Ga naar hoofdinhoud

Nieuwe design – bekende functies

Ontdek nu ons nieuw design, die we stap voor stap over de hele website heen gaan implementeren.

Nog één ding...

Bedankt dat je deel uitmaakt van de testgroep die als eerste de sneak previews te zien krijgt. Je zult nog een paar kleuren zien, zodat we jouw feedback kunnen gebruiken voor ons definitieve ontwerp.

Honda Civic te koop: tweedehands en nieuw

Honda Civic

Honda Civic

De Honda Civic van 2020 is sportiever en comfortabeler

Een gebruikte Honda Civic is makkelijk te krijgen, want het model bestaat al sinds 1972. In 2020 kreeg de Civic een nieuwe update zodat het model weer helemaal bij de tijd is. Zo werden de remmen vernieuwd en is het dempersysteem aangepast. De binnenkant werd ook opgefrist met alcantara bekleding en er zijn verschillende rijhulpsystemen beschikbaar, die het rijden nog comfortabeler maken. De auto is voorbereid voor Apple en Android smartphones zodat je die ook aan boord kunt gebruiken. Lees meer

Vind nu uw droomauto

Tussen de 2,4 miljoen auto's, op de grootste online automarkt, Europawijd.

Carrosserievorm

Carrosseriekleur

De Honda Civic - al sinds 1972 een iconisch model

Sinds de introductie van de Honda Civic in 1972, is het model steeds gewijzigd om het model up to date te houden. Kort geleden heeft Honda de Civic een facelift gegeven voor 2020, die de auto sportiever en comfortabeler moet maken. De Civic krijgt onder andere betere remmen en nieuwe, actieve veiligheidssystemen. De nieuwe Civic werd door Honda gepresenteerd op de Autosalon van Tokyo in januari 2020.

Hoewel de meeste verbeteringen vooral om de techniek draaien, zijn er ook wijzigingen die zichtbaar zijn aan de buitenkant. Zo is er een grote grille op de motorkap te zien en is de bumper aangepast. Standaard zitten er led koplampen met led-dagrijverlichting op de auto. Ook standaard zijn de 16-inch wielen, terwijl je bij de luxe uitvoering kunt kiezen voor 17-inch ‘Shark Grey’ wielen. De kleur Obsidian Blue wordt als nieuwe lakkleur toegevoegd.

Honda heeft ook grote verbeteringen aangebracht aan de wielophanging.De dempers zijn vernieuwd, waardoor ze meer rijcomfort geven. De voorvering is aangepast voor een beter stuurgevoel. Volgens Honda zijn er stijvere materialen gebruikt voor de achterwielophanging, zodat er meer grip aan de achterkant is ontstaan. De remmen zijn verbeterd zodat ze vooral bij een zware belasting efficiënter werken.

Ook het interieur is wat gewijzigd. Zo is er een nieuwe versnellingspook die sneller schakelt. Het stuur is vernieuwd en voorzien van een alcantara bekleding. Als je het leuk vindt, dan kun je het motor- en uitlaatgeluid over de speakers laten versterken. Honda voegt bij deze facelift ook nog een pakket actieve rijhulpsystemen toe, waarmee de auto bijvoorbeeld semi-autonoom kan rijden.

Honda heeft verder het infotainmentsysteem vernieuwd. In de Civic kun je Apple of Android smartphones één op één synchroniseren. Op het dashboard zitten nieuwe knoppen waarmee bijvoorbeeld de klimaatregeling geregeld kan worden. In de luxer uitgeruste Civic kan de bestuurdersstoel voortaan elektronisch worden versteld.

Het gefacelifte model van de Civic staat in de showrooms en is te koop vanaf € 26.250. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een gebruikte Honda Civic en zo wat geld besparen.

Honda Civic 2020 vs Mazda 3

Het interieur van de Honda Civic 2020 heeft voldoende ruimte voor passagiers. Zelfs lange mensen kunnen er comfortabel in zitten. De auto is flexibel dankzij de neerklapbare achterbank en de brede achterklep. Die gigantische C-stijl in de Mazda 3 hatchback creëert enorme blinde hoeken. Naast een kleinere kofferbakklep heeft de Mazda een ondiepe kofferbak en een hoge tildrempel. Zelfs met de achterbank neergeklapt, heeft de Mazda veel minder ruimte dan de Civic.

Rijplezier is gegarandeerd in de Honda Civic. De Sport+ is uitgerust met bredere banden, waardoor ze meer grip hebben. Het goed afgestelde chassis en de uitstekende carrosseriecontrole doen de rest. De Mazda 3 blijft ook leuk om te rijden. Goed gedrag in bochten, goede carrosseriecontrole en scherpe besturing maken de Mazda3 tot een aantrekkelijke, compacte auto. Ondanks dat de Mazda smallere banden heeft dan de Civic, heeft hij voldoende grip en elektronische trucs zoals G-Vectoring Control Plus voor beter stuurgedrag in de bochten.

Interieur

De Mazda 3 heeft een luxere inrichting dan zijn voorganger. Extra geluiddempende en hoogwaardige materialen, samen met de bedieningselementen geven de cabine van de Mazda 3 een chique uitstraling, vergeleken met de Honda Civic. De duurste uitvoering van de Mazda3 hatchback heeft optioneel een tweekleurig rood en zwart interieur. De sportversie van de Honda heeft dit ook.

