Recent namen we de Alpina B3 Touring op pad. Nu draaien we het volume richting 11 met de BMW M3 Touring. De overtreffende trap?
Bij een nieuwe generatie BMW 7 Reeks hoort nu ook een elektrische versie. Die nieuwe i7 pakt niet alleen met zijn looks stevig uit, maar vooral met zijn prestaties en rijbereik van 625 kilometer. Is dat genoeg om de CEO te overtuigen?
De aftelklok voor het fiscale voordeel van de plug-inhybride staat bijna op nul. Autoscout24 ging dus nog snel op pad met de 3 Reeks Touring facelift als 320e. Loont het de moeite om ‘m nu nog te bestellen?
Het C-segment bij de SUV’s blijft hypercompetitief. De populaire BMW X1 steekt dus volledig in het nieuw en is daarmee aan zijn derde generatie toe. De X1 is er opnieuw als plug-inhybride maar krijgt voor het eerst ook een elektrische variant, de iX1.
De BMW M135i is de meest potente variant van de 1 Reeks, met een 306 pk sterke viercilinder. Sinds de nieuwe generatie met voorwielaandrijving is zijn karakter veranderd. Valt er nog rijplezier te rapen?
De BMW M4 is er ook nu weer als Cabrio. Voor het eerst met vierwielaandrijving, voor het eerst sinds lang weer met stoffen kap. O ja, en meteen met 510 pk...
BMW groepeert zijn drie populaire afdelingen i, X en M in één en dezelfde wagen. Het resultaat is de BMW iX M60, een grote elektrische SUV met meer dan 600 pk, een rijbereik van meer dan 500 kilometer en... een behoorlijk hoog prijskaartje.
Na te choqueren met de grote elektrische SUV iX lijkt BMW het Europese publiek weer te willen paaien met een elektrische Gran Coupé. Naast sympathieke looks krijgt de nieuwe i4 ook goeie kwaliteiten: een grote batterij en een theoretisch rijbereik dat flirt met de 600 kilometer.
BMW is het niet verleerd en bouwt de 2 Reeks Coupé nog steeds volgens het klassieke recept. Maar is deze nieuwe M240i xDrive even getalenteerd als vroeger?
Amper een jaar na zijn lancering krijgt de BMW iX3 al een opfrisbeurt. Die omvat een sportief jasje en een opgefrist interieur, maar raakt niet aan zijn elektrische aandrijflijn. Is dat voldoende om een stempel te drukken op een snel evoluerende markt?
De eerste generatie van de 2 Reeks Active Tourer werd door de fans niet op gejuich onthaald, maar de mini-monovolume trok wel heel wat nieuwe klanten naar BMW. Slaagt deze tweede generatie daar ook in?
De BMW 4 Reeks heeft een nieuwe Gran Coupé-variant met een onderscheidend uiterlijk door de toevoeging van twee deuren en een grotere laadklep. Heeft deze vijfdeurscoupé, afgezien van zijn uiterlijk, meer te bieden dan een 3 Reeks?
De BMW iX staat aan de top van het elektrische aanbod in München, met een actieradius van 630 km en meer dan 500 pk onder de motorkap. Zal zijn technologische bekwaamheid zijn nogal controversiële styling overtreffen?
De BMW 2 Reeks is volledig vernieuwd, met andere looks en een nieuw chassis. Hij behoudt wel de motor voorin en achterwielaandrijving, de combinatie waar puristen van houden. Zelfs de beroemde zes-in-lijn is nog steeds van de partij. Wil BMW in schoonheid eindigen?
De BMW X3 stopt het hemd in de broek, zet zijn kraag recht en hangt zijn das goed. Hij wordt niet alleen opgefrist, maar sluit weer aan bij de meest recente producten uit Beieren, zowel aan de buitenkant als binnenin.
Met zijn nieuwe 128ti duikt BMW in de wereld van de voorwielaangedreven hot hatches. Een primeur voor München, dat alles op alles zet met 265 pk en een duwtje in de rug van de M-afdeling. Kan hij de kampioen onttronen?
Met de 320e lanceert BMW een plug-in onder de 330e. Met minder vermogen onder de kap maar ook een lager prijskaartje. Daardoor de logische keuze voor de 3 Reeks? AS24 zocht het uit.
