Sinds haar wedergeboorte in 2001 is de Mini-familie gestaag aan het uitbreiden, zowel wat het aantal varianten als de afmetingen ervan betreft. De Clubman doet dit jaar zijn duit in het zakje.
De lijn is aangepast, er zijn kilo’s verdwenen, de prestaties zijn beter en je krijgt eersteklas veiligheidssnufjes. De nieuwe Audi A4 wil zijn Duitse concullega’s pijn doen. Veel pijn.
Bij BMW kan je in de 6-serie kiezen uit coupés met twee en met vier deuren. De 640d is de enige diesel in het gamma. Wij testten hem met de vierwielaandrijving xDrive, een badge die je steeds vaker op de kofferklep van BMW’s aantreft.
Robin Hood, da’s die gast die stal van de rijken om het aan de armen te geven. De Opel Astra steelt niets van niemand, maar zet wel een traditie bij Opel verder. Die van de eerste algemene constructeur die ook premiumsnufjes aanbiedt.
Diversifiëren, dat is momenteel het marsorder bij de Duitse premiumconstructeurs. Mercedes levert daar het bewijs van met de CLA Shooting Brake, een mix tussen een break en een vierdeurscoupé. Is hij ook de beste keuze in de A-klasse en diens afgeleiden?
In 2012 waagde Mercedes de zware gok om de A-klasse compleet opnieuw uit te vinden. Een gok die loonde, want in tegenstelling tot andere constructeurs zag Mercedes zijn verkoop in het compacte segment verdubbelen.
Vier jaar na zijn debuut mogen we de Range Rover Evoque gerust een kassucces noemen. Nu zijn we aan zijn midlife facelift toe, die hem in staat moet stellen een vervolg te breien aan dat succes.
De Peugeot Partner – verschenen in 2006 – was aan een facelift toe. Zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant is hij opgefrist, en de motoren voldoen aan de Euro6-normen.
Toen de Bentley Continental GT een V8 kreeg, volgden de lofbetuigingen langs alle kanten. Met downsizing in gedachten, leek dat ook het einde van de W12 te worden. Dat is allerminst het geval.
Terwijl de eerste Jaguar XF nog met de strikte budgetcontrole van Ford is gecreëerd, is de nieuwe XF een 100 procent Jaguarproduct. Er is niet op een euro gekeken, en dat voel je ook achter het stuur.
De hele zomer lang gaan we in op een vraag die geregeld terugkeert: wat wordt de oldtimer van morgen, waarin kan ik investeren? Elke week presenteren we u drie youngtimers die net het statuut van oldtimer krijgen of gekregen hebben.
Eindelijk zitten we achter het stuur van één van de meestbesproken auto’s van het jaar. De zon schijnt, het roadbook vermeldt nauwelijks een rechte weg. Wat is de vierde generatie van de Mazda MX-5 echt waard? Kom, we zijn weg.
De Mercedes GLC heeft twee doelen voor ogen: de onderpresterende GLK doen vergeten en de Volvo XC60 - de absolute koning in het middenklasse SUV-segment - van de troon stoten.
Met de Passat GTE lanceert Volkswagen zijn tweede plug-inhybride, heet op de hielen van de gelijknamige Golf. De combinatie van verbrandings- en elektromotor belooft 1100 km autonomie.
Het goede nieuws: de Ford Mondeo is volwassener geworden. Meer luxe en meer comfort. Het slechte nieuws: hij is ook minder Mondeo.
Toen Hyundai ons al maanden geleden probeerde warm te maken voor een coupéversie van de i20 dachten wij dat het een gewone driedeursvariant zou zijn. We vergisten ons.
De Maserati Quattroporte had geen diesel om zich competitief te meten met de BMW 7-serie, de Audi A8 en de Mercedes S-klasse. Met de 3.0 V6 turbodiesel is dat euvel eindelijk verholpen.
De hele zomer lang gaan we in op een vraag die geregeld terugkeert: wat wordt de oldtimer van morgen, waarin kan ik investeren? Elke week presenteren we u drie youngtimers die net het statuur van oldtimer krijgen of gekregen hebben.
Met de nieuwe generatie gooit de BMW X1 het over een heel andere boeg. De kleine SUV leunt sterker aan bij zijn grotere broers en pakt tegelijk uit met voorwielaandrijving voor de basisversies. Als dat maar goed komt…
Deze generatie van de BMW 3 Reeks is halfweg zijn levenscyclus en heeft dus recht op een update. Dat levert een summiere facelift, een opgefriste uitrusting en herwerkte motoren op. We mochten al meteen het stuur nemen van de topversie, de potente 340i.
De hele zomer lang gaan we in op een vraag die geregeld terugkeert: wat wordt de oldtimer van morgen, waarin kan ik investeren? Elke week presenteren we u drie youngtimers die net het statuur van oldtimer krijgen of gekregen hebben.
BMW experimenteert al meer dan 30 jaar met waterstof. Nu zijn er echter concrete plannen om een wagen met brandstofcel in productie te nemen. Terloops komen er ook plug-in hybrides bij.
Geen vijf jaar na de introductie van de Touran 2 maakt VW een nieuwe versie van zijn compacte MPV wereldkundig. Kwestie van de concurrentie ook met de derde generatie voor te blijven.
Wie heeft er in hemelsnaam een cabrio nodig met 500 pk? Een vraag die alleen positief te beantwoorden is wanneer je ermee gereden hebt.
De hele zomer lang gaan we in op een vraag die geregeld terugkeert: wat wordt de oldtimer van morgen, waarin kan ik investeren? Elke week presenteren we u drie youngtimers die net het statuur van oldtimer krijgen of gekregen hebben.
Vijf jaar heeft Hyundai de badge in een kast gehouden, maar nu mag Tucson opnieuw op de kofferklep. Het lijkt een logische gang van zaken.
