Je ziet het nauwelijks, maar de Jaguar XJ kreeg een tijdje geleden al een kleine update. Klein, maar wel de moeite om hem nog eens onder handen te nemen. Deze knappe aristocraat kent een te discreet bestaan in onze contreien.
De nieuwe Audi Q5 verandert niet, hij verbetert. Onder zijn erg klassieke design blijkt hij op elk vlak een stuk verbeterd. En dan vooral op het vlak van technologie en offroadkwaliteiten.
Na de 2-reeks Active Tourer, de 3-reeks en de X5 onderwerpt BMW ook zijn vlaggenschip aan de hybride-behandeling. Onder de motorkap ligt ‘slechts’ een viercilinder. Maar wel een die deel uitmaakt van een pakket dat ons verblufte en wel meer dan één zal boeien.
De Rav-4 is dusdanig gegroeid dat hij bijna niet meer past in zijn (C-)segment. Maar om hier toch nog aanwezig te blijven, zet Toyota nu in op de C-HR. Op zijn zachtst gezegd een opmerkelijk design, zoals alleen Toyota dat kan brengen.
Wanneer er één beroemde pick-up in de wereld is, dan is het wel de Toyota Hilux. De achtste generatie bouwt uitsluitend verder op die faam, zo mochten we zelf achter het stuur ondervinden.
Na iets minder dan 4 jaar in zijn carrière is de compacte SUV van Ford aan een update toe. Die maakt komaf met de discrete Kuga, en ook onder de motorkap wijzigt er heel wat.
Eindelijk! Nadat VW ons eerst zin deed krijgen met een concept op basis van de vorige Beetle en in 2014 let een concept op het huidige model, is er nu eindelijk een ‘alleterreinversie’ met de VW Beetle Dune. Alhoewel, alleterrein?
Naast een knap snoetje kan de Hyundai Tucson sinds het voorjaar ook rekenen op de bijzondere combinatie van een krachtige dieselmotor met een comfortabele automaat, zonder voor de duurdere vierwielaandrijving te moeten opteren.
Als gezinswagens bieden de compacte monovolumes vast het beste compromis om uw dagelijks woon-werkverkeer te koppelen aan de ritten van en naar school met de kinderen. Een gebruik waar de plug-in hybride aandrijving van de BMW 225xe perfect bij aansluit.
Door een mysterieuze letter X toe te voegen aan zijn Mokka, wil Opel extra benadrukken dat de kleine SUV enkele belangrijke aanpassingen onderging. Want achter zijn nieuwe snuit gaat een compleet herwerkt interieur schuil en een uitrusting die een aanzienlijke update kreeg.
Toen de Citroën C4 Cactus in al zijn creatieve vrolijkheid debuteerde, leek het ons een ‘one hit wonder’. Maar de Citroën C3 maakt duidelijk dat we ons vergisten.
De zomer heeft het precies erg naar zijn trek gehad in onze contreien. Iemand horen klagen over zijn verlengde verblijf? Ons al helemaal niet, want wij konden nog volop profiteren van onze Audi A3 Cabriolet op die manier.
Door een ‘+’ te plakken achter de naam van zijn nieuwe Ka hoopt Ford de transitie duidelijk te maken die zijn kleintje doormaakt. De stadswagen tilt zichzelf nu naar de onderkant van het B-segment en moet dus een rationeler kopend publiek overtuigen.
Wanneer de Infiniti Q30 u te veel keuzes aan motoren en uitrusting laat, en niet stoer genoeg is naar uw smaak, dan ligt dat misschien anders met de QX30 die we hier testen.
Met de nieuwe generatie, evolueert de Renault Scénic. Niet als in een technische evolutie, maar in de existentiële betekenis van het woord. De Scénic geeft een nieuwe invulling aan de term ‘monovolume’.
Goed twee jaar na de lancering van de huidige generatie Audi TT, is eindelijk de krachtigste versie klaar: de TT RS. Die heeft nog steeds een magische 2.5 vijfcilinder zoals zijn voorganger. Blijft daarmee alles bij hetzelfde? Nee hoor, helemaal niet.
De vernieuwing van het Méganegamma is enkele maanden geleden ingezet. Met de komst van de Grandtour break gaat het volop verder. Met zijn komst wordt op zijn minst één vergelijking onvermijdelijk.
