De Mercedes EQE SUV is de volgende knaller in de elektroboom van Stuttgart. Deze nieuwkomer schermt met binnenruimte en comfort, terwijl enkele handige ingrepen een rijbereik van bijna 600 kilometer moeten opleveren. Bluf of waarheid?
Mercedes-AMG sloopt een heilig huisje met de nieuwe generatie C-Klasse. Want veelcilinders maken plaats voor een viercilinder met elektrokracht. Is dat wat, zo’n C 43 AMG met viercilinder? Autoscout24 zocht het uit!
Mercedes blijft zijn elektrische gamma tegen sneltempo uitbreiden. De meest recente toevoeging is een grote elektrische SUV met een ruim rijbereik, luxe en optioneel zeven zitplaatsen. Zijn naam? Simpel: EQS SUV.
De Mercedes GLC is terug van weggeweest om opnieuw de favoriet onder de bedrijfswagens te worden. De looks zijn misschien hetzelfde, maar de kwaliteiten zitten onderhuids. Zoals de uitsluitend hybride aandrijflijnen. Of toch bijna uitsluitend.
Mercedes lanceert steeds meer elektrische modellen, maar dat wil niet zeggen dat die modellen geen AMG-versies kunnen krijgen. Valt er wat rijplezier te rapen in deze Mercedes-AMG EQE 43?
De Mercedes SL gaat een nieuw tijdperk in: dat van AMG. De Duitse klassieker wordt voortaan in Affalterbach ontwikkeld, waardoor hij het moderne van Mercedes koppelt aan een potige V8-motor. De filosofie van het model zou ongewijzigd zijn, maar het resultaat is allesbehalve een gezapige GT...
Na de EQS voegt Mercedes de EQE toe aan zijn elektrische gamma. De twee modellen delen meer dan een ster op de snoet, want deze nieuwe EQE mikt eveneens op efficiëntie met behulp van ideale luchtgeleiding en een grote batterij. Is deze compacte kopie de ideale elektrische berline uit Stuttgart?
In 2002 ambieerde Maybach een plek op het allerhoogste niveau. Maar wat twintig jaar geleden niet lukte als zelfstandig merk, lukt nu wel als topuitvoering: de Mercedes-Maybach S-Klasse is aan zijn tweede generatie toe. Autoscout24 liet zich gewillig onderdompelen in de luxe.
Een nieuwe generatie C-Klasse, een nieuwe plug-inhybride. Deze keer legt Mercedes de klemtoon op elektriciteit: de C 300 e krijgt een grote batterij waarmee hij meer dan 100 elektrische kilometers ver geraakt.
Het vlaggenschip van Mercedes’ elektrische gamma legt op papier een indrukwekkend rijbereik voor. Haalt hij dat in de praktijk ook?
Zakelijke rijders stappen massaal over op hybride en elektrisch, maar de oude liefde blijft: Mercedes biedt zijn C-Klasse Break nog steeds als diesel aan. Welke kwaliteiten heeft de C 200 d vandaag nog?
Na enkele jaren is Mercedes’ grote vierdeurscoupé bij de plastisch chirurg gepasseerd voor een kleine botoxkuur die zijn sportieve kant meer in de verf moet zetten. Kan de CLS blijven verleiden?
Mercedes-Benz rust zijn mooie shooting brake uit met de vurige AMG viercilindermotor met meer dan 400 pk. Maakt dit de ruimere CLA tot één van de leukste breaks op de markt?
De nieuwe Mercedes C-Klasse kiest in het kielzog van de grotere E voor een verhoogde break. De All-Terrain ziet zijn bodemvrijheid met 4 centimeter toenemen en moet een brug slaan tussen de C-Klasse Break en de GLC. Maar is zijn bestaan gerechtvaardigd?
Zowat een jaar na de lancering van de nieuwe generatie S-Klasse voorziet Mercedes zijn luxelimousine van een stekkerhybride. Autoscout24 liet zich gewillig rondrijden.
De uitbreiding van Mercedes’ EQ-gamma lijkt niet te stoppen. Nu is de gezins-SUV GLB aan de beurt voor een elektrische behandeling, waarbij hij het design en de technologie van zijn kleine broer overneemt.
Met de EQS mengt Mercedes klassieke luxe met een hypermoderne aandrijving. De limousine is er in twee vermogensversies en moet 780 kilometer halen op een volle batterij. Is dit echt de S-Klasse onder de elektrische auto’s?
