Toyota rijdt de tweede generatie van zijn C-HR het toneel op. Diens design verdeelt opnieuw de meningen, maar gek genoeg leverde dat zijn voorganger geen windeieren op.
Omdat het gros van de klanten voor de AMG-versie kiest, bouwt Mercedes het gamma van de gewone G-Klasse af. De G 500 met V8 wordt uitgezwaaid met een Final Edition.
Bij een nieuwe 5 Reeks mag een nieuwe M5 niet ontbreken. Die komt er voor de verandering ook nog eens als breakversie Touring, zo heeft BMW bevestigd.
BMW lanceert de potente versie van zijn compacte SUV, de X1. Met 300 pk heeft de M35i xDrive genoeg vermogen, maar toch moet hij een andere X1 laten voorgaan...
De studenten van de Skoda Vocational School hebben hun eindwerk voorgesteld: de Skoda Roadiaq. Deels kampeerauto, deels mobiel kantoor, maar wel volledig elektrisch.
Op het Goodwood Festival of Speed in juli haalt Hyundai het doek van de Ioniq 5 N. De gepeperde versie van de elektrische Ioniq 5 laat in de tussentijd nog iets meer in zijn kaarten zien.
Skoda legt de laatste hand aan de tweede generatie van zijn grootste SUV. De Kodiaq wordt ruimer, komt er opnieuw als zevenzitter en krijgt eindelijk een stekkerversie.
De Cupra Ateca krijgt een nieuwe instapmotor. De 1.5 TSI van 150 pk moet meer klanten lokken naar de grootste sportieve Spaanse SUV, maar zit recht in het vaarwater van... Seat.
Om het honderdste exemplaar van de GR Supra GT4 in de verf te zetten, lanceert Toyota een speciale reeks van zijn GR Supra. Die is symbolisch beperkt tot honderd stuks.
Na de Berline volgt de Break: Mercedes rijdt de verhuisversie van zijn nieuwe E-Klasse voor. Ook hier mogen het Superscreen en de selfiecamera niet ontbreken.
Renault had hem al aangekondigd, maar nu mag het doek er finaal af: de Rafale wordt als coupé-SUV het vlaggenschip van het Franse gamma.
Land Rover is bezig zijn kleinste modellen te herwerken. Na de Discovery Sport mag nu ook de Range Rover Evoque onder het mes. Hij ondergaat zowat dezelfde wijzigingen.
Volkswagen is volop bezig om de derde generatie van zijn Tiguan klaar te stomen. De Duitsers geven alvast een inkijkje in de nieuwe versie van hun populairste SUV.
De Chinezen van Nio rijden de ET5 Touring voor, de eerste elektrische auto in het premiumsegment die zich duidelijk als break profileert. Onze noorderburen krijgen hem wel, wij (voorlopig) niet.
Sinds 2020 wil de DS 9 E-Tense een premiumalternatief vormen in het D-segment. Na drie jaar krijgt hij een bescheiden modeljaarupdate, met onder meer nieuw infotainment en een nieuwe uitvoering.
Hij heeft intussen bijna tien dienstjaren op de teller, maar de Land Rover Discovery Sport is nog niet aan zijn pensioen toe. De Brit krijgt zowaar nog een facelift.
In een promovideo voor een initiatief van het Vaticaan laat Fiat plots de elektrische 600e opdraven. Gek, want die hadden we nog niet officieel gezien.
SsangYong heeft een nieuw model voorgesteld. Of moeten we ‘KG Mobility’ zeggen, want de Koreanen hebben sinds kort een nieuwe eigenaar. Alleszins is dit de Torres.
Porsche werkt aan een nieuwe hypercar en geeft alvast een voorsmaakje. Deze elektrische Mission X wordt de spirituele opvolger van de hybride 918 Spyder.
Na de ASX voegt Mitsubishi opnieuw een Renault-kopie aan zijn gamma toe. De nieuwe Colt is een Clio met ander logo, maar ook met een hybride aandrijflijn.
De A110 R nog niet radicaal genoeg? Alpine doet er graag een schepje bovenop met de A110 R Le Mans, een speciale reeks voor de honderdste verjaardag van de beroemde race.
Met de EX30 voegt Volvo een instapmodel toe aan zijn elektrische gamma. Dat wordt – hoe kan het ook anders? - een SUV. Die komt onder de XC40 en C40 Recharge postvatten.
Een 76-jarige Fin die 32 kilometer per uur te snel reed, krijgt een monsterboete van maar liefst 121.000 euro. Zijn rijbewijs wordt bovendien enkele dagen ingetrokken.
Tesla en Porsche spelen haasje-over op de Nürburgring. Nu is het de Tesla Model S Plaid die zich weer mag kronen tot snelste productie-EV op het beruchte Duitse circuit.
Voortaan is de ID.Buzz, Volkswagens elektrische retrobusje, er in twee lengtes. Deze nieuwe versie met lange wielbasis breidt het aantal zitplaatsen uit tot zeven.