Als BMW een nieuwe M4 voorstelt, dan zijn de verwachtingen hooggespannen. Maakt hij ze ook waar? Autoscout24 probeert hem uit... met manuele bak.
Met de krachtigste V8 onder de motorkap wil BMW van de X5 M Competition een supersportieve machine maken die meer dan één supercar het schaamrood op de wangen rijdt. Maar lukt dat ook?
In de zoektocht naar lagere uitstootcijfers plaatst BMW een van zijn plug-inhybride aandrijflijnen in zijn kleinste SUV’s. De nieuwe X2 xDrive25e krijgt dus een nieuw ‘groen’ label, maar het bijbehorende prijskaartje blijft duur.
BMW moet dan wel haar CO2-doelstellingen halen in Europa, in de rest van de wereld is er nog ruimte voor cilinder-excessen. Wat te denken van deze X6 M Competition met 625 pk aan V8-kracht?
De BMW 5 Reeks komt weer scherp voor de dag, met nieuwe technologie, milde hybride ondersteuning op alle motoren, en vooral een nieuwe plug-inhybride. Die combineert elektrokracht met een stevige zescilinder-in-lijn.
BMW schuift voortaan een sedanalternatief voor de 1 Reeks naar voren. Die gaat door het leven als 2 Reeks Gran Coupe en neemt het openlijk op tegen de Mercedes CLA. Autoscout24 ging op pad met de straffe M235i.
Na de X5 een paar groeihormonen te hebben gegeven, besluit BMW de X7 uit te rusten met de grootste motor van haar gamma! Met 530 pk is deze X7 M50i misschien wel het snelste "busje" ter wereld!
Enkele maanden na de revolutionaire nieuwe 1-reeks, brengt BMW een heel nieuw lid aan in de familie van de 2-reeks: de Gran Coupé. In zekere zin een meer praktische 1-reeks.
BMW heeft de 1-reeks helemaal omgegooid. Maar het merk lijkt beter dan ooit te snappen hoe je een ‘luxe-Golf’ in de markt moet zetten. Tant pis dat je daarvoor achterwielaandrijving opoffert.
Misschien dat er ooit nog een opvolger komt voor de mythische M1, maar tot dan wordt de BMW M8 Competition de vaandeldrager van het M-departement. Die is dus tot in de puntjes verzorgd, met een verbluffend resultaat tot gevolg.
Na de coupé en de cabrio heeft BMW de derde telg van de 8-familie klaar: de Gran Coupé. Waar je zou denken dat je in een grote berline het best op de achterbank plaatsneemt, is het eigenlijk vooraan dat het meest te beleven valt.
Net als bij de politie verwacht je ook bij een Alpina strepen te zien. Net als bij de politie heeft zo’n anonieme Alpina een killereffect. Deze B10 4.6 was ooit de snelste break die je kon kopen, maar je zou het niet zeggen. Heerlijk.
De BMW 3-reeks met plug-in hybride aandrijving keert terug met een grotere batterij. Hierdoor groeit zijn elektrisch rijbereik met de helft. Wie hem goed gebruikt, zal zien dat hij goedkoper kan rijden.
‘No way’ dat BMW ook maar een komma zou wijzigen in het succesrecept van zijn 3-reeks Touring. Die blijft dus de troeven van zijn voorganger behouden, maar voegt wel enkele belangrijke innovaties toe.
Het is al twee jaar geleden dat hij werd aangekondigd, maar pas nu is de Tesla Model 3 echt goed in Europa geland. De Amerikaan is al zo vaak naar voor geschoven als het elektrische alternatief op de BMW 3-reeks. Hoe zit dat in de praktijk?
17 juli 2019 is een datum die van belang wordt in de geschiedenis van BMW. Dit is de datum waarop BMW de journalisten vroeg om hun bevinden over de nieuwe 1-reeks vrij te geven. Alleen vragen we ons af of het nog veel uitmaakt?
De BMW M2 is sowieso al één van de meest indrukwekkende compacte sportwagens. Wanneer de ingenieurs in de M2 Competition de afstelling verder verfijnen en er nog een handvol pk extra tegenaan gooien, wordt de glimlach alleen maar breder.
