


Sterke punten
- Betrouwbare hybride-techniek
- Goede veiligheidsuitrusting
- Design lekker opvallend
Zwakke punten
- Krap achterin
- Grote dode hoek achterzijde
- Design smaakgevoelig
Toyota C-HR Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Toyota C-HR, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Toyota C-HR
-
Toyota C-HR 18BE/HYBR - NAVI, TREKHAAK, AIRCO, CV, ER, CAMERA
€ 17.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 44.308 km
- 09/2018
- 85 kW (116 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
6,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
138 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9940 Sleidinge -
Toyota C-HR 1.2 Turbo 2WD, NAVIGATIE / CAMERA
€ 14.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 92.000 km
- 04/2018
- 85 kW (116 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
-
5,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
135 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-3570 Alken -
Toyota C-HR Hybrid 2.0i VVT-i GR Sport E-CVT Nardo 2021 Camera
€ 21.999,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 81.000 km
- 07/2021
- 112 kW (152 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-3940 Hechtel-Eksel -
Toyota C-HR 1.2 Turbo 2WD airco,navi,camera,garantie
€ 13.995,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 94.215 km
- 05/2017
- 85 kW (116 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
5,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
135 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-8820 Torhout -
Toyota C-HR 1.8 Hybrid CVT * Adaptive Cruise | Camera | Navi
€ 21.490,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 33.304 km
- 10/2020
- 72 kW (98 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
3,8 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
86 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-2830 Willebroek -
Toyota C-HR C-enter + Business Plus Pack
€ 18.490,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 37.591 km
- 02/2018
- 72 kW (98 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
86 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-2110 Wijnegem -
Toyota C-HR C-Enter + Business Pack & Navi
€ 19.490,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 70.504 km
- 05/2020
- 90 kW (122 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
109 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9940 Evergem -
Toyota C-HR C-HR Hybrid HEV 1.8 Dynamic Mono-Tone E-CVT
€ 27.990,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 43.000 km
- 04/2024
- 103 kW (140 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-5100 Naninne (Namur) -
Toyota C-HR CULT HYBRIDE
€ 15.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 103.394 km
- 01/2018
- 72 kW (98 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
87 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-4040 Herstal -
Toyota C-HR 1.8i VVT-i C-Enter E-CVT + 10 ans de garantie
€ 23.490,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 18.721 km
- 08/2022
- 90 kW (122 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-5100 Naninne (Namur) -
Toyota C-HR C-HIC
€ 19.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 67.199 km
- 02/2019
- 72 kW (98 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
111 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1200 Woluwe-Saint-Lambert -
Toyota C-HR 1.8 C-HIC Mono-Tone + NAVI
€ 28.990,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 8.289 km
- 02/2024
- 72 kW (98 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
112 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1200 Woluwe-Saint-Lambert -
Toyota C-HR 1.8i VVT-i Hybrid Team D E-CVT
€ 24.990,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 38.922 km
- 08/2023
- 90 kW (122 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-5100 Naninne (Namur) -
Toyota C-HR Hybrid e-CVT Bi-Tone / Navi / Camera / Hybride-Au
€ 25.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 20.125 km
- 09/2023
- 72 kW (98 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
3,8 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
111 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-8000 Brugge -
Toyota C-HR C-HIC BI-TONE CARPLAY
€ 24.990,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 19.000 km
- 10/2021
- 72 kW (98 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
112 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1200 Woluwe-Saint-Lambert -
Toyota C-HR C-HIC Bi-Tone HEV
€ 28.990,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 6.902 km
- 04/2024
- 72 kW (98 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
112 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1200 Woluwe-Saint-Lambert -
Toyota C-HR 2.0 VVT i-Hybrid C-Lub Bi-Tone E-CVT - NIEUW!
