Renault Vel Satis Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Renault Vel Satis, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Renault Vel Satis
-
Renault Vel Satis Vel Satis 3.0 dCi Privilege
€ 4.250,-- 130.868 km
- 11/2003
- 130 kW (177 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
-
8,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-9910 Aalter -
Renault Vel Satis 2.2 dCi Initiale
€ 1.800,-- 133.500 km
- 02/2006
- 110 kW (150 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Diesel
-
8,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
225 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-2440 Geel -
Renault Vel Satis Renault Vel Satis 2.0 Turbo 163cv
€ 4.650,-- 129.000 km
- 03/2004
- 120 kW (163 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
10,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-4520 Amay -
Renault Vel Satis
€ 2.500,-- 166.973 km
- 03/2003
- 120 kW (163 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-2320 Hoogstraten -
Renault Vel Satis 2.2 dCi 16v Privil�ge
€ 4.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 132.000 km
- 04/2005
- 110 kW (150 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
-
8,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
228 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9150 Bazel
Interesse in een Renault Vel Satis
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Special: Renault – Paleis 5 – Fluence en Clio Grandtour en RS zijn de sterren bij Renault
Test: Renault Mégane – Mégane Estate getest
Test: Renault Wind Gordini – Sportieve windvanger
Test: Renault Scenic E-Tech, toekomstige ster ? (2024)
Eerste contact: Renault Mégane CC – Rijp voor de zomer
Renault Captur: Nu nog beter
Alternatieve modellen
Alleen in de hogere middenklasse, een segment dat gedomineerd wordt door Duitse fabrikanten, werden de Fransen buiten hun thuismarkt nooit echt succesvol. Nadat de Renault Safrane in de jaren '90 eerder een onopvallende positie in deze voertuigklasse in had genomen, deed de fabrikant in het aanbrekende nieuwe millennium een poging om zijn modelcollectie een positieve impuls te geven met een grote nieuwe sedan. De in 2002 voor het eerst geproduceerde Renault Vel Satis werd zoiets als het prestigeproject van de fabrikant, waarvan de productie vervolgens echter vanwege te lage verkoopcijfers in 2009 weer beëindigd werd.
Designelementen van sedans en MPV's voor de Renault Vel Satis
Technisch gezien deelde de Renault Vel Satis zijn platform met de tweede generatie van het middenklassemodel Renault Laguna. Terwijl zijn design georiënteerd was aan de in die tijd geldende norm, paste de uiterlijke vormgeving van de Renault Vel Satis niet helemaal in het kader dat consumenten van voertuigen uit deze klasse gewend waren. Met een lengte van 4,86 meter en een hoogte van 1,58 meter deed de Renault Vel Satis met zijn gewelfde achterkant eerder aan een cross-over tussen sedan en MPV denken. Het voordeel van de constructie van dit vijfdeurs model was dat ook de passagiers achterin de auto veel hoofdruimte hadden en dat de auto een laadvolume van 1460 liter bood. Het modelonderhoud in 2005 veranderde niks aan het designconcept van de Renault Vel Satis. Tot aan het einde van zijn productieperiode in 2009 kreeg de Vel Satis enkel een gewijzigd radiatorrooster. Deze was voortaan meer georiënteerd aan de andere modellen van de fabrikant. Daarbij kwam ook nog een licht gewijzigde vormgeving van de achterkant van de auto en de achterlichten
De motoren voor de Renault Vel Satis
Qua motoruitrusting koos de fabrikant voor goed presterende turbomotoren, zowel benzine- als dieselversies. Als basismotor was er een 2,0 liter ottomotor in de collectie opgenomen met een prestatievermogen van 120 kW (163 pk). Het topmodel was uitgerust met een 3,5 liter V6-motor met 177 kW (241 pk). Hiermee kon de Renault Vel Satis maximaal 235 kilometer per uur halen. Het topmodel onder de diesels was de Renault Vel Satis met 133 kW (181 pk).