Motor

De 1,5-liter turbo viercilinder van de Honda Civic levert 182 pk en is uitgerust met de handgeschakelde zesversnellingsbak. De andere modellen hebben een vermogen van 174 pk. Er is genoeg vermogen voor inhalen en versnellen. De Civic rijdt in 7,1 seconden van 0 naar 100 km/u. Ter vergelijking: de atmosferische 2,5-liter I-4 van de Mazda 3 levert 186 pk. In vergelijking met de Civic is de vermogensafgifte soepeler over het hele toerentalbereik. De Mazda 3 is echter nauwelijks sneller dan de Civic. De auto rijdt in 6,9 seconden van 0-100 km/u en is daarmee 0,2 seconden sneller dan de Honda.

Infotainment

De Honda Civic en de Mazda3 hebben beide geen geweldig infotainmentsysteem. het systeem van Honda reageert traag en dat van de Mazda is lastig onder de knie te krijgen. Ondanks zijn leeftijd en traagheid is Honda’s interface gemakkelijker te gebruiken dankzij het 7,0-inch touchscreen. Je kunt gemakkelijk je favoriete radiostation vinden en je hoeft niet door meerdere submenu’s te bladeren om naar andere instellingen te gaan.

Rijhulpsystemen

Zowel de Honda Civic als de Mazda3 hebben adaptieve cruisecontrol, voorwaartse botsingswaarschuwing, automatisch noodremmen, rijstrookassistent, rijstrookwaarschuwing en automatisch grootlicht. Dodehoekwaarschuwing en cross-traffic alarm achter zitten standaard op de Mazda 3 vanaf de Select versie.

Motoren

De Honda Civic is verkrijgbaar met 3 motoren: de 1.0 VTEC Turbo van 140 pk, de 1.5 VTEC Turbo van 182 pk en de 1.6 i-DTEC dieselmotor van 120 pk. De 1.0 VTEC en 1.5 VTEC motor zijn verkrijgbaar met een handgeschakelde 6-versnellingsbak of een automatische 7-traps CVT-transmissie. Met de 1.5 VTEC rijd je in 7,1 seconden van 0 naar 100 km/u.

Uitrusting en opties

De Honda Civic is verkrijgbaar in 6 versies, van een basisversie tot een volledige sportversie. De volgende versies zijn in Nederland beschikbaar:

  • S
  • Comfort
  • Elegance
  • Black Edition
  • Executive
  • Sport+

De Civic S is de goedkope basisversie van de Civic die een perfecte mix van stijl, zuinigheid, technologie en veiligheid biedt. Deze uitvoering heeft o.a. het volgende:

  • Automatische regeling lichtsterkte koplampen (Highbeam Support System)
  • Elektrische handrem met Automatic Brake Hold
  • Blauwe verlichting dashboard
  • Lichtsensor (automatisch in- en uitschakelen van de koplampen)
  • Honda SENSING

Na de Civic S komt de wat duurdere Civic Comfort. De Civic Comfort heeft de vormgeving en functies die je nodig hebt voor een dynamische rijervaring. Deze versie is standaard uitgerust met:

  • Lichtsensor (automatisch in- en uitschakelen van de koplampen)
  • Elektrisch verwarmbare en bediende buitenspiegels
  • Honda CONNECT infotainment
  • Elektrische handrem met Automatic Brake Hold

Na de Comfort komt de Civic Elegance met een extra comfortabel interieur

  • Privacy glass
  • Automatische dubbele zone airco
  • Parkeersensoren (voor- en achteraan)
  • Elektrische stuurhulp met Variabele Ratio
  • Blauwe verlichting dashboard
  • Achteruitrijcamera

Vervolgens is er de Black Edition met diverse extra functies. In het interieur zien we zwart kwaliteitsleer, afgewerkt met rood stiksel.

  • Zwart lederen interieur met rood stiksel
  • Achteruitrijcamera
  • Regensensor
  • Elektrisch verwarmbare en bediende buitenspiegels

De een na duurste Civic is de Executive. Deze versie heeft een moderne vormgeving en een luxe interieur en o.a. de volgende opties:

  • Panoramisch dak
  • Adaptief schokdempingssysteem (voor- & achteraan)
  • Smart entry & start
  • Stoelverwarming (voor)
  • Automatische dubbele zone airco

De Sport+ is de duurste uitvoering van de Civic, maar ook de meest sportieve. Bij deze uitvoering krijg je o.a. het volgende:

  • Achteruitrijcamera
  • Adaptief schokdempsysteem (voor- & achteraan)
  • Privacy glass
  • Panoramisch dak
  • Draadloze telefoonlader

De Honda Civic is een allround auto

Een gebruikte Honda Civic is een prima auto voor dagelijks gebruik in en om de stad. Je kunt kiezen uit verschillende motoren en uitrustingen. Zo is er altijd een Honda die bij je past. Zoals we gewend zijn van Honda, is er binnenin voldoende ruimte en ook de kofferbak voldoet prima. Zo kun je er dus goed mee op vakantie gaan.

Beoordelingen voor Honda Civic

135 Beoordelingen

4,6

Technische gegevens van de Honda Civic

Overzicht van de technische gegevens, zoals verbruik, pk, afmetingen en gewicht

Toon technische gegevens