Je denkt misschien dat het een facelift is, maar de Mercedes C-Klasse steekt van kop tot teen in het nieuw. Hij krijgt een nieuw chassis, nieuwe motoren en vooral nieuwe technologie.
Mercedes-Benz houdt zijn ultrakrachtige AMG-viercilinder niet alleen voor de A-Klasse. Ook de afgeleide modellen profiteren ervan, zoals de 421 pk sterke gezinscrossover: de GLA 45 S.
Met de nieuwe S-Klasse wil Mercedes nieuwe maatstaven zetten voor luxe, comfort en technologie. Tegelijk moet die de basis vormen voor toekomstige afstammelingen. Is dit nog steeds de koning van de grote berlines?
Mercedes heeft een derde elektrische model aan zijn gamma toegevoegd: de EQA. De compacte SUV heeft een rijbereik van meer dan 400 kilometer dankzij een batterij van 66,5 kWh. Autoscout24 gaat op ontdekking.
Na de facelift van de E-Klasse neemt Mercedes de AMG-versie onder handen. Naast opgefriste looks krijgt de Duitse sportieve berline meer comfort. Autoscout24 trok op pad met de krachtigste variant, de E 63 S 4Matic+.
In tegenstelling tot de concurrentie wil Mercedes zijn GLB duidelijk oriënteren op gezinnen, met een interessante interieurruimte, premiumcomfort en optioneel zeven zitplaatsen. Springt de benzineversie, de GLB 200, er tussenuit?
In tegenstelling tot de trend besloot Mercedes de plug-inhybridemotor van zijn grote GLE te combineren met een dieselmotor. Om betere prestaties te kunnen bieden is hij daarnaast uitgerust met een grote batterij. Maakt dat ‘m de koning van de soberheid?
De Mercedes E-Klasse belandt na een carrière van vier jaar onder het mes. Hij krijgt een lichte facelift en, belangrijker nog, nieuwe technologie en milde hybride aandrijvingen.
Met zijn forse batterij wil de Mercedes A 250 e zich profileren als een plug-in die niet enkel aan het fiscaal kantje denkt. Weet deze Duits een blijvende indruk na te laten?
De Mercedes-Benz GLS is veel meer dan alleen een verlengde versie van de GLE, het is natuurlijk de S-Klasse SUV. Dat zegt het merk tenminste. Maar is dat ook zo? We zoeken het uit!
De Mercedes GLC kreeg recent een update. Niet meer dan logisch dat de ‘coupé’ versoe snel zou volgen. De wijzigingen aan de opgefriste Mercedes GLC Coupé zijn uiterlijk discreet, maar onderhuids diepgaand. Dat merk je zelfs met de Mercedes GLC 200 Coupé, het basismodel.
Een jaar nadat we voor het eerst vernamen hoe Mercedes’ elektrische SUV EQC er zou uitzien, konden we hem in ons verkeer in alledaagse omstandigheden testen. We zijn onder de indruk… maar niet betoverd.
Onze eerste kennismaking met de Mercedes CLA liet ons onvervuld achter. Dus grepen we graag nog eens terug naar de Mercedes CLA 180, het basismodel. Een heerlijke ervaring.
Al eens een Mercedes G500 horen voorbijdenderen? Heerlijk. Maar dat verbruik? Gelukkig heeft Mercedes nu ook een diesel in de nieuwe G-klasse klaar. Hoe goed is het huwelijk tussen de diesel en de G-klasse? De Mercedes G350d heeft de antwoorden klaar.
Dieselhaters zullen het niet graag horen, maar de combinatie dieselmotor en plug-in hybride in de Mercedes 300de is briljant. Eén stommiteit verpest echter het perfecte rapport.
Hoewel hij afmetingen en een aantal trekjes deelt met de Vito-bestelwagen is de Mercedes V-klasse allerminst een ‘camionet’. Hij heeft zelfs meer weg van een limousine die van zijn binnenruimte een extra verkoopargument gemaakt heeft.
Enkele dagen geleden hadden we een rendez-vous gepland met de sublieme nieuwe Mercedes CLA. We stonden al helemaal klaar om uit te gaan, en toen toverde Mercedes een rain check tevoorschijn.
