Peugeot introduceert na de nieuwe 308 hatchback nu ook breakversie SW. Die komt er meteen ook met stekker. Autoscout24 ging op pad met deze fraaie plug-inhybride.
In tegenstelling tot zijn voorganger breekt de nieuwe 308 niet met de codes van Peugeot. Integendeel, hij is gebaseerd op een dynamisch chassis en focust op een plug-inaandrijving.
Geen GTi-logo meer op de kofferklep van sportieve Peugeots, maar een PSE-logo. Meer zelfs: de Peugeot Sport Engineered-producten zullen minstens hybride zijn. En dat eerste product is dit: de Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered.
De nieuwe Peugeot 2008 doet alles beter dan zijn voorganger, en hij wordt ook elektrisch. Op asfalt leren we ook een compleet andere Peugeot 2008 kennen.
De SUV’s vreten de klassieke segmenten kaal, ook de traditionele break, vroeger de lieveling van het hele gezin. Peugeot, ironisch genoeg leider wat SUV’s betreft in België, hoopt nochtans dat het die klanten kan terugwinnen met de 508 SW. Hij heeft tal van argumenten bovendien.
Na een berline met karaktervolle lijnen, pakt Peugeot nu uit met de break-versie van de 508. Deze Peugeot 508 SW moet de hoofdbrok van de verkoop voor zich nemen. Zijn stijl en handige koffer doen op slag de vorige generatie vergeten.
Wanneer je aan de Peugeot 205 denkt, denk je automatisch ook aan de GTi. Maar 30 jaar geleden pakte Peugeot uit met nog een andere sportieve versie, nog radicaler: de 205 Rallye.