Wanneer we het hebben over een sportieve premium coupé, dan wenden we automatisch de blik naar Duitsland. Maar nog verder naar het Oosten zien we nog een interessant alternatief.
Dit is de eerste echt nieuwe Mitsubishi sinds 2012, en de eerste sinds het merk in de Renault-Nissan Alliantie is opgenomen in mei 2016. Alleen, van dat laatste is nog niet veel te merken, noch op technisch gebied, noch op strategisch vlak.
In de vorige generatie had de Renault Twingo nog recht op zijn eigen R.S., met een leuke rijdynamiek. Door de motor naar achter te verhuizen, hadden we gehoopt dat de R.S.-ingenieurs zich al in de handen wreven met de nieuwe Twingo.
Utah Motorsport Campus, Salt Lake City, USA. Hij staat voor ons, de Ford GT. Het moment van de waarheid is aangebroken: wij gaan er eindelijk mee rijden.
In een wereld waar de turbo domineert, zowel in de industrie als in de sport, is het soms een openbaring om nog eens een goedkoop speeltje in handen te kunnen nemen, met atmosferische motor en met een goede technische ontwikkeling. De Subaru BRZ is er zo eentje…
We hadden gedacht dat de VW Arteon de opvolger was van de Passat CC, maar eigenlijk vervangt hij eerder de Phaeton bovenaan de hiërarchie van VW. De Arteon vertoont niet alleen premiumambities, maar hij heeft ook alle troeven aan boord om die ambities waar te maken.
Isuzu maakt van de update van zijn D-Max pick-up gebruik om hem licht te veranderen. Zo krijgt hij een nieuwe dieselmotor en een nieuwe versnellingsbak. Is dat voldoende om het zijn rivalen lastig te maken? Misschien wel.
Met de generatiewissel is de Opel Insignia een trapje geklommen in de hiërarchie. Hij is niet alleen volwassener, maar ook meer hi-tech en premium. Met deze berline wil Opel opnieuw een adellijke familiewagen in zijn rangen tellen.
In afwachting van de nieuwe BMW M5, die de handen vol zal hebben aan de Mercedes-AMG E63 S, heeft het Beierse merk een M Performance in de 5-Reeks klaargestoomd. Helpt die de wachttijd te verkorten?
Net geen tien jaar na het Mini E-proefproject elektrificeert de BMW-dochter één van zijn productiemodellen: de nieuwe Countryman met 2-Reeks Active Tourer-techniek.
Met de vijfde generatie van de Discovery brengt Land Rover een model dat even goed dat als de Range Rovers, maar aan een ‘iets’ vriendelijker tarief. Avontuurlijke gezinnen zijn bij deze verwittigd.
Met zijn Ampera-E werpt Opel zich op de markt van de elektrische wagens. Het aanbod: het rijbereik van een Tesla, maar niet de prijs van een Tesla. Heef Opel hier goud in handen?
Voor het eerst in zijn nog jonge geschiedenis als autoconstructeur, vervangt McLaren een model. De fantastische 650S mag op pensioen, hier is de 720S. Daarmee krijgt de Super Series voor het eerst een tweede generatie-model.
De Ibiza is voor Seat een bijzonder belangrijk model, zowel wat verkoopsvolume betreft, maar ook als imagobouwer. Meteen ook de reden waarom Seat noch kosten, noch moeite gespaard heeft om van de vijfde generatie Ibiza één van de meest ontwikkelde te maken.
De held van vandaag in onze reeks is een elegante Italiaanse berline die onder de motorkap een groot geheim verbergt: een Ferrari-motor. Welkom bij de Lancia Thema 8.32.
Wie dacht dat Suzuki door de Baleno minder aandacht zou spenderen aan de Swift, die heeft het goed mis. Getuige daarvan de derde generatie, die op alle vlakken beter doet.
De Alfa Romeo Disco Volante Spyder is een liefdeskind, geboren uit passie voor auto’s toen ze nog een kunstvorm waren en ambachtelijk groeiden. We mochten van nabij kennismaken met het eerste van slechts zeven exemplaren.
