vloer en natuurlijk in het dashboard. De achterbank was verschuifbaar en gaf zo de keuze tussen drie zitplaatsen en een grotere kofferruimte, of twee zitplaatsen en erg veel beenruimte. De Grand Modus voegde nog wat extra kofferruimte toe. Er komt ook erg veel natuurlijk licht naar binnen in de Modus dankzij de grote ramen en het (optionele) dakraam.
Rijhulp en veiligheid
De Renault Modus was de eerste wagen in zijn klasse die de maximale 5 sterren kreeg van Euro NCAP, dankzij zijn zes airbags, extra stevige structuur en zijn Isofix-punten voor kinderzitjes. De Modus kreeg echter pas later in zijn levensloop ESP. Een bandendrukmonitor en cruise control waren optioneel beschikbaar.
Alternatieven
De Renault Modus had ook een Nissan-broertje in de vorm van de Note, die op hetzelfde platform stond, maar wel een volledig eigen design had. De Note kreeg ook nog een vervolg in tegenstelling tot de Modus, die het bij één generatie hield. Andere concurrenten zijn de Citroën C3 Picasso, Opel Meriva, Hyundai Matrix, Honda Jazz, Toyota Verso en Ford B-Max.