



Sterke punten
- Altijd vierwielaandrijving
- Uitgebreide veiligheidsuitrusting
- Stevige bouwkwaliteit
Zwakke punten
- Goedkope materialen interieur
- Hoog verbruik
- Matige prestatie
Subaru Impreza Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Subaru Impreza, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Subaru Impreza
-
Subaru Impreza STI
€ 55.555,-- 13.500 km
- 05/1998
- 515 kW (700 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-8000 Brugge -
Subaru Impreza (€30600,-excl. Guarantee) 2.0 WRX STi Xenon Klima
€ 31.400,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 131.294 km
- 09/2005
- 206 kW (280 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
-
265 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-3090 Overijse -
Subaru Impreza GT Turbo | 162.000km | Collectors Item
€ 24.000,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 162.000 km
- 02/2000
- 199 kW (271 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-3530 Houthalen-Helchteren -
Subaru Impreza 2.5 Turbo AWD STI
€ 39.500,-- 57.436 km
- 01/2006
- 206 kW (280 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-1547 BEVER -
Subaru Impreza WRX STI
€ 20.000,-- 125.000 km
- 02/2006
- 206 kW (280 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
10,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
257 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-3665 As -
Subaru Impreza RA WRX STI SPEC C original 280 CV
€ 26.000,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 178.000 km
- 07/2003
- 200 kW (272 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-6661 Tailles -
Subaru Impreza WRX STI JDM Widetrack 390PK
€ 29.999,-- 152.000 km
- 03/2005
- 206 kW (280 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
10,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-2300 Turnhout -
Subaru Impreza WRX | Prodrive | 176.000km
€ 18.000,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 176.000 km
- 01/2005
- 165 kW (224 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-3530 Houthalen-Helchteren -
Subaru Impreza 2.5 Turbo AWD Sport Executive
€ 27.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 98.425 km
- 03/2012
- 221 kW (300 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-9402 Meerbeke-Ninove -
Subaru Impreza WRX | 146.000km | topstaat
€ 19.500,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 146.000 km
- 05/2004
- 165 kW (224 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-3530 Houthalen-Helchteren -
Subaru Impreza WRX STi JDM 2.0 *RARE*
€ 34.900,-- 131.029 km
- 09/2005
- 206 kW (280 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-1820 Steenokkerzeel -
Subaru Impreza 2.0 WRX
€ 16.900,-- 178.000 km
- 08/2001
- 160 kW (218 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
10,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
242 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-3128 Tremelo -
Subaru Impreza 2.0 WRX STI Prodrive
€ 25.000,-- 191.500 km
- 01/2003
- 195 kW (265 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
12,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
290 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-2440 Geel -
Subaru Impreza 2.0 Turbo GT AWD ABS
€ 16.950,-- 213.838 km
- 03/1997
- 155 kW (211 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-4432 Ans -
Subaru Impreza 2.5 Turbo AWD Executive utilitaire !
€ 33.500,-- 37.430 km
- 11/2009
- 221 kW (300 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
10,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-4970 Stavelot -
Subaru Impreza
€ 35.000,-- 39.500 km
- 12/2009
- 221 kW (300 PK)
- Tweedehands
- 3 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
-
10 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-3440 Zoutleeuw -
Subaru Impreza Wrx
€ 35.000,-- 39.500 km
- 12/2009
- 221 kW (300 PK)
- Tweedehands
- 3 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
-
8 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-3440 Zoutleeuw -
Subaru Impreza 2.5 Turbo AWD Executive Plus WRX STI
€ 27.000,-- 150.000 km
- 01/2009
- 221 kW (300 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
10,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
243 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-7130 binche -
Subaru Impreza WRX
€ 22.000,-- 97.000 km
- 07/2006
- 169 kW (230 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
10,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
244 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-2890 Puurs-Sint-Amands -
Subaru Impreza 2.0 WRX STI
€ 30.000,-- 150.000 km
- 04/2002
- 195 kW (265 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
12,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
290 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-2630 aartselaar
Interesse in een Subaru Impreza
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Alternatieve modellen
Goede redenen
Mag het eens iets anders zijn dan de gemiddelde Golf, dan kan je een Subaru Impreza overwegen. De auto is namelijk net zo handig en stevig gebouwd, maar je ziet hem in onze contreien bijna nooit.
