Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
AS24-modelpagina-bmw-420_09.jpg

BMW 420

1 / 10
AS24-modelpagina-bmw-420_09.jpg
AS24-modelpagina-bmw-420_10.jpg
AS24-modelpagina-bmw-420_01.jpg
AS24-modelpagina-bmw-420_02.jpg
AS24-modelpagina-bmw-420_03.jpg
AS24-modelpagina-bmw-420_04.jpg
AS24-modelpagina-bmw-420_05.jpg
AS24-modelpagina-bmw-420_06.jpg
AS24-modelpagina-bmw-420_07.jpg
AS24-modelpagina-bmw-420_08.jpg

Sterke punten

  • Verschillende koetswerkvormen
  • Soepele en krachtige viercilinders
  • Achterwielaangedreven rijplezier

Zwakke punten

  • Hoge prijzen
  • Geen plug-inhybride
  • Niet meer met manuele bak

BMW 420 Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto BMW 420, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:5.3 - 9s
Maximumsnelheid:220 - 250 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):103 - 155 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):3.9 - 6.7 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4638 x 1825 x 1377 mm
Portieren:2 - 5
Kofferruimte:220 - 1300 liter
Aanhangergewicht:390 - 515 kg

Soepele viercilinder, als cabriolet, coupé en vijfdeurscoupé

Sinds 2013 brengt BMW zijn Coupé en Cabriolet op basis van de 3 Reeks uit onder de noemer 4 Reeks. Tegelijk introduceerde het ook een vijfdeurscoupé, de 4 Reeks Gran Coupé. Al twee generaties lang is de 420 er een vaste waarde, als krachtige en relatief zuinige viercilinder.

Interesse in een BMW 420

BMW 420 tweedehands auto
BMW 420 nieuwe auto
BMW 420 dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Alle belangrijke gegevens over de BMW 420

Motoren

In de eerste generatie van de BMW 4 Reeks was de 420i de basisbenzinemotor. De 2,0 liter grote viercilinder turbobenzine was 184 pk sterk en dreef standaard de achterwielen aan via een manuele zesbak. Een achttrapsautomaat en xDrive-vierwielaandrijving waren optioneel. Aan dieselkant stond de 420d boven de 418d in het gamma, met een 2,0 liter grote viercilinder van 184 en later 190 pk. Ook hier was een manuele zesbak en achterwielaandrijving standaard, een achttrapsautomaat en xDrive optioneel.

De huidige generatie van de BMW 4 Reeks gebruikt de 420i opnieuw als basisbenzinemotor. De 2,0 liter grote viercilinder is dezelfde als die van de vorige generatie en dus opnieuw 184 pk sterk. De achttrapsautomaat is nu standaard, xDrive-vierwielaandrijving een optie. Aan dieselkant is de 420d op dit moment de instapmotor. De 2,0 liter grote viercilinder is een evolutie van de vierpitter uit de vorige generatie: hij is nu voorzien van milde hybride ondersteuning. Hij is opnieuw 190 pk sterk en drijft standaard via een achttrapsautomaat de achterwielen aan. xDrive is ook hier een optie.

Nieuw- en tweedehandsprijzen

De tweedehandsprijzen van de eerste generatie van de 420 beginnen bij zo’n 16.000 euro voor de 420d en 18.000 euro voor de 420i. Dat geldt voor de Coupé en Gran Coupé. Wil je de Cabrio, dan moet je rekenen op iets hogere prijzen: zo’n 18.000 euro voor de 420d Cabrio en 23.000 euro voor de 420i Cabrio.

De catalogusprijzen van de huidige BMW 420 beginnen bij 49.550 euro voor de 420i Gran Coupé. Voor de 420d betaal je 3.150 euro tot 3.200 euro extra. De Coupé kost 50 euro (420i) tot 100 euro (420d) extra, de Cabrio betaal je 7.450 euro meer. Voor de BMW 420 betaal je in Vlaanderen vandaag minstens 340,80 euro aan BIV en 404,37 euro aan jaarlijkse verkeersbelasting. In Brussel en Wallonië bedragen die tarieven minstens respectievelijk 495,00 euro en 486,02 euro.

Alternatieven

Met een BMW 4 Reeks Coupé, Gran Coupé en Cabrio en een benzine- en dieselversie biedt de BMW 420 heel wat keuzemogelijkheden. Krachtigere versies zijn er in de vorm van de 430i en 430d, wie op zoek is naar een klassieke berline of break kan uitwijken naar de BMW 320i en 320d Berline of Touring. De Duitse premiumconcurrenten hebben alternatieven in de vorm van de Audi A5 Coupé, Cabriolet en Sportback, en de Mercedes C-Klasse Coupé en Cabriolet.

FAQ

Hoeveel kost de BMW 420?
Je betaalt net geen 50.000 euro voor een nieuwe BMW 420i Gran Coupé. De 420d Gran Coupé kost een goeie 3.000 euro extra, de 420i en 420d Coupé kosten ongeveer even veel. De Cabrio is de duurste BMW 420 en kost een goeie 7.000 euro extra.
Is er een hybride BMW 420?
Nee, in tegenstelling tot de BMW 320e bieden de Duitsers geen plug-inhybride BMW 420e aan. Wel is de 420d-dieselversie in de huidige generatie voorzien van milde hybride ondersteuning.

Beoordelingen voor BMW 420

14 Beoordelingen

4,9