Peugeot iOn Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Peugeot iOn, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Peugeot iOn
-
Peugeot iOn Active
€ 13.990,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 10.049 km
- 04/2017
- 49 kW (67 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1652 Alsemberg -
Peugeot iOn 14.5 kWh Active
€ 11.850,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 4.998 km
- 06/2017
- 49 kW (67 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-3500 Hasselt -
Peugeot iOn 1.2 PureTech 110ch Tech Edition 5p
€ 13.490,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 66.802 km
- 07/2019
- 82 kW (111 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
-
104 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-6700 Arlon -
Peugeot iOn 14.5 kWh
€ 6.000,-- 35.500 km
- 09/2012
- 35 kW (48 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-1170 Bruxelles -
Peugeot iOn FULL ELECTRIC /AUTOMAT/AIRCO 43323KM
€ 4.800,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 43.323 km
- 07/2012
- 35 kW (48 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9120 Melsele
Interesse in een Peugeot iOn
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Test: Peugeot iOn – Het begin
Eerste contact: Peugeot 508 Facelift – Tweede kans (hopelijk)
Test: Peugeot 308CC 2.0 HDi 163 – Gradaties in plezier
Peugeot 2008: Knapper, handiger… en ook elektrisch
Test: Peugeot 3008 – Niets te vrezen van de Tiguan
Special: Peugeot – Patio – Alle ogen gericht op 2008 Concept en 208 GTi
Alternatieve modellen
Op de Europese markten verscheen hij onder de naam Peugeot iOn. Het vierdeurs model had een wielbasis van 2,55 meter en een lengte van 3,48 meter. Daarmee bood hij voldoende plaats voor vier passagiers. Het economymodel was op enkele markten ook optioneel verkrijgbaar in een tweezitter versie, een bedrijfsauto met een doorgaande laadruimte. Kenmerkend voor de Peugeot iOn was zijn hoge opbouw met hoge zitpositie. Dit moest voordelen bieden aan de voorste passagiers, die hierdoor gemakkelijker in konden stappen en meer overzicht hadden. Maar deze opbouw werd tegelijkertijd ook veroorzaakt door de constructie. De accu van de Peugeot iOn was namelijk onder de voertuigbodem, tussen de twee assen geplaatst.
De Peugeot iOn kan met zijn elektromotor een afstand van maximaal 130 kilometer afleggen
De hierdoor bereikte gewichtsverdeling zorgde ook voor een stabilisering van de carrosserie. Dit is een goed voorbeeld van de manier waarop de in deze tijd nog nieuwe accutechnologie werd ingezet om ook de voertuigstructuur en het rijgedrag positief te beïnvloeden. De Peugeot iOn was ook uitgerust met systemen die de veiligheid ten goede kwamen, denk hierbij aan ESP, elektronische remkrachtverdeling EBV en een noodremassistent. De combinatie van een elektrisch en hydraulisch werkende rem maakte bovendien de terugwinning van remenergie mogelijk. Hierdoor kon de Peugeot iOn een afstand tussen de 60 en 130 kilometer afleggen.
De accu van de Peugeot iOn is binnen zes uur weer volledig opgeladen
De accu van de Peugeot iOn kon met een gebruikelijke 230 Volt stekkerdoos binnen zes uur weer volledig worden opgeladen. Dit proces ging sneller bij een oplaadstation met een spanning van 380 Volt. Hier hoefde de Peugeot iOn slechts ongeveer een half uur met de netstroom verbonden te blijven om zijn accu voor tachtig procent te vullen. Het voordeel van de gebruikte lithium-ion accu's was dat ze ook deels opgeladen konden worden, zonder dat men bang hoefde te zijn voor het zogenaamde geheugeneffect.
De rijprestaties van de Peugeot iOn
De Peugeot iOn had een prestatievermogen van 47 kW (64 pk). Dat was voldoende om een maximumsnelheid van 130 kilometer per uur te kunnen bereiken. De in de achterkant van de auto geplaatste motor had daarbij een koppel van 180 newtonmeter (Nm). Een bijzonderheid bij de elektromotor: bij het starten stond meteen al de maximale koppel ter beschikking. De Peugeot iOn accelereerde in 3,5 seconden van 30 naar 60 km/u.