Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
peugeot-ion-l-01.jpg

Peugeot iOn

1 / 3
peugeot-ion-l-01.jpg
peugeot-ion-l-02.jpg
peugeot-ion-l-03.jpg

Peugeot iOn Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Peugeot iOn, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:15.5 - 15.9s
Maximumsnelheid:130 - 130 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):0 - 0 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):12.5 - 12.5 kWh/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:3475 x 1475 x 1608 mm
Portieren:5
Kofferruimte:166 - 860 liter
Aanhangergewicht:255 - 285 kg

De Peugeot iOn is het eerste elektrische voertuig van de Franse producent

In Japan werd hij als sinds midden 2009 geproduceerd als Mitsubishi i MiEV, vervolgens ging de Franse autofabrikant Peugeot een jaar later in Europa van start met de verkoop van de elektronische auto die samen met de Japanners ontwikkeld was. Lees meer

Interesse in een Peugeot iOn

Peugeot iOn tweedehands auto
Peugeot iOn dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Op de Europese markten verscheen hij onder de naam Peugeot iOn. Het vierdeurs model had een wielbasis van 2,55 meter en een lengte van 3,48 meter. Daarmee bood hij voldoende plaats voor vier passagiers. Het economymodel was op enkele markten ook optioneel verkrijgbaar in een tweezitter versie, een bedrijfsauto met een doorgaande laadruimte. Kenmerkend voor de Peugeot iOn was zijn hoge opbouw met hoge zitpositie. Dit moest voordelen bieden aan de voorste passagiers, die hierdoor gemakkelijker in konden stappen en meer overzicht hadden. Maar deze opbouw werd tegelijkertijd ook veroorzaakt door de constructie. De accu van de Peugeot iOn was namelijk onder de voertuigbodem, tussen de twee assen geplaatst.

De Peugeot iOn kan met zijn elektromotor een afstand van maximaal 130 kilometer afleggen

De hierdoor bereikte gewichtsverdeling zorgde ook voor een stabilisering van de carrosserie. Dit is een goed voorbeeld van de manier waarop de in deze tijd nog nieuwe accutechnologie werd ingezet om ook de voertuigstructuur en het rijgedrag positief te beïnvloeden. De Peugeot iOn was ook uitgerust met systemen die de veiligheid ten goede kwamen, denk hierbij aan ESP, elektronische remkrachtverdeling EBV en een noodremassistent. De combinatie van een elektrisch en hydraulisch werkende rem maakte bovendien de terugwinning van remenergie mogelijk. Hierdoor kon de Peugeot iOn een afstand tussen de 60 en 130 kilometer afleggen.

De accu van de Peugeot iOn is binnen zes uur weer volledig opgeladen

De accu van de Peugeot iOn kon met een gebruikelijke 230 Volt stekkerdoos binnen zes uur weer volledig worden opgeladen. Dit proces ging sneller bij een oplaadstation met een spanning van 380 Volt. Hier hoefde de Peugeot iOn slechts ongeveer een half uur met de netstroom verbonden te blijven om zijn accu voor tachtig procent te vullen. Het voordeel van de gebruikte lithium-ion accu's was dat ze ook deels opgeladen konden worden, zonder dat men bang hoefde te zijn voor het zogenaamde geheugeneffect.

De rijprestaties van de Peugeot iOn

De Peugeot iOn had een prestatievermogen van 47 kW (64 pk). Dat was voldoende om een maximumsnelheid van 130 kilometer per uur te kunnen bereiken. De in de achterkant van de auto geplaatste motor had daarbij een koppel van 180 newtonmeter (Nm). Een bijzonderheid bij de elektromotor: bij het starten stond meteen al de maximale koppel ter beschikking. De Peugeot iOn accelereerde in 3,5 seconden van 30 naar 60 km/u.

Beoordelingen voor Peugeot iOn

1 Beoordelingen

3,0