Ook op motorisch vlak had de Impreza interessante kantjes, want na de facelift kreeg hij een hybride aandrijflijn. Daarbij hielp een elektromotor om het verbruik wat te beperken, al bleef het resultaat relatief hoog.
Dat heb je misschien wel over voor de techniek want zoals het een Subaru betaamt krijgt ook de compacte Impreza vierwielaandrijving, ongeacht de motor die je kiest.
Nog zo’n Subaru-stokpaardje is veiligheid, en dat merk je ook aan hun betaalbaarste model. Zo kreeg ieder exemplaar standaard het EyeSight-systeem mee, dat de Impreza even tot veiligste auto in het segment kroonde.
Belangrijke gegevens
Motoren
De Subaru Impreza mag dan doorheen zijn geschiedenis motoren gehad hebben met vermogens tot wel 300 pk, de vijfde generatie hield het bescheiden. Dat was meteen ook de laatste generatie die in Europa te koop was, dus onderstaande gegevens baseren zich daarop. De zesde generatie van de Impreza zal enkel in de VS en Japan verkrijgbaar zijn.
Bij zijn lancering kon je de vijfde generatie van de Subaru Impreza bestellen met de keuze uit twee motoren. De basisversies werden voorzien van een 1.6-liter benzinemotor met 114 pk en de topper was een 2.0-liter benzineblok met 156 pk, en ze werden gekoppeld aan een traploze CVT-automaat. In beide gevallen ging het om een zogenaamde boxermotor, waarbij de cilinders per twee vlak tegenover elkaar geplaatst werden. Dit deed Subaru voornamelijk omwille van het lagere zwaartepunt en de veiligheid in het geval van een aanrijding, al stonden de motoren niet bekend om hun lage verbruik.
Dat pakte Subaru in 2020 aan met de komst van de Impreza E-Boxer, een model met hybride aandrijflijn. Die koppelde dezelfde 2.0-liter benzineboxer aan een compacte elektromotor. Daarmee kon je maar heel beperkt zuiver elektrisch rijden, maar het verbruik zakte wel van gemiddeld 7 l/100 km naar 6,3 l/100 km. Het vermogen bleef zo goed als gelijk met 154 pk, en ook deze E-Boxer-versie beschikte – net als de 1.6 en de 2.0 – over Subaru’s symmetrische vierwielaandrijving.
Afmetingen
In zijn vijfde generatie was de Subaru Impreza bij ons enkel verkrijgbaar als hatchback, en die positioneerde zich in het C-segment. Daar vinden we bijvoorbeeld ook de Volkswagen Golf en Toyota Corolla, en qua afmetingen kan de Impreza zich alvast met die modellen meten. Zo is de Subaru 4,46 meter lang, 1,78 meter breed en 1,48 meter hoog. Zijn lichtste versie woog 1.359 kilogram terwijl de hybride E-Boxer 1.576 kilogram op de weegschaal plaatste.
Ook qua kofferruimte moest de Impreza-koper weinig toegeven ten opzichte van de gevestigde waarden. Zo biedt de Impreza in zijn standaardvorm 385 liter met de achterbank op zijn plek. Leg je die plat, dan ontstaat een laadruimte van 1.173 liter. Als inzittende had je evenmin te klagen, want er was zowel voorin als achterin meer dan voldoende ruimte voor volwassenen.
