Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
hyundai-veloster-l-01.jpg

Hyundai Veloster

1 / 3
hyundai-veloster-l-01.jpg
hyundai-veloster-l-02.jpg
hyundai-veloster-l-03.jpg

Hyundai VELOSTER Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Hyundai VELOSTER, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:8.1 - 9.8s
Maximumsnelheid:210 - 214 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):145 - 174 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):5.6 - 7.7 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4220 x 1790 x 1399 mm
Portieren:4
Kofferruimte:320 - 1015 liter
Aanhangergewicht:312 - 414 kg

De Hyundai Veloster wordt in 2011 als compacte sportcoupé geïntroduceerd

Toen de Zuid-Koreaanse voertuigfabrikant Hyundai begin jaren ?90 uit begon te breiden naar Europa, hoorde het alleen al om prestigeredenen tot het concept om van begin af aan met een sportieve Hyundai coupé op de veeleisende Europese markten vertegenwoordigd te zijn. Lees meer

Interesse in een Hyundai Veloster

Hyundai Veloster tweedehands auto
Hyundai Veloster dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Terwijl het design van de sedans in deze tijd eerder als Aziatisch/saai gezien werd, bood zich met de tweedeurs coupés de kans om het nieuw gevestigde merk Hyundai sterker met esthetiek en emoties te verbinden. Na de beëindiging van de productie van de Hyundai coupés in 2009 moesten de Europeanen bijna twee jaar wachten eer de fabrikant weer een coupé aanbood. Voor het jaar 2011 planden de Zuid-Koreanen echter meteen twee verschillende coupés. In dit jaar vond de Europese marktinvoering van de grote Hyundai Genesis coupés plaats, en tegelijkertijd werd er een nieuwe coupé van de compacte klasse in de collectie opgenomen. Deze verscheen onder de naam Hyundai Veloster en moest het sportieve aanbod van de fabrikant verder uitbreiden.

Ongebruikelijk deurconcept voor de Hyundai Veloster

Toen de studie van de Veloster in 2007 voor het eerst op de internationale autobeurs IAA in Frankfurt getoond werd, viel zij op dankzij haar futuristische design. De latere serieversie leek sterk op deze studie en had bijzonderheden overgenomen zoals de hoge achterkant van de auto met de hoog geplaatste diffusor waarin de dubbele eindbuizen van de uitlaat geïntegreerd waren. Een bijzonderheid bij de Hyundai Veloster was dat zij aan de bijrijderskant een extra achterdeur kreeg. Dit deurconcept maakt de Veloster tot een zeldzame 1+2-deurs. Dat is ongebruikelijk maar wel meer dan een designgrap. De tweede zijdeur zorgt er namelijk voor dat de beide achterste zitplaatsen van de coupé makkelijker toegankelijk zijn via de bijrijderskant.

Glazen panoramadak in de Hyundai Veloster

Naast de lijnvoering nam de 4,22 meter lange, 1,80 meter brede en 1,40 meter hoge Hyundai Veloster in de serieversie ook de dakconstructie van het studiemodel over. Concreet betekent dit dat zowel de voorste passagiers als de achterpassagiers in de Veloster onder een langgerekt, glazen panoramadak zitten. Via een dakkantspoiler loopt deze constructie direct over in de glazen achterklep.

De motoruitrusting van des Hyundai Veloster

Toen de Hyundai Veloster voor het eerst op de markt verscheen werd hij aanvankelijk met een 1,6 liter motor met 103 kW (140 pk) aangeboden. Bovendien plant men om de Hyundai Veloster ook met een 1,6 liter turbomotor in de collectie op te nemen. Hiermee zou de compacte sportcoupé van Hyundai een prestatievermogen van 155 kW (211 pk) krijgen.

Beoordelingen voor Hyundai Veloster

5 Beoordelingen

4,5