Toen de facelift van de charismatische Optima berline aan de orde was, maakte Kia van de gelegenheid gebruik om hem ook een break-pak aan te meten: de Sportswagon. Die blijkt meer te zijn dan alleen maar een knap gezicht.
Op zijn sokken bijna, met 300 pk om de voorwielen te voeden, is de nieuwe Seat Leon Cupra een zekere Honda Civic Type R op de hielen gekomen. We mochten kennismaken.
Hoewel de Kia Picanto bij de stadsauto’s nooit spontaan in de mentale lijstjes opduikt, is hij nochtans financieel een zeer voordelige keuze binnen zijn klasse. Een gegeven dat deze derde generatie nog meer in de verf zet, in een bijzonder goed uitgewerkte uitvoering.
Een nieuwe rubriek in AutoScout24 Magazine: we richten de schijnwerpers op een auto die dit jaar 30 wordt. En zo officieel de nieuwe oldtimerleeftijd bereikt. Vandaag kijken we naar de Mercedes SL.
In het interview dat we in oktober met hem hadden, stelde de voormalige BMW-ingenieur al dat zijn eerste werk bij Hyundai-Kia de Optima GT zou zijn.
We hebben de vraag verschillende keren gesteld: is dit nu de nieuwe Mazda CX-5 of een update ervan? Het antwoord bracht ons niet veel verder: een beetje van beide.
De leukste ontmoetingen komen vaak onverwacht. Zo had ik mij er compleet niet aan verwacht als een blok te vallen voor de Porsche Panamera diesel toen ik de test inplande.
Hij is visueel minder in het oog springend dan de sportieve M-versies van de BMW X5 en X6. Maar de BMW X4 M40i houdt er een leuk geluid en een best fijne rij-ervaring op na.
We hebben u in onze vorige test al gezegd dat er heel fijn te leven valt met de dieselmotor in de Bentley Bentayga. Maar weet u dat het nog beter kan? Met de Mulliner-versie.
…is niet zozeer Dieselgate. Nee, Skoda zal met deze Kodiaq flinke deuken slaan in het pantser van de Tiguan. Zoals we mochten merken achter het stuur van de Skoda Kodiaq 2.0 TDI 150 pk.
Een nieuwe rubriek in AutoScout24 Magazine: we richten de schijnwerpers op een auto die dit jaar 30 wordt. En zo officieel de nieuwe oldtimerleeftijd bereikt. We beginnen met de Porsche 928.
Nadat Hyundai met de nieuwe i30 al de Golf midscheeps raakte, pakt het nu met de Ioniq Hybrid dat andere icoon aan: de Toyota Prius.
Alleen al omdat het mogelijk bleek, hebben we twee iconen uit de BMW-catalogus bijeengebracht. Terwijl de ene die titel al lang en breed verdiend heeft, is dat voor de andere nog een werk in wording. Maar aangezien de BMW M2 zijn filosofie deelt met de 2002 Turbo, is hij al op goede weg. Op pad…
Na een eerste vluchtig contact in Oslo, hadden we de kans om de eerste volledig elektrische SUV gedurende enkele dagen te testen in ons land: de Tesla Model X P100D. De perfecte kans om te zien hoe dit unieke product met waanzinnige prestaties zich gedraagt in het leven van elke dag.
Terug naar de bron. Niet ons citaat, maar van Honda zelf waar men een nieuwe Civic bedacht die opnieuw wil aanknopen met het plezier van het rijden. Geslaagd?
Van een alternatieve facelift gesproken: halfweg zijn levenscyclus krijgt de elektrische Zoë geen nieuwe kleren aangemeten, maar een dubbel zo grote batterij voor 400 km rijbereik.
Hoewel de huidige GT-R dicht bij zijn pensioen staat, heeft Nissan de snaren nog maar eens strak getrokken voor modeljaar 2017. Strakker dan ooit zelfs, met verrassende gevolgen.
