Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
toyota-prius-l-01.jpg

Toyota Prius Plus

1 / 4
toyota-prius-l-01.jpg
toyota-prius-l-02.jpg
toyota-prius-l-03.jpg
toyota-prius-l-04.jpg

Toyota Prius+ Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Toyota Prius+, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

De enige hybride ruimtewagen met 7 zitplaatsen

Als je op zoek bent naar een ruime gezinswagen met een heel laag brandstofverbruik, kijk dan eens naar een gebruikte Toyota Prius+. Deze auto wordt aangedreven door een elektromotor met een benzinemotor waardoor het brandstofverbruik rond de 4 l/100 km ligt. Dat is zeer laag en bovendien heeft deze auto een lage CO2-emissie. Combineer dat met veel zitruimte achterin de auto en een behoorlijke kofferbak en je hebt de perfecte gezinsauto (of taxi) gevonden. Lees meer

Interesse in een Toyota Prius Plus

Toyota Prius Plus tweedehands auto
Toyota Prius Plus nieuwe auto
Toyota Prius Plus dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Waarom de Toyota Prius+ vrij uniek is

De Toyota Prius + is een hybride auto van Toyota die wereldwijd geïntroduceerd werd tijdens de North American International Auto Show in 2011. In Nederland wordt deze auto de Prius+ of de Prius Wagon genoemd omdat de auto 7 zitplaatsen heeft. De Toyota Prius + is de eerste hybride auto die beschikt over 7 zitplaatsen en dat maakt het model de enige in zijn klasse. De auto zweeft door het ontwerp van het eigen model ergens tussen een stationwagon en een minibus in, maar de naam MPV past ‘m ook wel. De auto is voorzien van een elektromotor en een verbrandingsmotor. Tijdens het rijden wordt de accu in de Prius vanzelf opgeladen zodat de auto niet bij een oplaadpunt hoeft te staan.

De Prius+ kwam in 2011 naar Nederland en was eigenlijk de ruimere versie van de al bestaande Toyota Prius. Samen met de Toyota Verso waren dit de enige MPV’s in het aanbod van Toyota in Nederland. Nu is alleen de Prius+ nog nieuw verkrijgbaar omdat de Verso niet meer beschikbaar is. De aandrijflijn van de Prius+ is ten opzichte van de gewone Prius wel verouderd, maar het blijft nog steeds een hele zuinige auto met een lage CO2-uitstoot.

De Prius+ is voor een benzine-MPV van deze afmetingen wel ongekend zuinig en de automatische versnellingsbak wordt er standaard bijgeleverd. Ondanks dat de hybridetechniek van deze auto misschien wat verouderd is, heeft deze zich uitgebreid bewezen als bijzonder betrouwbaar

De buitenkant van de Toyota Prius+ oogt goed en de rij-eigenschappen van deze auto zijn prima in orde. Het brandstofverbruik is volgens Toyota 4,1 l/100 km en dat is laag. Tel daar de lage bijtelling en de hoge betrouwbaarheid van Toyota bij op en de Prius+ lijkt een prima concurrent voor diesel MPV’s.

De Prius+ heeft een 1,8 l viercilinder benzinemotor met een hybride aandrijving. Met de elektromotor aan kun je dus ook volledig elektrisch rijden. Samen leveren deze motoren een vermogen van 100 kW (136 pk) met een topsnelheid van 165 km/u. De versnellingsbak is een cvt automaat. Om zoveel mogelijk bagageruimte te creëren zijn de lithium ion-batterijen bij de Prius+ onder de middenconsole geplaatst.

De Prius+ is verkrijgbaar in 3 modellen: Dynamic, Executive en Active, waarbij de Active het voordeligste standaardmodel is. Daarna volgt de Dynamic die o.a. voorzien is van grotere 17 inch velgen, regensensor, parkeerhulpsensor, halfleren bekleding en stuurwiel, stoelverwarming en navigatiesysteem. Tenslotte is de de meest luxe versie, de Executive. Deze is in vergelijking met de Dynamic nog wat luxer uitgerust met o.a. panoramadak, waterafstotend glas, elektrisch bedienbare voorstoelen en leren bekleding.

De prijs voor een Active is €32.995 , de Dynamic kost € 37.995 en voor de Executive betaal je € 40.195. Natuurlijk is een gebruikte Toyota Prius+ nog beter te betalen dus daar kun je ook voor kiezen.

Welke auto’s zijn vergelijkbaar met de Prius+?

De Prius+ heeft na de introductie in 2011 een aantal wijzigingen ondergaan. Zo heeft de auto een facelift gekregen in 2015, maar aan de aandrijflijn en de ruimte in het interieur is destijds niets gewijzigd.

De Toyota Prius+ is op de Nederlandse markt de enige hybride 7-zitter en dus zijn er eigenlijk geen vergelijkbare modellen. Het dichtst in de buurt komen de Citroën C4 Picasso, de Renault Grand Scénic en de Ford C-Max, maar geen van deze modellen heeft een hybride aandrijving. We kozen de Renault Grand Scénic uit voor een korte vergelijking.

