Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
SsangYong Rexton AS24 4.jpeg

SsangYong Rexton

1 / 5
SsangYong Rexton AS24 4.jpeg
SsangYong Rexton AS24 5.jpeg
SsangYong Rexton AS24 1.png
SsangYong Rexton AS24 2.png
SsangYong Rexton AS24 3.jpeg

Sterke punten

  • Scherp geprijsd
  • Enorme binnenruimte
  • Uitgebreide veiligheidsuitrusting

Zwakke punten

  • Onverfijnd rijgedrag
  • Alleen met dieselmotor
  • Sobere looks

SsangYong Rexton Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto SsangYong Rexton, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:9.9 - 16.4s
Maximumsnelheid:165 - 192 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):179 - 352 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):6.8 - 15.1 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4720 x 1870 x 1760 mm
Portieren:5
Kofferruimte:660 - 2100 liter
Aanhangergewicht:547 - 799 kg

De luxe-SUV uit Zuid-Korea

SsangYong staat vooral gekend om zijn betaalbare auto’s, maar dat doen ze dan wel in verschillende segmenten. Zo staat er al sinds 2001 een grote SUV in hun gamma genaamd Rexton. Na een extreem langdurige eerste generatie zit die kolos inmiddels in zijn tweede leven.

Interesse in een SsangYong Rexton

SsangYong Rexton tweedehands auto
SsangYong Rexton nieuwe auto
SsangYong Rexton dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Goede redenen

  • Zoek je een grote SUV voor klein geld, dan kan je niet naast deze SsangYong kijken. Een betere verhouding tussen prijs en kwaliteit vind je namelijk niet in dit segment.

  • Toch betekent dat niet dat je daarom in een karig uitgerust hok rondrijdt, wel integendeel. De Rexton biedt standaard al heel wat luxe, en pronkt ook met moderne veiligheidsuitrusting.

  • Bovendien is de Rexton gigantisch, niet alleen vanbuiten maar ook vanbinnen. Je vindt er plek voor zeven volgroeide inzittenden, of voor onwezenlijk veel bagage.

  • Is dat nog niet genoeg, dan pronkt je Rexton ook met een trekvermogen van tot 3,5 ton dankzij zijn koppelrijke dieselmotor.

Belangrijke gegevens

Motoren

Een auto van het formaat van de SsangYong Rexton heeft flink wat trekkracht nodig, en dat krijgt hij ook. Daarom is de Rexton enkel verkijgbaar met grote diesel- of benzinemotoren, en op de Belgische markt is zelfs enkel het exemplaar op diesel verkrijgbaar.

Die Rexton e-XDi 220 doet het in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden niet met hybridehulp, maar houdt het op een 2.2-liter viercilinder turbodieselmotor. Die produceerde aanvankelijk 181 pk en 420 Nm koppel, maar schopt het sinds de facelift van 2021 tot 202 pk en 441 Nm koppel. Ook de aandrijving veranderde door de jaren heen, want bij zijn lancering was er de keuze uit een handgeschakelde zesversnellingsbak of een zeventraps automaat, en uit achter- of vierwielaandrijving. De facelift maakte daar in alle gevallen een achttraps automaat van de het vermogen naar de vier wielen stuurde.

Afmetingen

Dat vermogen is in de eerste plaats nodig om de enorme Rexton in beweging te krijgen, want de auto weegt in zijn lichtste versie al meteen 2,1 ton. Dat merk je ook aan de buitenmaten: hij meet 4,85 meter in de lengte, 1,96 meter in de breedte en 1,83 meter in de hoogte, waarmee hij amper moet onderdoen voor een Mercedes-Benz GLE of een BMW X5.

Gelukkig leiden die forse buitenmaten ook tot heel wat binnenruimte. Zo kan je de Rexton bestellen met zeven zitplaatsen, en zelfs op de derde zitrij kan je dan volwassenen meenemen als je niet te ver moet rijden. Daarachter vind je dan nog eens 236 liter kofferruimte. Laat je die twee extra stoeltjes achterwege, dan blijft er zelfs een volume van 784 liter over.

Varianten

SsangYong biedt zijn Rexton aan in drie uitrustingsniveaus: Crystal, Quartz en Sapphire. De Crystal is daarin de basisversie, al biedt die een meer dan aanvaardbare uitrusting. Zo krijg je standaard 17-inchvelgen, LED-koplampen, parkeersensoren en een achteruitrijcamera, een verwarmd stuurwiel en licht- en regensensoren mee, net als heel wat veiligheidsuitrusting. De Quarz voegt daar 18-inchvelgen en klimaartegeling in twee zones aan toe, net als wat extra airbags. De Sapphire is de topversie, en daar krijg je verwarmde zetels voor- en achterin, geventileerde zetels voorin, lederen bekleding, adaptieve cruise control en extra veiligheidssnufjes zoals een dodehoekassistent.