We lieten u al kennis maken met de update van de Jeep Grand Cherokee. Ook de SRT kreeg een facelift die een agressiever gezicht brengt.
Jeep start het jaar met een kleine upgrade van de Grand Cherokee. Het begin van een groot productoffensief dat de komende jaren zal lopen. In Europa blijft de Grand Cherokee de op één na populairste Jeep, maar wel op flinke afstand van de kleine Renegade.
Wie van het ene automedium naar het andere surft, zal in de verschillende testverslagen van de nieuwe Hyundai i30 steeds de naam van één concurrent zien opduiken. Behalve bij ons.
Door een 2.0 turbodiesel met 177 pk aan het X-Trail-gamma toe te voegen, wil Nissan klanten plezieren die vooral een ‘lastdier’ zoeken.. of een automaat willen. Hij moet de verkoopscijfers van de X-Trail verder opkrikken.
Zoals reeds het geval was met de vorige generatie, bestaat ook van de nieuwe Mazda MX-5 een variant met hard vouwdak. Alleen heeft Mazda nu een veel minder eenvoudig idee uitgewerkt.
Met zijn prijs die 200.000 euro benadert en zijn 550 pk is de Range Rover SVAutobiography de meest luxueuze Land Rover ooit. Een 4x4 die slecht ligt bij de groene jongens, maar die ons tijdens de test ontzettend blij wist te maken.
Voor Dacia werd 2016 een recordjaar. Om 2017 even goed te doen starten, heeft het merk zijn hele gamma een update geschonken, vooral zijn drie bestsellers: Logan, Sandero en Duster.
Donderslag bij heldere hemel in het segment waar senioren graag shoppen: de Nissan Micra – lang één van hun favorieten – verandert het geweer van schouder. Nissan hoopt daarbij op commercieel succes, wij voelen dat hij de generatiekloof probeert te dichten.
De tweede generatie van de Peugeot 3008 trekt volop de kaart van de SUV’s in het C-segment. Een nieuwe positionering die eigenlijk verbergt dat hij omhoog klimt op de maatschappelijke ladder. Hij heeft alle potentieel om een bestseller te worden.
Een tof snoetje, hypercompacte afmetingen en een leuke atmosferische motor. We keken eigenlijk al lang uit naar zijn komst. Is de Suzuki Ignis nog wat ontbreekt op uw kerstlijst?
Knap en snel, dat vat de AMG GT al sinds zijn debuut goed samen. Maar deze giftig groene R doet hem van een schoonheid in een beest veranderen. Dit is de Mercedes-AMG GT-R, geïnspireerd op de GT3-racer.
Een nieuwe berline van BMW, daar wachten de fans op als was het een ‘urbi et orbi’ van de paus. Ze weten al dat de jongste van München nieuwe standaarden zal zetten. Hoewel: weten ze dat, of denken ze dat te weten?
Van de E-klasse break bestaat al een versie met vierwielaandrijving, dus de kost om een alleterreinbreak te ontwikkelen lag volgens Mercedes niet te hoog. Waarmee het merk het feestje komt verstoren van de Audi A6 Allroad en de Volvo Cross Country.
Toen mijn hoofdredacteur me voorstelde om een test te doen met de Mercedes SLC, wilde ik natuurlijk meteen de krachtige 43 AMG. Die bleek helaas onbeschikbaar, waarop Mercedes me voorstelde om… een 250d diesel te proberen. Die ik met enig voorbehoud aanvaardde.
De compacte van Mazda krijgt een update. Ja, echt. Heeft u dat niet gespot? Nochtans is dit een update die uw onderbewustzijn kan aanspreken.
Tussen de ‘basis’ Giulia’s en de ‘crazy’ Quadrifoglio bleef er volgens Alfa Romeo nog ruimte in het gamma om een krachtige maar meer betaalbare variant te plaatsen. Die heeft nu een naam: Veloce.