Peugeot 207 CC te koop: tweedehands en nieuw

Peugeot 207 CC

Peugeot 207 CC

De Peugeot 207 CC wordt in 2007 als coupé-cabriolet gepresenteerd

De Franse autoproducent Peugeot breidde midden jaren '80 haar economyserie uit met een open versie van de Peugeot 205. Sindsdien hoorden cabriolets standaard tot de collectie van de Fransen. In de vanaf 1998 geproduceerde voertuiggeneratie nam de producent echter afscheid van het concept van een klassieke Cabrio met stoffen dak. Lees meer

Vind nu uw droomauto

Tussen de 2,4 miljoen auto's, op de grootste online automarkt, Europawijd.

Peugeot 207 CC - Carrosserievorm

Peugeot 207 CC - Carrosseriekleur

In plaats daarvan ontwikkelde Peugeot eind jaren '90 een constructie met een elektrohydraulisch te openen stalen dak, en werd zo één van de eerste aanbieders van een coupé-cabriolet in de economyklasse. De eerste generatie van de cabrio met stalen dak van Peugeot werd van 2000 tot 2008 als modell 206 CC gebouwd. Reeds een jaar voor het einde van de productie stond met de Peugeot 207 CC een opvolger klaar, waarmee het succesvolle concept van de voorganger aan het begin van het cabrioseizoen van 2007 voortgezet werd.

Nadruk op de dynamische designaspecten bij de Peugeot 207 CC

De Peugeot 207 CC sluit zowel constructietechnisch gezien alsook optisch gezien direct aan bij de coupé-cabriolet van de eerste Peugeot CC-generatie. Echter benadrukten de designers bij de 207 CC nogmaals het dynamische karakter dat bij deze voertuigklasse hoort. Zo kreeg de verkorte voorkant van de 207 CC een groter radiatorrooster dat bijna over de gehele breedte van de auto loopt, en staan de roosterlamellen verder uit elkaar. De traanvormige koplampen werden smaller en langer en reiken nu bijna tot aan de vlakker geplaatste voorruit. Het effect van de ook bij het voorgangermodel reeds zeer steil afhellende achterkant benadrukten de ontwikkelingsingenieurs met een nog hoger geplaatste achterspoiler en bredere achterlichten.

De dakconstructie van de coupé-cabriolet Peugeot 207 CC

Aan de basisstructuur van de coupé-cabriolet veranderde daarentegen niets. Ook de vanaf 2007 gebouwde cabriogeneratie werd uitgerust met een hydraulisch vouwbaar stalen dak dat zich per druk op de knop in de kofferruimte laat zakken. Het voordeel van deze dakconstructie: in vergelijking met een textieldak kunnen dankzij deze bouwwijze vooral het geruis door de wind en het rijden beperkt worden. Bovendien biedt het stalen dak een betere bescherming tegen klimaatinvloeden. Voor de Peugeot 207 CC kan optioneel bovendien ook nog een windschot besteld worden, waarmee tocht en het geruis van de wind zich tijdens het rijden met open dak laat beperken. Bij een gesloten dak heeft de bagageruimte in de Peugeot 207 CC een laadvolume van circa 450 liter. Bij een opgevouwen dak beperkt het laadvolume zich tot zo'n 190 liter.

De benzinemotoren in de Peugeot 207 CC hebben een vermogen tot 156 pk

De Fransen rustten de Peugeot 207 CC met de krachtigste benzinemotoren uit de economyserie uit. Zo wordt de coupé-cabriolet in de instapversie met een 1,6 liter motor geproduceerd met een vermogen van 88 kW (120 pk). Er is echter ook een krachtigere benzinemotor verkrijgbaar met een vermogen van 115 kW (156 pk).

De dieselmotoren van de Peugeot 207 CC

Ook voor de dieselmodellen koos de fabrikant voor motoren met een cilinderinhoud van 1,6 liter. Toen de Peugeot 207 CC voor het eerst op de markt verscheen werd hij in de basisuitvoering aanvankelijk met een motor met een vermogen van 66 kW (90 pk) uitgerust. Tijdens het modelonderhoud in 2010 werd deze motor licht gemodificeerd. Het topmodel is uitgerust met een dieselmotor met een vermogen van 82 kW (112 pk).

Beoordelingen voor Peugeot 207 CC

228 Beoordelingen

4,4

Technische gegevens van de Peugeot 207 CC

Overzicht van de technische gegevens, zoals verbruik, pk, afmetingen en gewicht

Toon technische gegevens