De huidige Ford Fiesta - en bijgevolg ook de sportieve ST - loopt op zijn laatste benen. Reden genoeg voor Ford om nog snel een feesteditie op te zetten: de ST200 Limited Edition.
Je krijgt niet elke dag het gevoel dat je een auto test die zal toetreden tot het rijtje van de allergrootsten. Wanneer zo’n dag aanbreekt als nu met de McLaren 675 LT, dan prijs je je gelukkig dat de sterren nu eenmaal zo staan.
Met zijn tweede generatie van de Audi S5 wil de constructeur uit Ingolstadt vooral geen ‘goedkoper’ doorslagje van een RS5 voorrijden. Wij ontdekten een heel andere visie op wat Audi ziet als ‘Gran Turismo’.
We komen niet vaak een politievoertuig tegen in de zoekertjes op onze site. Maar wie deze advertentie leest, snapt snel dat de Mercedes G-klasse hier geen echte politiewagen is. Wat is dan het verhaal achter deze G-klasse en waarom moet hij weg?
Dit is de beste auto die u nooit zal kopen. De Lexus GS300h is competent, comfortabel en charmant. Maar hij loopt de premies mis die elektrische en plug-in hybride concurrenten wel krijgen.
Met zijn Vitara op CNG (aardgas) wil Suzuki een ernstig alternatief aanbieden voor de diesel. Hij richt zich op mensen die bewuster met hun omgeving willen omgaan, en die kunnen rekenen.
Opel heeft de Zafira een update gegeven. Dat is meer een software-update geworden dan een ingrijpende designvernieuwing, maar dit stelt de Zafira wel in staat om aansluiting te vinden bij de nieuwste technologische mogelijkheden. Een rondleiding.
Ook al viert de Lotus Elise inmiddels zijn 15de verjaardag in deze vorm, op deze jongedame zit duidelijk nog geen sleet. Met de Elise Cup 250 rijdt Lotus zelfs een Mini-Exige voor.
Een pick-up, die moet maar één ding kunnen: blijven gaan waar de anderen zich gewonnen geven. Fiat heeft er nu ook zo één in zijn gamma, maar zijn vorm komt bekend voor.
Ja, de Ford Mustang is beschikbaar met de ‘redelijke’ 2.3 Ecoboostmotor. Maar wie kan er nee zeggen tegen een dikke V8 die van de Mustang een echte ‘muscle car’ maakt? Dan krijg je deze Mustang GT, die we in cabriovorm testen. Een uitstekende keuze om het geluid beter te kunnen savoureren.
Tesla beleeft een moeilijke periode door de problemen met zijn Autopilot. Toch gaat het modellenoffensief gewoon door. Zo is de Model X eindelijk in Europa geland, vier jaar nadat we voor het eerst kennismaakten met zijn bizarre vleugeldeuren achteraan: de Falcondeuren.
Meer stijl, meer technologie, meer vermogen… Terwijl er nauwelijks wat veranderd lijkt bij de eerste update van de Volkswagen Up, heeft VW er toch heel wat ‘meer’ in gekregen. Waarbij dit: een nieuwe 1.0 turbomotor.
Eindelijk! Wie een Ford Mustang via de officiële Fordkanalen wilde bemachtigen, moest blijk geven van meer zen dan de Dalai Lama. Maar nu is het eindelijk zover. Bovendien, je kan je ook een Mustang aanschaffen die meer aan onze realiteit is aangepast.
Je moet het de Jaguar Land Rovergroep nageven: tussen alle Land en Range Rovers in, hebben ze toch nog een gaatje gevonden om Jaguars eerste SUV tussen te wringen. Zelfs met de basis 2.0 viercilinder diesel blijkt die al behoorlijk opwindend.
Voor het eeuwfeest van Isuzu krijgt de D-Max pick-up een feestelijk jasje aangemeten. Zeer opzichtig, en wat onder de motorkap steekt blijft nog steeds even interessant.
Wie de Audi A6 Allroad kent, kon niet anders dan licht ontgoocheld zijn met de vorige Audi A4 Allroad. Een misser die Audi met het nieuwe model heeft rechtgezet.
