Renault speelt al jaren met kleine EV’s als de Twizy en de Zoé. Voor zijn belangrijkste modellen houdt het Franse merk liever nog alle opties open. Tot nu, want de nieuwe Mégane is er alleen nog als elektrische auto. Is hij ook goed? Autoscout24 zocht het uit!
Na een halfslachtige poging met de Kadjar waagt Renault zich nog eens aan een compacte SUV met de Austral. Die krijgt meteen de nieuwe filosofie van het merk mee en is standaard voorzien van hybridetechnologie: de Austral is er als mild en full hybrid.
Renault was ooit de pionier van het elektrisch rijden, maar dat was een andere tijd. Kan deze Mégane E-Tech Electric de Fransen opnieuw van de voortrekkersrol verzekeren?
Na maar liefst veertien jaar steekt de Renault Kangoo eindelijk weer in het nieuw. De derde generatie van deze bestelbreak blijkt nog steeds een onmisbare gezinsvriend te zijn.
De SUV-coupé is vandaag vooral een product bij de premiummerken. Met de Arkana wil Renault hem nu populair maken bij het grote publiek. Autoscout24 schat zijn kansen in.
Op het einde van zijn carrière krijgt de Renault Twingo een elektrische versie. De Twingo Electric wil daarmee een van de betaalbaarste elektrische auto’s op de markt zijn.
Renault mag dan al enkele jaren elektrische auto’s in zijn gamma hebben, op vlak van hybride hinkte het achterop. Maar 2020 is het jaar van de verandering: de markt is er klaar voor, zo vinden de Fransen. De Mégane, Clio en Captur krijgen dus prompt hybridevarianten.
De vorige Renault Captur was aan de verkoopcijfers te zien een publiekslieveling. Wat kan je daar nog aan verbeteren? Maar een test met de nieuwe Renault Captur in zijn luxueuze Initiale Paris afwerking maakt duidelijk dat Renault allerminst op de lauweren heeft gerust.
De elektrische Renault Zoé dateert al uit 2012. Met zeven jaar op de teller was de tijd dan ook rijp voor een nieuwe generatie. Dat zie je niet meteen, maar hij profiteert wel van de ervaring die Renault al heeft opgedaan.
Je vindt weinig merken met een sportief palmares dat zo divers is als dat van Renault: wereldkampioen F1, winnaar in Le Mans, winnaar in de rallysport… en in Parijs-Dakar. Dat laatste heeft Renault te danken aan de broers Marreau. Wij trokken op pad met hun Renault 20 Dakar uit 1981.
Nauwelijks enkele weken na de voorstelling van de nieuwe Alpine, schuift Renault een nieuwe atleet naar voor. De liefhebbers kijken al even hard uit naar de komst van de nieuwe Mégane RS. Maar die is wel wat veranderd.
Tien jaar nadat het merk zijn eerste Koleos lanceerde, is Renault klaar met de tweede generatie van zijn luxueuze SUV. Wijzigt dat veel aan het DNA van dit model?
In de vorige generatie had de Renault Twingo nog recht op zijn eigen R.S., met een leuke rijdynamiek. Door de motor naar achter te verhuizen, hadden we gehoopt dat de R.S.-ingenieurs zich al in de handen wreven met de nieuwe Twingo.
Van een alternatieve facelift gesproken: halfweg zijn levenscyclus krijgt de elektrische Zoë geen nieuwe kleren aangemeten, maar een dubbel zo grote batterij voor 400 km rijbereik.
Met de nieuwe generatie, evolueert de Renault Scénic. Niet als in een technische evolutie, maar in de existentiële betekenis van het woord. De Scénic geeft een nieuwe invulling aan de term ‘monovolume’.
De vernieuwing van het Méganegamma is enkele maanden geleden ingezet. Met de komst van de Grandtour break gaat het volop verder. Met zijn komst wordt op zijn minst één vergelijking onvermijdelijk.
In de Golfklasse heeft elke constructeur zijn eigen aanpak. Renault laat er nu de vierde generatie los, die zonder complexen aan de start komt.
Met de Talisman brengt Renault een knap getekende, ruime en dynamische berline terug. De ‘French touch’ spreekt opnieuw tot de verbeelding. Zijn ambitie is echter niet min: doorbreken tussen de grote familiewagens.
Met de Renault Kadjar stapt het Franse merk eindelijk binnen op de markt van de compacte SUV’s. Na de flop die de Koleos was, lijkt Renault het juiste recept te pakken te hebben om zich een belangrijk deel van de koek toe te eigenen.
De hele zomer lang gaan we in op een vraag die geregeld terugkeert: wat wordt de oldtimer van morgen, waarin kan ik investeren? Elke week presenteren we u drie youngtimers die net het statuur van oldtimer krijgen of gekregen hebben.