Varianten
De Subaru Impreza was ook in zijn vijfde generatie enkel verkrijgbaar als hatchback, net als de generatie voordien. In andere markten, zoals die van de VS, kon je wel nog kiezen voor een sedan. Verder kon je de auto bij ons in vier uitrustingsniveaus krijgen: als Pure, als Comfort, als Luxury en als Premium. Ongeacht de gekozen uitvoering kreeg je toch een aanvaardbare basisuitrusting mee, want iedere Impreza kreeg voor onze markt standaard een automaat en Subaru’s geavanceerde EyeSight-veiligheidssystemen mee.
Prijzen
De Subaru Impreza is sinds 2021 niet meer nieuw verkrijgbaar in België. Je bent dus aangewezen op de tweedehandsmarkt indien je er eentje wil. Daar vind je maar weinig gebruikte exemplaren, aangezien de Impreza maar weinig kopers vond in ons land. Zoek je wat buiten onze grenzen, dan kan je een Impreza van de vijfde generatie op de kop tikken vanaf zo’n 12.000 euro. Een knap exemplaar van na de facelift in 2019 kost je al snel 24.000 euro, en voor eentje met een E-Boxer-aandrijflijn moet je zelfs bijna 30.000 euro over hebben.
Design
Buitenzijde
Subaru pakt de dingen doorgaans dat beetje anders aan, en dat geldt ook voor hun design. Zo volgt de Impreza wel het silhouet van een traditionele hatchback maar pronkt de auto met een opvallend dynamisch design. De motorkap is namelijk best lang en uitgesproken, terwijl de verlichting scherp vormgegeven werd en de bumpers en zijskirts hem er bijna doen uitzien als een hothatch. Op motorisch vlak kon de Impreza zijn dynamische looks echter niet altijd waarmaken, al merkte je wel dat het vierwielaangedreven platform doordacht in elkaar zat. Die aandrijflijn gebruikte Subaru ook in het ruigere broertje van de Impreza, de XV, en de verkoopcijfers doen vermoeden dat de Belgische consument die motoren daar beter passen vond.
Binnenzijde
Binnenin kan je er niet om heen dat je in een Japans model zit, al is daar niks mis mee. Zo is het lijnenspel van het dashboard opvallend scherp en dynamisch, maar alles zit wel precies daar waar je het verwacht. Bovendien kreeg de Impreza een best groot aanraakscherm mee, maar voorzagen de ontwikkelaars gelukkig nog een set handige draaiknoppen voor belangrijke functies zoals de klimaatregeling. Ook de tellerpartij was misschien niet de meest vooruitstrevende met zijn klassieke klokken, maar overzichtelijk was het allemaal wel. Enkel op vlak van materiaalgebruik durft men al eens te klagen, want hier en daar viel er wel een goedkoop, hard stuk plastic te betreuren.
Veiligheid
Subaru heeft er zijn doel van gemaakt om één van de veiligste constructeurs op de markt te zijn. Dat is hen alvast gelukt bij de ontwikkeling van de Impreza. Na zijn Euro NCAP-botsproeven ging de auto namelijk niet alleen naar huis met de topscore van vijf op vijf sterren, maar de instantie benoemde hem ook tot veiligste auto van zijn segment. Dat dankte de Impreza onder andere aan de standaard aanwezigheid van het EyeSight-systeem op basis van twee camera’s die in stereo werkten. Zo was ieder exemplaar bijvoorbeeld meteen voorzien van rijstrookassistentie en een geavanceerd botspreventiesysteem, en anno 2016 was dat niet evident in dit segment.
Alternatieven
Als je een Subaru Impreza overweegt, zijn de gewoontjes in het C-segment waarschijnlijk niks voor jou. Dat een Volkswagen Golf, een Ford Focus of een Renault Mégane dus populaire alternatieven zijn, hoeven we je vast niet te vertellen. Een Mazda 3 ligt misschien eerder in dezelfde lijn als de Impreza, net als een Toyota Corolla of een Honda Civic.