De Toyota Prius+ vergeleken met de Renault Grand Scénic

Allereerst de vergelijking van de motoren tussen de Grand SCénic en de Prius+. Uiteraard heeft de Prius+ de elektromotor met een 1,8 liter 4-cilinder in lijn-benzinemotor en zit er in de Scénic een gewone 4-cilinder in lijn-dieselmotor. De Toyota levert 136 pk en de Renault 140 pk dus dat ontloopt elkaar niet zoveel. Beide auto’s zijn voorzien van een traploze automatische versnellingsbak dus daar gaan ze gelijk op. Als het gaat om het brandstofverbruik dan wint de hybride Prius+ het natuurlijk van de Scénic, want de Toyota verbruikt maar 4,6 liter /100 km en de Scénic heeft 8,1 liter /100 km nodig. De CO2-uitstoot is bij de Prius 95 g/ km en bij de dieselmotor van Renault ligt dit hoger, namelijk 186 g/km.

Hoe zit het met het interieur van beide auto’s? Het interieur van de Prius+ ziet er wat futuristisch uit met veel digitale tellers in de cockpit. De bedieningsknoppen en schakelaars zijn verspreid over het dashboard geplaatst, wat niet altijd even praktisch is. Het interieur van de Renault ziet er licht en hoogwaardig uit, hoewel ook hier de bediening af en toe wat ingewikkeld in elkaar steekt.

Je koopt meestal een ruimtewagen omdat je, juist, ruimte nodig hebt. Dus is een vergelijking van de kofferbakruimtes tussen de twee auto’s en de zitruimte die elke auto achterin heeft, hier wel op zijn plaats. Allereerst de kofferbak van de Renault. Deze is met maximaal 2.063 liter behoorlijk aan de maat. Klap je de achterbank van de Toyota neer dan kom je nog ‘maar’ op maximaal 1.800 liter ruimte in de kofferbak, zo’n 200 liter minder dan de Renault. Qua zitruimte achterin wint de Prius+ het vanwege de extra been- en hoofdruimte op de achterbank.

De motor van de Prius+

De Prius+ heeft een hybride aandrijving met een elektromotor en een 1,8 liter 4-cilinder in lijn-benzinemotor. Samen zijn deze goed voor 136 pk met een topsnelheid van 165 km/u. De auto is voorzien van oplaadbare lithium-ion batterijen die tijdens het rijden worden opgeladen.

Uitrusting en opties

Active (standaarduitrusting)

EXTERIEUR
  • Buitenspiegels elektrisch verstelbaar, verwarmbaar en inklapbaar
  • Centrale vergrendeling met afstandsbediening
  • LED dagrijverlichting
  • LED koplampen
  • LED verlichting voor en achter
  • Mistlampen voor
  • Smart entry met automatische deurontgrendeling op bestuurdersportier
BANDEN & VELGEN
  • 16” lichtmetalen velgen met wieldoppen en 205/60R16 banden
  • Thuiskomer
INTERIEUR
  • 7 zitplaatsen
  • Bestuurdersstoel met hoogteverstelling en elektrische lendesteunverstelling
  • Climate control
  • Ramen voor & achter, elektrisch bedienbaar (one-touch)
  • Startknop
VEILIGHEID & BEVEILIGING
  • 7 airbags waaronder knie-airbag
  • Bandenspanningcontrolesysteem
  • Toyota Safety Sense®
  • Adaptive Cruise Control (ACC)
  • Automatic High Beam (AHB); automatische schakeling groot- en dimlicht
  • Lane Departe Alert (LDA) met automatische stuurcorrectie
  • Pre-collision System (PCS)
  • Road Sign Assist (RSA); verkeersbordenherkenning
  • Veiligheidssystemen: ABS, EBD, BA, VSC+, TRC en HAC
BERGRUIMTE
  • Afdekrolhoes bagageruimte
AUDIO
  • 6 speakers
  • Digitale radio (DAB+),Bluetooth®, USB- en AUX-aansluiting
  • Multi infodisplay met o.a. verbruik, energiestromen en Eco drive support monitor
  • Toyota Touch® 2 multimediasysteem (6,1” scherm)
#### De Dynamic heeft extra t.o.v. de Active:
EXTERIEUR
  • Privacy glass achter
  • Smart entry met automatische deurontgrendeling op bestuurdersen
  • passagierszijde en achterklep
BANDEN & VELGEN
  • 17” lichtmetalen velgen met 215/50R17 banden
INTERIEUR
  • Automatisch dimmende binnenspiegel
  • Half lederen bekleding
  • Lederen stuurwiel met bediening voor o.a. audio en telefoon
  • Stoelverwarming voorstoelen
VEILIGHEID & BEVEILIGING
  • Regensensor
  • Schemersensor (automatische verlichting)
INFORMATIE
  • Parkeerhulpcamera achter
  • Toyota Touch® 2 Go navigatiesysteem (inclusief 3 jaar gratis kaartupdates)

De Executive heeft extra t.o.v. de Dynamic:

EXTERIEUR
  • Skyview panoramisch dak, incl. elektrische blindering
  • Waterafstotend glas in voorportieren
INTERIEUR
  • Bestuurdersstoel met elektrische verstelling
  • Lederen bekleding
AUDIO
  • 8 JBL speakers
INFORMATIE
  • Intelligent Parking Assist (IPA)
  • Parkeerhulpcamera achter met hulplijnen
  • Toyota Touch® 2 Go Plus navigatiesysteem
  • (inclusief 3 jaar gratis kaartupdates)

Voor iedereen die ruimte nodig heeft

Van deze ruime, betrouwbare en zuinige auto worden taxichauffeurs en particuliere bestuurders met gezinnen blij. Dit vanwege de ruimte, betrouwbaarheid en het lage brandstofverbruik van deze auto.