De hele zomer lang gaan we in op een vraag die geregeld terugkeert: wat wordt de oldtimer van morgen, waarin kan ik investeren? Elke week presenteren we u drie youngtimers die net het statuur van oldtimer krijgen of gekregen hebben.
Een goed jaar na Nissan maakt alliantiepartner Renault zijn C-segment SUV wereldkundig. Of de Kadjar genoeg in huis heeft om het succes van de Qashqai te evenaren?
Na dertig jaar trouwe dienst heeft Renault het begrip Espace zoals we dat kenden plechtig begraven. De naam blijft, maar hij wordt anders ingevuld. Deze Espace mag er dan heel anders uitzien, hij blijft wel een ruimtewonder.
Na een DeTomaso, een Rolls-Royce en een Porsche is het tijd om met de voeten op de begane grond te landen. In deze aflevering van ‚Waarom moet hij weg?’ brengen we u de Renault 4 van Gregory Schreiden. Hoewel, zijn R4?
Wat roept de Renault Twingo bij u op? Grappig, kleurrijk, klein van buiten en groot van binnen? Bij ons toch. Alleen, aan alles komt blijkbaar een einde.
We vieren dit jaar het dertigjarig bestaan van de Renault Espace. Dat zijn verschillende jaargangen, en èèn ‚loco’ Espace waar we nog even op willen terugkeren.
Renault heeft zwaar gegokt op elektrische voertuigen. Terwijl de opgang van dit type auto slabakt, brengt Renault zijn meest overtuigende versie in stelling: de Zoe. Ook wel, de elektrische Clio.
Op de Heysel pakt Renault uit met twee bijkomende varianten van de nieuwe Clio: de Grandtour en de sportieve RS. Daarnaast beleeft de nieuwe Fluence zijn Europese première op de spectaculaire stand, die eerder al te zien was op het autosalon van Parijs.
Het is een laatste redmiddel voor de Renault Laguna Coupé, die een zuinige 1.5 dCi 110 pk ingeplant krijgt in de hoop een breder publiek te bereiken. Een commerciële keuze, waarin elke vorm van emotie ontbreekt…
Bij Renault heeft men nog reden tot blijdschap sinds de uitstap als constructeur uit de F1. Want Red Bull rijdt met Renault-motoren. Om die liaison te vieren, heeft Renault een beperkte serie uit van de Twingo R.S.
De Mégane blijft de sterkhouder in Renaults gamma. Het nieuwe modeljaar kreeg in enkele van zijn verschillende verschijningsvormen een opfrisbeurt.
Behoort u tot de eersten die een Ray-Ban kochten, een cd en later een blu ray-speler? Proficiat, u behoort de vernieuwers. En zouden jullie nu ook massaal de Renault Twizy kunnen kopen aub?
Zelfs al is de wil er wel, toch moeten ook wij toegeven dat een reden om (nog) geen elektrische auto te kopen, snel gevonden is. Maar met de Renault Kangoo Maxi Z.E. is dat net iets moeilijker geworden.
In 2008 wandelde Renault het segment van de compacte SUV’s binnen met de atypische Koleos. Zijn uiterlijk was ongewoon, evenals zijn afkomst. Maar bovenal nam zijn carrière een onverwachte wending. Daar moesten we aan denken toen we de facelift te zien en te rijden kregen.
Nadat Renault de Gordini-badge toevoegde aan zijn sportieve RS-modellen, krijgen ook de andere die behandeling. De sympathieke Wind roadster is er zo eentje.
Dit jaar vieren we een halve eeuw Renault 4, de meest geproduceerde Franse auto ooit. En ergens in Frankrijk vond een gekkerd het een leuk idee dit te vieren met een R4 met 250 pk. Waar is dat feestje?
Renault Sport is klaar met de Wind. Deze kleine cabrio op basis van de Twingo RS is een strikte tweezitter, die pas na de zomer bij ons in de showroom zal staan. Voorzien van een eenvoudig kanteldak is hij geknipt voor de zomer én meteen winterproof.
Vier redenen waarom ik weg ben van de Renault Mégane RS. En jij dat ook zou moeten zijn. En één minpuntje toch ook.
Bij Renault is het momenteel al cabrio wat de klok slaat. In Genève was er de Wind, en nu kunnen we rijden met de Mégane Coupé-Cabrio.
Alhoewel de nieuwe Mégane-familie bij Renault nog niet helemaal compleet is, zijn de ‘hardlopers’ qua verkopen inmiddels wel verschenen. Eén daarvan is beslist de nieuwe Mégane Estate die het met name op de Nederlandse markt goed zal gaan doen.