Het is even geleden, maar Lexus rijdt nog eens een klein model voor. Dit is de Lexus LBX, een hybride premiumcrossover die volop op nieuwe, jongere Europese klanten mikt.
Hij mag dan een ‘R’ in zijn naam verloren zijn, de nieuwe Range Rover Sport SV wint flink wat vermogen en een arsenaal aan tweaks om de wetten van de fysica om te buigen.
Volkswagen had hem aangekondigd en rijdt hem nu het toneel op: de Golf R 333 Limited Edition. Extra krachtig en met 333 stuks extra exclusief...
Ook de Toyota Yaris ontsnapt niet aan een tussentijdse opfrisbeurt. Het levert de B-segmenter niet alleen geüpdatete rijhulp op, maar ook een nieuwe hybride aandrijflijn.
Ook Audi wil zijn graantje meepikken aan nieuws in het E-segment: de A6 en A7 zijn toe aan een facelift. Die houdt het weliswaar bijzonder subtiel.
Er komt in januari 2024 geen nieuwe editie van het Autosalon in Brussel. Organisator Febiac kon niet genoeg merken en invoerders overtuigen om opnieuw aanwezig te zijn.
Opel heeft zijn Corsa een facelift gegeven. Die brengt de looks van de B-segmenter meer in lijn met recente Opel-modellen. Ook de elektrische Corsa gaat onder het mes.
Na ruim vijf jaar mag de Volkswagen Touareg onder het mes. Verwacht geen grootse nieuwigheden bij zijn facelift: de meest onderschatte SUV uit Wolfsburg houdt het op enkele bescheiden wijzigingen.
Na enkele teasers gaat het doek er nu finaal af: dit is de nieuwste generatie BMW 5 Reeks, die meteen ook als elektrische i5 debuteert.
De gemiddelde vraagprijs voor een elektrische tweedehandswagen in ons land bevindt zich op het laagste peil in ruim tien maanden tijd. Consumenten betalen nu zo’n 6.000 euro minder dan een half jaar geleden. Dat blijkt uit cijfers van zoekertjeswebsite Autoscout24.
Na jaren van onafgebroken prijsstijgingen lijkt de tweedehandswagen tegen een plafond aan te botsen. Dat blijkt uit cijfers van de gespecialiseerde zoekertjeswebsite Autoscout24.
Op het Concorso d’Eleganza in het Italiaanse Villa d’Este rijdt BMW deze Concept Touring Coupé voor. Met andere woorden: de Z4 Coupé die we in productie willen zien gaan.
Geen verjaardag zonder speciale reeks, vinden ze bij Volkswagen. De Polo GTI blaast 25 kaarsjes uit en wordt getrakteerd op een beperkte reeks: de Edition 25.
Wat een dagje testrijden op circuit de Rimac Nevera allemaal niet kan opleveren: de Kroatische hypercar brak op een Duits testterrein maar liefst 23 records.
Met de E-Tourneo Courier rijdt Ford een compacte elektrische bestelbreak voor. Die deelt zijn platform met de Puma en komt er eerst nog gewoon met klassieke benzinemotor.
Honda heeft zijn eerste elektrische SUV klaar. Dit is de e:Ny1, nummer twee van Honda’s bescheiden modeloffensief en nummer twee in de Japanse elektrische line-up.
Over enkele weken rijdt Renault een nieuwe coupé-SUV voor. De Fransen tonen voorlopig alleen maar een teaserfoto maar geven wel al de naam weg: Rafale.
Skoda staat voor een heus modeloffensief. Staan dit najaar in de showroom te blinken: de volledig vernieuwde Superb en Kodiaq, waarvan we een klein voorsmaakje krijgen.
Honda lanceert een bescheiden SUV-offensief. Met de nieuwe generatie CR-V hebben de Japanners zowaar hun eerste plug-inhybride voor de Europese markt klaar.
Hyundai heeft zijn B-segmenter naar de plastisch chirurg gestuurd. De i20 keert terug met een opgefrist uiterlijk en uitgebreide rijveiligheid.
Volgende maand haalt Volvo het doek van de EX30. De wat? De EX30, het instapmodel in het Volvo-gamma, een elektrische SUV met de looks van de grote EX90.
De volgende generatie van de Porsche 718 Boxster en Cayman wordt elektrisch. De Duitsers geven hun dakloze model met middenmotor nog een ultiem eresaluut, in de vorm van deze Porsche 718 Spyder RS.
Alpine waagt zich binnenkort aan een elektrische hatchback. Niet zomaar een, maar de reïncarnatie van de legendarische R5 Turbo, zo laat dit conceptmodel zien.
Na zowat vier jaar is Peugeots populaire 2008 toe aan een facelift. Ook de elektrische e-2008 gaat onder het mes en krijgt een ruimer rijbereik.
Citroën breidt het motoraanbod van zijn elektrische C4-modellen uit. De vernieuwde Stellantis-aandrijflijn zorgt voor een krachtigere motor en meer rijbereik.