Dit is de nieuwe BMW Z4 roadster. Met een dak erop zullen we hem leren kennen als de Toyota Supra coupé. De eerste kennismaking beviel meteen.
BMW bestormt het segment van de grote coupés met hernieuwde moed. Om het te maken tussen de S-klasse coupé en zelfs de Continental GT’s, volstond een 6-reeks niet langer. En dus kijken we nu naar de 8-reeks Coupé.
De BMW M140i Sportshatch is nog eens een BMW van de oude stempel. We staan er van versteld dat iemand blijkbaar toch de mail ‘Freude am Fahren is zo passé’ heeft gemist bij BMW. Ons geluk kon niet op.
Tegen: de stoel zou automatisch een stukje naar voor mogen schuiven om de instap naar achter te vereenvoudigen. Maar dat is zowat het niveau van kritiek dat we kunnen bedenken. En zijn kleur polariseert, hij is duur en hij zuipt.
Wat dynamisme betreft, wegligging en handige afmetingen, had BMW al indruk gemaakt met zijn i3. Die is gewoonweg ideaal voor de stad. Maar kijk, nu blijkt er in de catalogus nog plaats voor een sportievere versie, de i3s. Klaar voor een (straten)circuit?
Voor het eerst in zijn geschiedenis krijgt de BMW M5 vierwielaandrijving. Maar gelukkig vergalt dat bij BMW daarom het feestje nog niet van de liefhebbers van achterwielaandrijving. Zoals we mochten ervaren in de nieuwe M5.
We waren de eerste om de vraag te stellen: een M in BMW’s 7-reeks, wie kan dat nu nodig hebben? Het antwoord op die vraag hebben we al na één kilometer in de test ingevuld: wij, verdikke.
In 1986 lanceert BMW de tweede generatie van zijn 7-reeks. Volgens sommigen is dit de auto waarmee BMW echt de stap zet naar technologie… zonder in overdrijvingen te vervallen. Deze 7-reeks is vooral nog een mechanisch pareltje, een echte BMW.
In afwachting van de nieuwe BMW M5, die de handen vol zal hebben aan de Mercedes-AMG E63 S, heeft het Beierse merk een M Performance in de 5-Reeks klaargestoomd. Helpt die de wachttijd te verkorten?
Hij is visueel minder in het oog springend dan de sportieve M-versies van de BMW X5 en X6. Maar de BMW X4 M40i houdt er een leuk geluid en een best fijne rij-ervaring op na.
Alleen al omdat het mogelijk bleek, hebben we twee iconen uit de BMW-catalogus bijeengebracht. Terwijl de ene die titel al lang en breed verdiend heeft, is dat voor de andere nog een werk in wording. Maar aangezien de BMW M2 zijn filosofie deelt met de 2002 Turbo, is hij al op goede weg. Op pad…
Een nieuwe berline van BMW, daar wachten de fans op als was het een ‘urbi et orbi’ van de paus. Ze weten al dat de jongste van München nieuwe standaarden zal zetten. Hoewel: weten ze dat, of denken ze dat te weten?
Na de 2-reeks Active Tourer, de 3-reeks en de X5 onderwerpt BMW ook zijn vlaggenschip aan de hybride-behandeling. Onder de motorkap ligt ‘slechts’ een viercilinder. Maar wel een die deel uitmaakt van een pakket dat ons verblufte en wel meer dan één zal boeien.
Als gezinswagens bieden de compacte monovolumes vast het beste compromis om uw dagelijks woon-werkverkeer te koppelen aan de ritten van en naar school met de kinderen. Een gebruik waar de plug-in hybride aandrijving van de BMW 225xe perfect bij aansluit.
Er zijn van die momenten dat je met volle teugen moet kunnen genieten. Van een lekker glas, van goed eten, van fijne vrienden… en soms ook gewoon van rijden. Zoals we met de BMW M2 Coupé mochten merken.
Wanneer we het over elektrische wagens hebben, is de eerste vraag nooit: hoe veel verbruikt hij? Maar wel: hoe ver kan hij rijden? De oplossing? Een verlengstuk aan het elektrisch rijbereik breien. In de BMW i3 komt dat van een scootermotor.