€ 32.950,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 23 km
- 06/2025
- 112 kW (152 PK)
- Voorinschrijving
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
119 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-2630 Antwerpen -
Toyota C-HR
€ 21.500,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 62.898 km
- 03/2020
- 72 kW (98 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-8000 Brugge -
Toyota C-HR C-HIC Bi-Tone 1.8
€ 28.990,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 14.718 km
- 01/2024
- 72 kW (98 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
112 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1200 Woluwe-Saint-Lambert -
Toyota C-HR C-LUB
€ 26.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 45.870 km
- 10/2023
- 72 kW (98 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
111 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-6042 Lodelinsart
Interesse in een Toyota C-HR
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Alternatieve modellen
Goede redenen
- Voorzien van betrouwbare en zuinige aandrijftechniek, zeker als hybride
- Bovengemiddeld goede veiligheidsuitrusting voor zijn segment
- Het design is smaakgevoelig, maar zeker voor Toyota-begrippen ook lekker opvallend
- Tien jaar overdraagbare fabrieksgarantie
Technische gegevens
Motorisatie
In Nederland was de eerste generatie Toyota C-HR leverbaar met 1,2-liter viercilinder turbobenzinemotor, een 1,8-liter viercilinder benzinemotor met hybride-techniek en later ook een 2,0-liter viercilinder benzinemotor met hybride-techniek. Bij de tweede generatie, die in 2024 op de markt kwam, is de 1,8-liter de standaardmotor met de 2,0-liter hybride als optie.
Nieuw is een 2,0-liter plug-in hybride aandrijflijn. Daarmee kan de CH-R ook korte afstanden volledig elektrisch rijden. Buiten Nederland/Europa waren ook 2,0-liter benzinemotoren zonder hybride-techniek leverbaar. De niet-hybride 1,2-liter was standaard voorzien van een handgeschakelde zesversnellingsbak, met een CVT-automaat als optie. De hybride-modellen hebben altijd een CVT-automaat. De Toyota C-HR heeft altijd voorwielaandrijving. Een versie met vierwielaandrijving is er niet.
Afmetingen
Beide modelgeneraties van de Toyota C-HR zijn vrijwel even groot. Beide zijn net geen 4,40 meter lang en net geen 1,60 meter hoog. De tweede modelgeneratie is wel fractioneel breder, maar afgerond komen beide uit op 1,85 meter breedte. Anders dan het uiterlijk doet vermoeden, biedt de tweede modelgeneratie wel iets meer bagageruimte: 388 liter tegenover 377 liter voor het eerste model. De hybride modellen van de tweede generatie leveren wel iets in op inhoud van de bagageruimte (364 liter), evenals de plug-in hybride (310 liter). Dit heeft natuurlijk alles te maken met de grootte van het accupakket.
De belangrijkste specificaties op een rij
Toyota C-HR | |
---|---|
Marktintroductie | 2016 |
Lengte x breedte x hoogte | 4,36 x 1,83 x 1,56 m |
Wielbasis | 2,64 m |
Inhoud bagageruimte | 310 - 388 l |
Ledig gewicht | 1.295 - 1.440 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 1.845 - 1.995 kg |
Cilinderinhoud | 1.197 - 1.987 cm3 |
Vermogen | 85 - 164 kW (116 - 223 pk) |
Koppel | 185 - 286 Nm |
Topsnelheid | 170 - 190 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 11,0 - 7,4 sec |
Tankinhoud | 43 - 50 l |
Verbruik | 0,8 - 5,9 l/100 km |
CO₂-uitstoot | 17 - 135 g/km |
Varianten
Afgezien van de verschillende aandrijflijnen en de gebruikelijke uitrustingsniveaus zijn er geen speciale uitvoeringen of varianten van de Toyota C-HR. Het onderscheid zit hem voornamelijk in de twee modelgeneraties, waarbij de eerste generatie nog kan worden onderverdeeld in het oorspronkelijke model en het faceliftmodel. Bij de introductie van de verschillende modellen was er wel een tijdelijk leverbare First Edition, die een bepaalde samenstelling van opties bood tegen een in verhouding voordeliger prijs. Nieuw voor de tweede generatie is de GR Sport-uitvoering, die zowel als de krachtigste hybride versie geleverd kan worden als de plug-in hybride. Deze uitvoering voegt extra sportieve accenten toe aan het interieur en exterieur.
Prijzen
De eerste generatie Toyota C-HR had in zijn productieperiode een Nederlandse vanafprijs van ca. 25.000 tot 40.000 euro. De tweede generatie is leverbaar vanaf ongeveer 36.000 euro, met prijzen die oplopen tot over de 50.000 euro voor het topmodel. De Toyota C-HR was in Nederland direct een populaire auto en daarom is er nu ook een groot occasionaanbod. De vraagprijzen beginnen bij zo’n 15.000 euro voor een vroeg exemplaar met veel kilometers en lopen op tot 55.000 euro voor een vrijwel gloednieuw exemplaar met alles erop en eraan.