Prijzen

Ga je langs bij de SsangYong-dealer voor een gloednieuwe Rexton, dan betaal je er minstens 41.490 euro. Daarvoor krijg je de Crystal-versie, die zoals alle andere Rextons voorzien wordt van de 2.2-liter dieselmotor met standaard vierwielaandrijving en automaat. Wil je meer opties, dan kost een Quartz-versie je minstens 46.990 euro en de full-option Sapphire is er vanaf 51.990 euro.

Ga je tweedehands op zoek naar een SsangYong Rexton, dan vind je niet zo veel alternatieven. De auto is namelijk nooit echt populair geweest in onze contreien, dus ze komen ook maar zelden op de tweedehandsmarkt terecht. Vind je er toch eentje, dan mag je rekenen op tussen de 20.000 en de 25.000 euro voor een goed gebruikt exemplaar van voor de facelift. Een Rexton van na 2021 kost nog beduidend meer, dus reken dan op iets meer dan 35.000 euro.

Design

Buitenzijde

SsangYong is druk in de weer om zichzelf heruit te vinden. Dat merk je maar al te goed wanneer je de eerste en tweede generatie van de Rexton tegenover elkaar plaatst, want er blijft bij het nieuwere exemplaar niks meer over van de styling van zijn voorganger. Dat is maar goed ook, want SsangYongs van de jaren 2000 waren op zijn zachtst gezegd smaakgevoelig vormgegeven. Daarom pakt de nieuwe Rexton het conventioneler aan, al houdt hij wel nog vast aan zijn ouderwetse architectuur op basis van een ladderchassis. Het design is nu misschien wel net iets te modaal want zijn sobere, onuitgesproken lijnenspel zorgt ervoor dat je de SsangYong moeilijk als lelijk, maar even weinig als mooi kan omschrijven. De facelift in 2021 veranderde daar wel iets aan met de introductie van nieuwe koplampen en een grotere grille, maar toch blijft de Rexton wat onder de radar.

Binnenzijde

Binnenin laat de Rexton wat meer het achterste van zijn tong zien, want daar wordt de luxueuze sfeer wat meer uitgedragen. Zo worden topversies bekleed met flink wat leer, dat bovendien in creatieve motieven gestikt wordt. Bovendien zit alles stevig in elkaar, al worden er hier en daar wel onaangenaam harde plastics gebruikt. Sinds de facelift beschikt de Rexton over een uniek vormgegeven stuur, dat samen met het digitale bestuurdersdisplay een moderne uitstraling over de cabine giet. Tijdens die update maakte de klassieke automaatpook ook plaats voor een shift-by-wire-systeem dat dus enkel elektronisch in verbinding staat met de versnellingsbak, waardoor ook de hendel er een stuk moderner uitziet.

Veiligheid

De SsangYong Rexton werd niet getest door de Euro NCAP, de instantie die gewoonlijk de botsproeven uitvoert voor automodellen die in Europa verkocht worden. Dat ligt eraan dat de Rexton bij ons slechts beperkte verkoopaantallen bereikt. Toch kan je er redelijk zeker van zijn dat we hier tegen een veilige auto aankijken, want de uitrusting is uitgebreid. Zo krijgt iedere Rexton een botspreventiesysteem mee, net als een rijstrookwaarschuwing en de nodige airbags. Naarmate je hoger in de uitrustingsniveaus gaat winkelen, kom je ook zaken als een dodehoekassistent en een actieve rijstrookassistent tegen. De topversie biedt bovendien negen airbags, van een knie-airbag voor de bestuurder tot rijdelingse exemplaren voor zowel de borst als het hoofd op de achterbank.

Alternatieven

De SsangYong Rexton is zowat de goedkoopste SUV in zijn segment, maar hij is er niet helemaal alleen. Zo kan je een Nissan X-Trail overwegen, kan je de Renault Koleos misschien ook zien als een alternatief en bood Mitsubishi bij de lancering van de Rexton nog een Outlander aan. Ook de Kia Sorento en de Hyundai Santa Fe bieden enigszins weerwerk, maar die zijn een stukje verfijnder en ook duurder dan de SsangYong.

FAQ

Is een SsangYong Rexton een goede auto?
De SsangYong Rexton is misschien niet de meest verfijnde SUV, maar het is wel een goede auto voor zijn geld. Zo biedt hij veel ruimte en flink wat uitrusting, en zou je ook op vlak van betrouwbaarheid niet mogen klagen. De Rexton maakt namelijk gebruik van relatief eenvoudige, beproefde technologie en wordt daarom vaak zakelijk ingezet als werkpaard.
Is de SsangYong Rexton een offroader?
SsangYong zet zijn Rexton vooral in de markt als betaalbare luxe-SUV, maar hij valt ook niet helemaal door de mand op het terrein. Zo werd de auto voor de stevigheid gebouwd op een ouderwets ladderchassis, en beschikt hij sinds de laatste facelift altijd over vierwielaandrijving. De topversie krijgt bovendien een automatisch vergrendelend sperdifferentieel mee, wat extra grip op losse ondergrond verzekert.

Beoordelingen voor SsangYong REXTON

4 Beoordelingen

4,4