We zeggen ‘facelift’ uit gewoonte, maar in het geval van de vernieuwde Seat Ibiza gaat het vooral om een technologische update. Geeks die graag rijden zullen er van smullen.
Nauwelijks twee weken geleden ontdekten we het nieuwe gezicht en de gewijzigde motoren van de Toyota Auris. Nu is het aan de Avensis om dezelfde behandeling te ondergaan.
Een goed jaar na Nissan maakt alliantiepartner Renault zijn C-segment SUV wereldkundig. Of de Kadjar genoeg in huis heeft om het succes van de Qashqai te evenaren?
De Range Rover is u te snobistisch? De Volvo XC90 te gewaagd? Wend u dan tot de tweede generatie van de Audi Q7. Die is licht, krachtig en innoveert zonder origineel te zijn.
De Golf van Toyota krijgt een verjongingskuur aangeboden. Hij bevestigt na de facelift alleen maar de topvorm waarin Toyota’s designteam lijkt te verkeren. We krijgen hier voor het eerst ook een motor voorgeschoteld die we nog nooit eerder zagen bij Toyota.
Skoda lanceert de derde generatie van zijn vlaggenschip, de Superb. Dit grootste model uit de Skoda line-up en het is meteen een concurrent voor de Mazda 6, de Ford Mondeo en meer dan ooit voor de Volkswagen Passat.
Dit jaar vieren we de zestigste verjaardag van één van de topiconen onder de auto’s: de Citroën DS. Ideaal moment dus om een eigenaar zijn passie te laten verspreiden via onze rubriek ‘Waarom moet hij weg?’. Emmanuel Rosière uit Bastogne verkoopt zijn DS uit 1973.
Is de Mini Cooper S met zijn 192 pk nog niet genoeg voor u? Dan is misschien deze John Cooper Works wel net wat u zoekt. Dat is de Cooper S… op steroïden.
Aan nieuwe GT’s geen gebrek momenteel. Alle constructeurs lijken hun vizier op hetzelfde slachtoffer gericht te houden. Iedereen wil het vel van de Porsche 911 Turbo. Hoe zit dat wanneer de Mercedes AMG GT S de Jaguar F-Type R tegenkomt onderweg?
Het zat er aan te komen dat Ford de C-Max en de grotere Grand C-Max een update zou geven. De Focus, het model waar beide compacte MPV’s van worden afgeleid, kreeg eerder al een facelift. De nieuwe C-Max heeft recht op een nieuwe neus met een bijzonder ruim bemeten radiatorrooster.
Ford had het al maanden geleden beloofd, dat het eindelijk officieel via zijn dealers de nieuwe Mustang in Europa zou verdelen. Dit betekent niet alleen dat je niet langer via de importkanalen moet, maar ook dat Ford de Mustang nog echt heeft aangepast voor Europa.
Dit is een verhaal over niet zomaar een diesel. De 3.0 TDI zescilinder met 320 pk kent verschillende trappen in zijn werking. Van ‘lekker vlot’ tot ‘woooow, is dit de weg naar Le Mans?’.
verhoogde breaks. Bovendien, zo belooft VW, gaat het om meer dan wat opsmuk maar kan hij u echt uit enkele netelige situaties redden.
Ford vaart tegen die stroom in en lanceert de tweede generatie van zijn S-Max, daar waar tal van andere spelers het segment vaarwel zeggen. De S-Max is andermaal een grote monovolume met sportieve inborst. Deze S-Max staat in de herfst bij de dealer.
De facelift van de Honda CR-V gaat dieper dan je op het eerste gezicht zou denken. Vooral mechanisch krijgt hij er een belangrijke motor bij, één die hem in onze contreien wel eens best populair kan maken.
Er zijn nog liefhebbers van pocket-GTI’s, en die zullen hun hart ophalen met de nieuwe OPC-versie van de Opel Corsa. Hij bijt, die kleine.
Seat blijft maar versies spuien van zijn Leon. Na de geslaagde X-Perience, is er nu een Leon break die het beroemde Cupra-logo krijgt. Je krijgt zelfs de keuze uit een model met 265 pk en één met 280 pk.
Na dertig jaar trouwe dienst heeft Renault het begrip Espace zoals we dat kenden plechtig begraven. De naam blijft, maar hij wordt anders ingevuld. Deze Espace mag er dan heel anders uitzien, hij blijft wel een ruimtewonder.
Ze hebben afgezien door de komst van compacte monovolumes en SUV’s, maar de leasingmarkt houdt het segment van de klassieke berlines nog overeind. Daar zijn met de nieuwe VW Passat en de al even nieuwe Ford Mondeo twee moeilijke keuzes bij gekomen. Wat geeft een rechtstreeks duel?
De Mercedes S-klasse is een vijfsterrenhotel op wielen.
Nadat eerder al de Continental GT en de Flying Spur een sportieve behandeling kregen, vond Bentley nu de tijd rijp om van de Mulsanne een Speedmodel uit te brengen. Speed is in elk geval de juiste omschrijving.
Elk deel van de wereld heeft zijn eigen voorkeuren. Zeker wat auto’s betreft, is het verschil per werelddeel groot. Denk maar aan de Cadillacs en de Chevy’s uit de USA. Mitsubishi probeert ons nu warm te maken voor een stukje Zuid-Oost Azië, met de Attrage.
Wat indien je niet zou moeten wisselen van banden om veilig de winter door te raken. Volgens Michelin kan het, met de CrossClimate band. Is die beter dan wat wij kennen als all-seasonbanden? We zochten het uit in de sneeuw.
Nauwelijks enkele maanden na de komst van de TT Coupe, brengt Audi ons de TT Roadster. Net op tijd voor de zomer.