Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
skoda-karoq-back

Skoda Karoq

1 / 4
skoda-karoq-back
skoda-karoq-interior
skoda karoq test drive autoscout24 002
skoda karoq test drive autoscout24 002

Sterke punten

Ruim interieur Prijs/ kwaliteit Premium uitstraling…

Zwakke punten

… maar brave looks Somber interieur Luidruchtige diesel

Skoda Karoq Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Skoda Karoq, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:7.3 - 11.2s
Maximumsnelheid:186 - 221 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):108 - 151 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):4.1 - 6.6 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4382 x 1841 x 1603 mm
Portieren:5
Kofferruimte:521 - 1630 liter
Aanhangergewicht:482 - 706 kg

Een simply clevere SUV

In 2017 introduceerde Skoda zijn Karoq SUV, het kleinere broertje van de Kodiaq en meteen de spirituele opvolger van de Yeti. In 2021 kreeg de Karoq een subtiele facelift

Interesse in een Skoda Karoq

Skoda Karoq tweedehands auto
Skoda Karoq nieuwe auto
Skoda Karoq dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Goeie redenen

  • De Karoq geniet van een zeer volwassen uitstraling en hoeft daardoor niet onder te doen voor concerngenoten Volkswagen Tiguan en Audi Q5.

  • Hoewel een somber interieur mag de Karoq uitpakken met de meest moderne snufjes van de Volkswagen stal.

  • Met zijn aanbod van interessante motoren en optionele 4x4 is de Karoq een échte SUV.

  • Hoewel compacter dan grote broer Kodiaq, blijft de Karoq een ruime en praktische gezinswagen.

Alle belangrijke gegevens over de Skoda Karoq

Motoren

Geen elektrificatie voorin deze Karoq. Skoda houdt het op klassieke en bewezen benzine- en dieselmotoren.

Dieselrijders krijgen de keuze uit een 1.6 TDI viercilinder turbodiesel en een 2.0 TDI viercilinder turbodiesel. De 1.6 TDI was beschikbaar tussen 2017 en 2021 en stuurde 115 pk naar de voorwielen. In 2021 werd dat motorblok vervangen door de 2.0 TDI met een vermogen van 116 pk. Sinds de lancering in 2017 is de Kodiaq beschikbaar met de 150 pk-versie van de 2.0 TDI. Een manuele transmissie is standaard op deze motoren, een automaat optioneel. De 2.0 TDI kan uitgerust worden met vierwielaandrijving.

Op vlak van benzinemotoren biedt Skoda een 1-liter driecilinder, een 1.5-liter viercilinder en een 2.0 viercilinder turbobenzine aan. De 1.0 TSI is 110 pk sterk terwijl de 1.5 TSI 150 pk naar de voorwielen mag sturen. De 2-liter TSI is de topmotor en mag maar liefst 190 pk naar de voorwielen van de Karoq sturen.

Afmetingen

Met zijn lengte van 4.38 meter, breedte van 1.84 meter en hoogte van 1.60 meter mag je gerust zeggen dat de Karoq een technisch broertje is van de Volkswagen Tiguan. De riante wielbasis van 2.6 meter zorgt voor een verhoogd zitcomfort voor de inzittenden.

Het koffervolume van 521 liter achterin de Karoq stelt allerminst teleur. Waardoor dit een ideale auto is voor gezinnen. Kantel je de achterbank, dan stijgt het koffervolume naar 1.630 liter.

Uitvoeringen

Bij zijn introductie was de Skoda Karoq beschikbaar in 3 uitvoeringen: Ambition, Style en Sportline. Vanaf de facelift in 2021 werd het gamma lichtjes aangepast en hernoemd naar Active, Clever en Sportline.

Instapversie Ambition/ Clever mixt een lage prijs met een minimum aan uitrusting. Vanaf uitvoering Style/Clever is Skoda iets vrijgeviger. Met standaard zaken zoals een achteruitrijcamera en 16-duims lichtmetalen velgen. Uitvoering Sportline mag je zien als de sportieve aankleding van de Kodiaq. Met forse 18-duims velgen, sportzetels, verwarmd sportstuur en een standaard navigatiesysteem.

Nieuw- en tweedehandsprijzen

De catalogusprijzen van de Soda Karoq starten aan 28.340 euro (Active 1.0 TSI) en lopen door tot 50.285 euro (Sportline 2.0 TDI 4x4).

Op de tweedehandsmarkt start de Skoda Karoq aan 18.000 euro. Voor recentere faceliftexemplaren ben je minimaal 27.000 euro kwijt.

Design-highlights en interieur

De Karoq neemt Skoda’s SUV-designtaal over die werd geïntroduceerd door de Kodiaq. Met stoere en vlakke koetswerkpanelen en een zelfzekere blik. De Karoq straalt kwaliteit uit. Het interieur is zakelijk afgewerkt en geniet van comfortabel veel ruimte.

Discreet dynamisch of opvallend sportief

Of je nu voor de basisversie of de sportieve Sportline uitvoering gaat, de Karoq heeft een discreet dynamisch voorkomen. Met frisse kleuren en mooie velgdesigns geeft de Karoq een volwassen indruk. Uitvoering Sportline geeft met zijn aangepast bumperwerk en standaard 18-duims velgen een zeer sportieve uitstraling.

No nonsense

Voor het interieur van de Kodiaq ging Skoda duidelijk uit van een no nonsense aanpak. Rechte lijnen, een zakelijke afwerking en in de hogere uitvoeringen digitale schermpraal. Hoewel zakelijk, zorgt de ruimte van het interieur dat we hier écht wel mogen spreken over een gezins-SUV.

Rijhulp en veiligheid

Bij zijn debuut in 2017 kreeg de Skoda Karoq de maximumscore van vijf sterren op de Euro NCAP-crashtests. Vanaf de basis beschikt de Karoq over een noodrem, vertrekhulp, parkeersensoren achteraan en led-koplampen. Optioneel kan je Karoq uitrusten met een ruim gamma een veiligheidsnufjes.

Alternatieven

De Skoda Karoq deelt zijn technische basis met de Volkswagen Tiguan en Seat Ateca, dus die mag je zonder twijfel zien als alternatieven. Peugeot heeft de 3008, terwijl Mazda de CX-5 en Renault de Austral als alternatief naar voren schuift.

FAQ

Heeft de Skoda Karoq 4x4?
De strafste dieselversie van 150 pk (2.0 TDI) kan optioneel uitgerust worden met vierwielaandrijving
Is de Skoda Karoq een ruime auto?
De Karoq etaleert zich als een échte gezins-SUV. Niet enkel door zijn ruimte in het interieur maar ook de koffer van 521 liter valt riant te noemen.