De Panda Cross vult sinds kort het Fiat Panda-gamma aan. Je kan er met een vingerknip de obstakels in de stadsjungle mee counteren, of op avontuur trekken.
Wat roept de Renault Twingo bij u op? Grappig, kleurrijk, klein van buiten en groot van binnen? Bij ons toch. Alleen, aan alles komt blijkbaar een einde.
Een kleine 80.000 euro te veel momenteel? Dan is deze cabriovariant van de BMW M4 misschien iets voor jou?
Mercedes, dat is traditioneel prestige. Maar Mercedes geniet ook de beste reputatie bij de bedrijfsvoertuigen. Wil u geloven dat Mercedes met de V-klasse die twee heeft verenigd?
Ze worden doodgepest door monovolumes en compacte SUV’s, maar de klassieke break geeft de strijd niet op. Zowel de Peugeot 308 SW, de Honda Civic Tourer als de Seat Leon ST proberen in breakvorm klanten te paaien. Wie levert het beste werk?
De VW Scirocco kreeg nieuwe Euro6-motoren, een facelift en een sportieve R-versie.
Helaas. Het einde van de zomer is in zicht en de temperatuur zakt enkele graadjes. Maar ‘who cares’, wanneer je in deze BMW 4-reeks Cabrio mag rondtoeren?
Eindelijk brengt Audi zijn plug-in-hybride uit. De A3 Sportback krijgt de primeur en combineert zuinigheid met sportieve prestaties. De slogan van Audi luidt ‘Vorsprung durch Technik’.
Nee, dit heeft BMW nog niet eerder gedaan. Een kleine monovolume met voorwielaandrijving. Maar dankzij Mini beschikt München al over heel wat ervaring terzake.
In de Alfa-familie smacht ik naar die kleine krachtpatser die niet van het spul kon afblijven. Wanneer gedopeerd synoniem staat voor plezier, dan spreken we over de Quadrifoglio Verde met 170 pk.
Vier maanden na de lancering van de berline, rijdt Mercedes de C-klasse Break voor. Sommigen vinden hem knapper dan de berline.
Met de 108 doet Peugeot meer dan alleen meesurfen op de hippe ‚individualiseringsgolf’. Naast zijn communicatiemogelijkheden, verbaast de kleine Peugeot ook met zijn technisch vernuft. ‚U bent een jong, kinderloos koppel?
De carrières van de nieuwe Octavia en Octavia Combi zitten bij ons al even op de sporen. Het was dus tijd voor Skoda om een nieuw hoofdstuk aan te snijden.
Ik heb echt hard gezocht, maar geen betere omschrijving te vinden dan wat Mercedes zelf aangeeft om zijn nieuwe S-klasse Coupé te duiden. We zijn het met Stuttgart eens: dit is het beste wat de ster te bieden heeft.
Ford brengt een SUV meer in het gamma. Op de Edge moeten we nog even wachten, maar de Kuga krijgt vast versterking van deze EcoSport. We kropen achter het stuur. Voor veel constructeurs heeft de stad intussen de vorm van een jungle aangenomen.
Vlak nadat hij voor het derde jaar op rij de titel van ‚Engine of the Year’ mee naar huis nam, nodigde Ford ons uit voor een nieuwe kennismaking. Ditmaal in de Fiesta Black/Red.
Op 16 juli laat Smart de nieuwe ForTwo en ForFour op de wereld los. Maar voordien heeft Smart al enkele journalisten uitgenodigd op een ‚development drive’. Er was één Belg bij. Raad eens wie?
Hoewel Porsche door vriend en vijand wordt gezien als het sportwagenmerk par excellence, slijt de fabrikant uit Zuffenhausen vandaag meer SUV’s en luxelimousines dan echte sportwagens.
Er beweegt opnieuw iets bij Alfa Romeo. Het is alsof er een wekker is afgegaan, en dit is het eerste teken van vernieuwd leven. De Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde. Een hoopvol teken.
Aardgas auto’s winnen aan belang. Enerzijds omdat ze over een bruikbare autonomie beschikken en anderzijds omdat het netwerk van tankstations gestaag groeit. Tot slot is er ook het fiscale plaatje want de CO2-emissie is laag en de brandstof is goedkoop.
Dit weekend nemen Porsche en Toyota het op tegen vaste waarde Audi in de 24 Uren van Le Mans. Allen met hybrides, maar met grote verschillen. Volg de gids.
We vieren dit jaar het dertigjarig bestaan van de Renault Espace. Dat zijn verschillende jaargangen, en èèn ‚loco’ Espace waar we nog even op willen terugkeren.
In 2006 was BMW de eerste om de X6 te lanceren, al stond die haaks op de Efficient Dynamics-strategie. Maar in de VS en in Rusland rinkelde de kassa. Met de X4 wil München nu een breeder - hip - publiek aanspreken.
Nissan geeft de Juke al een facelift. Het kassucces van Nissan krijgt een nieuwe basismotor, en er zijn meer mogelijkheden om hem naar eigen smaak te decoreren.
Na vier generaties M3 was het voor de fans bang afwachten wat de opvolger zou brengen. Slechts 11 pk meer, een turbo en een naamswijziging… Gelukkig komt het duo M3 en M4 nog steeds beresterk uit de hoek.
Of liever, de VW Up GTE, want het gaat hier om een elektrische auto. Hij lijkt onschuldig, maar de elektrische Up verbergt een kolkend karakter dat ons terugvoert naar de jaren ‚80.