Design
Buitenkant
De Toyota C-HR is altijd een compacte vijfdeurs SUV. Met de introductie van onder meer de Toyota bZ4X en de vijfde generatie Toyota Prius hanteert het merk een meer uitgesproken design. Alhoewel de C-HR nooit echt een grijze muis is geweest met zijn opvallende vormgeving. Vaste kenmerken voor beide modelgeneraties zijn een aflopende, coupé-achtige daklijn en achterlichten die meer op de carrosserie lijken te liggen dan dat ze erin zijn geïntegreerd. De Toyota C-HR is ook vanaf het begin geleverd in opvallende kleuren, die een sterk contrast kunnen vormen met het optioneel in zwart uitgevoerde dak. Bij de tweede generatie wordt dit contrast verder versterkt, want daarbij wordt optioneel niet alleen het dak maar ook de gehele achterzijde in het zwart uitgevoerd. De Toyota C-HR is ook vaak daadwerkelijk in dit soort opvallende kleurcombinaties besteld, waardoor een kleurrijk occasionaanbod ontstaat.
Binnenkant
Vanbinnen is de Toyota C-HR wat meer doorsnee en lijkt het interieur erg op dat in andere Toyota-modellen van dezelfde leeftijd. Dankzij z’n vloeiende vormen weet vooral de eerste generatie Toyota C-HR zich wel te onderscheiden van auto’s van andere merken. Optionele kleuraccenten en/of sfeerverlichting brengen wat kleur in het doorgaans vooral zwarte interieur. Bij de Toyota C-HR staat het design voorop, wat de auto achterin aan de krappe kant maakt. Dat geldt zowel voor de (hoofd)ruimte op de achterbank als de portieropening van de achterportieren. De bagageruimte is gemiddeld voor dit marktsegment.
Veiligheid
Op het gebied van veiligheid scoort de Toyota C-HR goed. De eerste generatie behaalde bij de Euro NCAP een score van vijf sterren, met zelfs een deelscore van 95% op het gebied van bescherming van volwassen inzittenden. De tweede modelgeneratie ontving dezelfde score. Beide modelgeneraties zijn voorzien van systemen die met stuur- en remingrepen een ongeval kunnen voorkomen. Deze vallen onder de noemer Toyota Safety Sense en is standaard op iedere C-HR vanaf de tweede generatie.
Alternatieven
De Toyota C-HR is een model in het compacte SUV-segment, ook wel het compacte crossover-segment genoemd. Dit zijn SUV’s of SUV-achtige modellen die niet zozeer zijn gericht op offroad-rijden, maar wel op praktische bruikbaarheid op de weg. Deze modellen bieden een wat hogere instap, iets wat door steeds meer kopers wordt gewaardeerd. Het compacte SUV-segment is dan ook een populair segment, met veel concurrenten.
De meest directe concurrent voor de Toyota C-HR is de Nissan Juke, een vergelijkbaar model met aflopende daklijn en een zeker bij de eerste generatie zeer opvallende vormgeving. De tweede generatie Nissan Juke biedt net als de Toyota C-HR een hybride-versie. Ook andere directe concurrenten komen voor een groot deel uit Japan. De ook weer opvallend vormgegeven Honda HR-V bijvoorbeeld, die in zijn nieuwste gedaante ook de nodige hybride-varianten biedt. Verder biedt de Mazda CX-30 (of CX-3, voor de eerste generatie C-HR) een verfijnd ontwerp, in combinatie met een hoogwaardig interieur en aansprekende, bijna sportieve rijprestaties.
Eveneens uit Azië komt de Hyundai Kona, die in vergelijking met de Toyota C-HR wat lager en meer hatchback-achtig is, maar die wel zeer zuinige hybride of zelfs elektrische aandrijfvarianten biedt. Kunststofdelen op de bumpers zorgen afhankelijk van de uitvoering voor een opvallend uiterlijk
Uit Duitsland komen tot slot nog alternatieven als de BMW X2, Mercedes-Benz GLA en Volkswagen T-Roc. Hoewel dit qua carrosserie vergelijkbare auto’s zijn, bieden met name de BMW en Mercedes-Benz wel meer luxe en hebben ze ook een hogere prijs dan de Toyota.