Peugeot 207 te koop: tweedehands en nieuw

Peugeot 207

Peugeot 207

Goede positie voor het cabriomodel van de Peugeot 207 Met de productiestart van de Peugeot 207 in 2006 liet het Franse autoconcern Citroën-Peugeot zien welke mogelijkheden een compact model heeft: van wendbare stadsauto met reiskwaliteiten en een kleine combi met een flinke laadruimte tot prijsbewuste coupé met de weervaste plezierfactor van een cabrio met stalen dak. Lees meer

Vind nu uw droomauto

In 2.4 miljoen auto's bij Europa-breed de grootste online automarkt.

Met de nieuwe 207-serie, die naadloos aansloot bij de successen van de kleinere voorganger Peugeot 206, werd dit alles gerealiseerd door de constructeurs van het leeuwenmerk. Terwijl er in Frankrijk van de drie- en vijfdeurs sedans miljoenen verkocht werden, veroverde de coupé-cabrio Peugeot 207 CC in Duitsland de plaats van één van de bestverkochte import cabriolets van zijn klasse. Bovendien kwamen de Fransen in 2007 met de combiversie 207 SW als één van de eerste producenten met een model uit de nieuwe voertuigklasse van de compacte combi's op de markt. De verschillende Peugeot 207 modellen werden geproduceerd in de Peugeot fabrieken in Frankrijk, Spanje en Slowakije.

Milieutechnologie in de Peugeot 207

Peugeot liep traditioneel al voorop op het gebied van uitlaatgasreiniging. De producent rustte de twee dieselmodellen van de Peugeot 207 vanaf het begin dan ook standaard uit met een roetfilter. Als benzinemodel kon de Peugeot 207 vanaf 2007 met een 88 kW (120 pk) motor besteld worden. Deze voldeed aan de Euro 5-norm en was samen met de constructeurs van BMW ontwikkeld. Uiterlijke bijzonderheid bij de Peugeot 207: naast de klassieke uitvoering werden alle modellen optioneel in een sportversie vervaardigd. Deze hadden een dynamisch vormgegeven voorkant met geïntegreerde mistlichten en sportieve velgen. De Peugeot 207 als sedan en combi werd aangeboden in zeven uitrustingsvarianten. Als combi en driedeursauto was de sportieve topversie Peugeot 207 RC verkrijgbaar. De motor hiervan werd eveneens samen met BMW ontwikkeld en is ook in de Mini Cooper S aanwezig.

Motoren van de Peugeot 207

Het RC topmodel met turbo-oplading en 1,6 liter cilinderinhoud beschikte over 128 kW (175 pk) en bracht de Peugeot 207 tot een maximumsnelheid van 220 km/u. De grootste benzinemotor bereikte in 7,6 seconden een snelheid van 100 km/u. De Peugeot 207 kwam ook met een 110 kW (150 pk) motor op de markt, deze had eveneens een cilinderinhoud van 1,6 liter. De in het eerste jaar aangepaste motor met 80 kW (110 pk) werd in 2007 vervangen door de zuinigere 88 kW (120 pk) motor. Met een CO2-waarde van 139 g/km en een gemiddeld brandstofverbruik van 6,0 liter voldeed deze motor al aan de Euro 5-norm. De kleinere benzinemodellen met een cilinderinhoud van 1,4 liter, bekend van de Peugeot 206, presteerden tussen 54 kW (73 pk) en 70 kW (95 pk) en verbruikten gemiddeld tussen de 6,3 en 6,1 liter (150 g/km en 140 g/km CO2). De beschikbare dieselmotoren voor de Peugeot 207 waren twee 1,6 liter versies met 66 kW (90 pk) en 80 kW (110 pk). Deze hadden met een gemiddeld brandstofverbruik van 4,7 liter c.q. 4,5 liter een CO2-waarde van 124 g/km c.q. 120 g/km en behoorden daarmee tot de schoonste diesels van hun klasse.

De Peugot 207 CC

De cabrio met het elektrohydraulisch inklapbaar stalen dak werd aangeboden met een 80 kW (110 pk) dieselmotor evenals met een benzinemotor met 88 kW (120 pk) en 110 kW (150 pk). Afhankelijk van de motor bereikte de Peugeot 207 CC topsnelheden tussen de 193 en 210 km/u. Het zuinigste model was de diesel met een gemiddeld brandstofverbruik van 5,0 liter en een CO2-uitstoot van 130 g/km. Bijzonderheid bij de diesel: de overboost-functie zorgde met een kortdurende verhoging van de inlaatdruk voor betere acceleratiewaarden bij een amper gestegen brandstofverbruik.