Net na de Mercedes C-klasse krijgt ook de AMG-versie van die laatste een update. ‘Joepie, nog meer pk’, denkt u dan. Wel, deze keer niet. Maar hij zet zijn cavalerie wel beter aan het werk voortaan.
Met de X-klasse wil Mercedes aantonen dat er ook plaats is voor een luxe-aanbod in de pick-up markt. De juiste gok?
Volgend jaar viert de Mercedes G-klasse zijn 40ste verjaardag. Raad eens welke generatie Mercedes vandaag onthult? De tweede nog maar. De G-klasse is wel geëvolueerd met de jaren, maar dit is de eerste keer dat Mercedes zijn G volledig heeft herzien.
Bij Mercedes stond vorig jaar synoniem voor dreamcars. Vier nieuwe cabriolets stelde het merk voor. Nu het weer het opnieuw toelaat, kruipen we achter het stuur van de SL. Bij Mercedes is dat onder de cabrio’s tegenwoordig een middenklasser.
OK, de titel provoceert. Vooral omdat we zelf van oordeel zijn dat de S-klasse de top in zijn segment is. Maar wat er staat, is correct…
Een nieuwe rubriek in AutoScout24 Magazine: we richten de schijnwerpers op een auto die dit jaar 30 wordt. En zo officieel de nieuwe oldtimerleeftijd bereikt. Vandaag kijken we naar de Mercedes SL.
Knap en snel, dat vat de AMG GT al sinds zijn debuut goed samen. Maar deze giftig groene R doet hem van een schoonheid in een beest veranderen. Dit is de Mercedes-AMG GT-R, geïnspireerd op de GT3-racer.
Van de E-klasse break bestaat al een versie met vierwielaandrijving, dus de kost om een alleterreinbreak te ontwikkelen lag volgens Mercedes niet te hoog. Waarmee het merk het feestje komt verstoren van de Audi A6 Allroad en de Volvo Cross Country.
Toen mijn hoofdredacteur me voorstelde om een test te doen met de Mercedes SLC, wilde ik natuurlijk meteen de krachtige 43 AMG. Die bleek helaas onbeschikbaar, waarop Mercedes me voorstelde om… een 250d diesel te proberen. Die ik met enig voorbehoud aanvaardde.
We komen niet vaak een politievoertuig tegen in de zoekertjes op onze site. Maar wie deze advertentie leest, snapt snel dat de Mercedes G-klasse hier geen echte politiewagen is. Wat is dan het verhaal achter deze G-klasse en waarom moet hij weg?
Het is elk jaar hetzelfde liedje: met de vakantie in zicht, moet er plots weer over diëten gesproken worden en het lichaam dat er goed moet uitzien om te paraderen aan het strand. Wel, laat dit jaar dat dieet maar voor wat het is en schaf u gewoon een Mercedes C-klasse cabrio aan om te paraderen.
Als 2015 het Jaar van de SUV was voor Mercedes, dan is 2016 goed op weg om het Jaar van de Dream Car te worden. In afwachting van de Mercedes C-klasse Cabrio en de E-klasse AMG, krijgen we in de vorm van de SLC zelfs een iets toegankelijker droom.
Voor Mercedes is dit de belangrijkste auto van 2016. Een nieuwe E-klasse is, eigenlijk minstens net zozeer als de nieuwe S-klasse, van symboolwaarde voor Mercedes. Hij draagt alle savoir-faire van het merk uit. Ook nu zet de E-klasse nieuwe bakens uit.
Na de grote S-klasse is het nu de beurt aan de kleine Mercedes C-klasse om een plug-in hybride model in het gamma te ontvangen: de C350e. Hij blijkt een bijzonder overtuigend alternatief voor de almachtige dieselmotor die nog steeds heerst over dit segment.
Nadat we met de ‚gewone’ Mercedes C-klasse Coupé mochten rijden, overhandigde Mercedes ons de sleutels van de AMG-versie. Zoals steeds werkt de magie uit Affalterbach bijzonder goed.
C-klasse, S-klasse, S-klasse Coupé, S-klasse Cabrio… Het lijkt wel al glamour en glitter wat de ster uitbrengt dezer dagen. Het geeft ook goesting in wat komen gaat. De nieuwe E-klasse en SL zijn voor binnenkort, maar hier hebben we alvast de C-klasse Coupé.