Toen Nissan de nieuwe Qashqai voorstelde, meldde het merk dat er geen zevenzitter meer zou komen als Qashqai+2. Dat was de waarheid… en ook een beetje gelogen.
Met nieuwe motoren en spitstechnologie, vindt de Volkswagen Polo zijn twee adem.
Ford kwam op het gekke idee een Formule Ford met zijn piepkleine 1 liter-driecilinder Ecoboost uit te rusten. Dat leverde een spetterende cocktail op, die toeliet de 11de snelste tijd ooit op de Nordschleife met een straatlegale wagen (nou ja…) neer te zetten.
Als kloon van de Renault Kangoo, krijgt ook de Mercedes Citan recht op een langere versie en twee recente motoren.
Je hoeft niets van de keuken te kennen om te weten dat de nieuwe Range Rover Sport geen slap afkooksel meer is van de Discovery. Wat Land Rover met dit model heeft uitgespookt, is er los op.
Goed, u wil dus een auto die u doet rillen van plezier. Die vintage uitademt maar geen oldtimer is. En hij mag u iets kosten. Dan moet u nu vooral verder lezen.
Dit is BMW’s nieuwste sportwagen, van een heel andere generatie. In de BMW i8 vind je nog slechts een 1.5 driecilinder en een pak elektrisch vermogen. 362 pk heeft hij zo ter beschikking, al houdt de prijs van 134.000 euro hem wel heel exclusief.
600 wat? 600 pk. In een Audi S1? Natuurlijk dat. Zo ziet voormalig DTM-kampioen Mattias Ekström het toch. Hij keert met een Audi S1 terug naar het rallycross.
De Peugeot 308 krijgt met de SW een nieuwe versie. Laat dat nu vooral slecht nieuws zijn… voor zijn concurrenten.
Wij houden enorm van de VW-busjes, van de eerste generatie tot de huidige. Maar deze T3 in XXXL-formaat uit Berlijn is helemaal te gek. Hij kreeg de naam 'Louise' mee.
De Subaru WRX STi – ex-Impreza – is steeds een bad boy geweest. Maar de nieuwe is dat nog meer. Zelfs de wetten van de fysica overtreedt hij met een glimlach.
Mike Tyson, Ben Johnson, Lance Armstrong, Justine Henin, Michael Jordan,… De sport loopt vol met sterren die hun comeback zagen mislukken. Bij deze Porsche is dat niet het geval.
De VW Golf bestaat nu ook 100 procent elektrisch. Hij wordt zo het tweede wapen dat Wolfsburg in de strijd gooit om de CO2-uitstoot te verlagen. Dit jaar viert de VW Golf zijn veertigste verjaardag.
Na de MP4-12C en de nu al legendarische P1, duikt er een derde McLaren op. De 650S is meer dan een duchtig gewijzigde 12C. Hij is een zinnenprikkelende ervaring uit een nieuwe dimensie.
Ik moet zeggen dat ik met een paar vooroordelen zat na de Jaguar F-Type Cabrio. Maar de F-Type Coupé, de eerste echte sportwagen van Jaguar sinds de E-Type, maakt het helemaal waar. In die mate dat Porsche al in actie schoot.
Wie zegt dat je stopt met groeien na je twintigste? Zeker Mini niet. Voor de derde generatie in zijn tweede leven, komen er flink wat centimeters bij. Centimeters die alles veranderen?
De Audi A1 quattro was een exclusief speeltje met 256 pk, maar slechts op 333 stuks gemaakt. Met de S1 en de S1 Sportback brengt Audi nu een nauwelijks minder krachtig (231 pk) alternatief. Een duidelijk schot richting nieuwe Mini.
Een cijfertje meer, twee cilinders minder en een kruisje extra, dat is het saldo van de BMW 428i XDrive, de knappe, snelle en vierwielaangedreven nieuwe coupé uit Beieren.
U wil toch een sportieve auto, maar u heeft plaats nodig? En mevrouw wil niet dat u het spaarvarken de genadeslag verkoopt? Kijk niet verder, het antwoord ligt hier voor uw neus. Net als zijn neefjes, de VW Golf en de Audi A3, krijgt de Skoda Octavia de 2.0 TDI met 184 pk in de neus.
Hij is één van de belangrijkste auto’s van afgelopen jaar. De Ghibli moet Maserati’s verkoopvolume naar 50.000 stuks brengen tegen 2015. Dat waren er 15.400 in 2013. De Ghibli moet kopers uit hun BMW 5, Audi A6 en Mercedes E lokken. Deze Ghibli diesel vormt de hoeksteen.
Dat we niet van de verbrandingsmotor naar de elektrische motor gaan overstappen in één beweging, is nu wel heel duidelijk. De plug-in hybride vormt een essentiële tussenstap. En hier hebben we de eerste SUV in die soort, van Mitsubishi.
Toyota heeft zijn Verso monovolume grondig herzien. Daarbij kreeg hij een nieuwe motor die hem op de Europese markt vooruit moet helpen. Het is een motor die BMW ontwikkelde.
Waarom zou je nu zo een hybride Lexus IS kopen in plaats van pakweg een BMW 3-reeks of een Audi A4? Dat willen we wel eens weten.
Met de 918 Spyder gaat Porsche zo ver als het sportwagenmerk kan met zowel zijn prestatiezucht, als met de mogelijkheden van hybride technologie. De Panamera e-hybrid gaat ook heel ver, en zal voor de meeste bedrijfsleiders al ruim volstaan voor hun dagelijkse verzuchtingen.