Na de test met de Volvo V90 willen we ook zijn sedanbroer zijn plaats in de zon gunnen. In afwachting van de komst van de hybride T8, nemen we de krachtigste benzineversie van de Volvo S90 onder de loep.
Een atletische lijn, krachtige motoren en hi-tech snufjes, veel meer was er niet nodig om de Audi A5 nog aantrekkelijker te maken.
Seat timmerde de voorbije jaren al naarstig aan de weg. Toch valt voor Seat de komst van de Ateca te vergelijken met de verschijning van de Messias. Eindelijk een compacte SUV. Nu moet de Ateca wel nog in de smaak vallen bij het publiek…
Wie rijk is, toont dat niet graag. In een normale Rolls-Royce kan je achterin wegkruipen, verborgen voor curieuze blikken. Maar in een Rolls-Royce Dawn, een cabrio, ligt dat moeilijk.
Dit is de Volvo waarvoor u een Audi A6 Avant of zelfs een Mercedes E-klasse break moet laten staan. Dat is niet alleen een statement, maar het is ook precies wat deze Volvo V90 uitstraalt.
U hoort niet bij de 250 gelukkigen die zich zo’n exclusieve Project 7 van Jaguar mee naar huis mochten nemen? Geen nood, die fijne mensen bij Jaguar hebben net iets klaargestoomd dat perfect is om uw verdriet te verdrijven.
Oostende – Aarlen, dat is net 305 kilometer. Dat lukt met één tank waterstof in de Toyota Mirai. Alleen bevindt het enige tankstation van het land zich knal in het midden, in Zaventem. Ziet u het probleem?
Uitgerust met de SD-turbodiesel van 192 pk is de nieuwe Clubman de krachtigste Mini ooit. Geen wonder dat BMW de topmotorisering voortaan ook met vierwielaandrijving aanbiedt.
Het is elk jaar hetzelfde liedje: met de vakantie in zicht, moet er plots weer over diëten gesproken worden en het lichaam dat er goed moet uitzien om te paraderen aan het strand. Wel, laat dit jaar dat dieet maar voor wat het is en schaf u gewoon een Mercedes C-klasse cabrio aan om te paraderen.
De Amerikaanse sportwagen is steeds een voorwerp van spot geweest voor zijn Europese soortgenoten. Vaak was dat terecht. Maar niet altijd en zeker nu niet.
Met zijn F-Pace wil Jaguar op vrij assertieve wijze zich een deel van de koek toeëigenen tussen de andere premium compacte SUV’s, lees de Mercedes GLC en vooral: de Porsche Macan.
Deze had u nog tegoed van ons. Nadat we u vorige week vertelden over de Alfa Romeo Giulia en hoe die zijn badge echt verdient, is het tijd om het te hebben over de Giulia met 510 pk.
Goed voorzien van snufjes, beschikbaar met twee vermogens en hij beschikt over enkele ongeziene nieuwigheden. De Ford Edge heeft zichzelf een uitnodiging bezorgd tot het premiumbal bij de SUV’s. Kennismaking met een lefgozer.
De nieuwe Alfa Romeo Giulia bestaat eindelijk. We hebben hem getest, waarmee we eindelijk een antwoord kunnen bieden op vele vragen. Met de Giulia breekt het einde aan van een tijdperk. Maar over welk einde hebben we het eigenlijk?
Nauwelijks enkele dagen nadat we u een voorproefje konden geven van de vijfdeurs Fiat Tipo, trokken we naar de officiële modelvoorstelling. Daar reden we ook met de Fiat Tipo Station Wagon, die het gamma vervolledigt.
Nadat Tesla eerst het schier onmogelijk verwezenlijkte en een echte elektrische berline met een echt rijbereik maakte, kwam vervolgens het speelse aan de beurt. De Tesla Model S P90D is op power gericht, met twee elektrische motoren. Geniaal.
Volgende week rijden we eindelijk met de nieuwe Alfa Romeo Giulia, een auto waarvan de komst al even vaak is aangekondigd… als hij uitgesteld is. Een uitstekende gelegenheid om terug te blikken in onze reeks naar een originele Giulia. Dit is de 1300 van Franz Serbruyns